{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Og så er jeg syg - øv {{forumTopicSubject}}

2. juledag var vi 20 til julefrokost hos min kusine. Vi sad tæt på af terrassedøren, og hver gang rygerne eller hundene skulle ud, så foregik det ad den dør, i stedet for hoveddøren. Hundene, 1 shæfer og 2 labrador åbnede selv døren, og den blev ikke altid lukket hurtigt igen.

Vi var flere der frøs som ind i h.... og nu sidder jeg med hoste og snot så det driver. Øv, for jeg skal holde nytårsaften, og det er ikke lige mad, rengøring og festlighed jeg har mest lyst til lige nu.

Har købt diverse hostemedicin og ligger højt med hovedet. Det bliver ikke bedre af at jeg har astma. Det eneste gode er at jeg har en elevationsseng, så jeg nærmest kan sidde op og sove, så jeg ikke "drukner" i min egen forkølelse.

Er der andre der er syge nu? Det er langt fra sjovt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og så er jeg syg - øv
  • #1   28. dec 2010 Yes... Har mere eller mindre været snottet og haft ondt i halsen i 3 uger...

Og nu er jeg vist ved at få noget mave influenza...
    Venter bare på at der kommer noget enten den ene eller den anden vej... smiley

God bedring smiley

• #2   28. dec 2010 Jeg startede med en omgangssyge om lørdagen hvor jeg var gået på ferie:-(. Det er 1½ uge side og den døjer jeg stadig med. Nu til aften har jeg det "feberagtigt". Jeg GIDER ikke at bruge min ferie på at være syg!!!! Det kan vente til jeg starter på arbejde igen!!!

God bedring, Gitte:-)

• #3   28. dec 2010 God bedring til I andre også. Forstår godt du ikke gider være syg i din ferie. Det ville jeg også gerne være fri for.

• #4   28. dec 2010 Ja, jeg havde regnet med at jeg skulle have en rigtig "overskudsferie" og få lavet en masse.......... NADA har jeg fået lavet:-((

• #6   28. dec 2010 Din stakkel...

Jeg startede også min ferie direkte fra arbejde med, at gå på hovedet i seng med feber, hoste og opkast. Min søster kørte mig til vagtlægen om aftenen hvor jeg fik penicillin for halsbetændelse. Men lå syg juleaften og det er faktisk først i dag hvor jeg har det nogenlunde uden opkast (hvis man dog ser bort fra mine ukontrolerede hysteriske hosteanfald).

Men ja, alt det jeg havde udskudt til min ferie har jeg ikke fået lavet en skid af. Plus alt det er hober sig op ved siden af!!!

Så håber på rigtig god bedring til dig og lov mig at du BLIVER i sengen til du er HELT frisk. Det gjorde jeg ikke hvilket resulterede i, at jeg kastede op på Aldi's parkeringsplads i går, fordi jeg bare liiiiiiiige skulle handle lidt (SÅ pinligt)...

• #8   28. dec 2010 Vicky S: Ja, og for at det ikke skal være løgn, så er det tredje gang siden starten af november jeg er syg plus en omgang med slem blærebetændelse. Men den her gang har dog været værst.

Men det er jo også både stressende og kedeligt, at blive liggende i sengen. Jeg kan også godt få det sårn, at jeg føler mig helt ulækker hvis jeg ikke kommer ud og får bare lidt frisk luft.

Men det er super synd for dig hvis du ikke bliver frisk til nytårsaften. Det er altid træls at ligge i sengen og føle sig uden for, når alle andre hygger sig og har det sjovt...

• #9   28. dec 2010 Ja også her...

Vågnede den 23 og havde feber og host...

24.. feber og kunne ikke rigtig få vejret...

25 endnu mere ikke få vejret..

26 lægevægt og lungebetædelse til mig...

• #11   28. dec 2010 Jeg har også været ramt af lungebetændelse 2 gange i 2 juleferier. Den ene gang var det lige før jeg ikke fik lov til at tage på ferie i midten af januar og måneden ud. Jeg blev udstyret med alverdens medicin, for at jeg fik lov at tage afsted. Det er heldigvis ved at være en 5-6 år siden. Men øv hvor surt.

Jeg hoster alverdens gult og grønt op lige nu, så det kan da være jeg kan få det overstået i en fart.

• #12   28. dec 2010 Mette
    Husker jeg rigtigt, at du er pædagog? Der er lavet et eller andet om, så den regel, der før sagde, at man fik erstatningsferie hvis man var syg i ferien hvis man var syg ved arbejdstids ophør dagen før ferien nu gælder ved begyndelsen af den første feriedag i stedet. Det kræver vist godt nok, at man så melder sig syg den første feriedag, men måske kunne du komme igennem med noget alligevel

• #13   28. dec 2010 Marianne:

Reglen er at HVIS jeg er syg når min ferie starter, så har jeg ret til erstatningsdage......... MEN jeg havde sidste dag før ferien om fredagen og vågnede syg lørdag morgen:-(

Det er bare så skide uretfærdigt....... Jeg skylder ikke dem en fløjtende efter fyringen og jeg er den eneste der ikke har været syg i dette efterår/vinter!!

• #14   28. dec 2010 Gitte: det er ski da trælst at du er syg, så li til Nytårsaften. Ved hva du mener med at sidde i træk, det er også det værste man ka komme til. Har selv haft astma indtil jeg ventede Malte, da jeg var gravid stoppede jeg med medicinen og har 7-9-13 ik brugt den siden. Men da Malte startede i dagpleje, var ham og jed stortset syg i 2 måneder. Mega trælst når man ska noget...

Rigtig god bedring til dig, håber snart du er frisk igen.

Ja og god bedring til alle de andre der er syge.

• #16   28. dec 2010 Mette
    Prøv lige at ringe til BUPL, for jeg er 100 på, det er lavet om. Jeg blev nemlig selv offer for den gamle regel for nogle år siden, så jeg har fulgt nysgerrigt med smiley
    Jeg skulle have en uges ferie og om fredagen havde jeg det simpelthen så skidt og store smerter, men jeg blev på arbejde og slæbte mig igennem fordi jeg var på skolen og det var fastelavn og der ville stå en bh.kl. alene hvis jeg gik hjem. Dagen efter blev jeg indlagt med en graviditet udenfor livmoderen, blev opereret og var sygemeldt en måned og måtte selvfølgelig afbestille min rejse. Jeg fik dengang at vide, at var jeg gået syg hjem fra arbejde en time før jeg fik fri, havde jeg fået den erstattet, så jeg var godt knotten smiley

• #17   28. dec 2010 Marianne:

Jamn, jeg sygemeldte mig jo ikke den første dag. For jeg skulle ikke på arbejde jo? Havde der været bare det mindste,havde jeg sygemeldt mig om fredagen:-(

• #18   28. dec 2010 Mette
    Til en anden gang, hvis du går på ferie fredag men bliver syg i mellemtiden inden du igen skulle have været på arbejde, hvis ikke du havde ferie, kan du sygemelde dig den dag. Altså typisk, man har sidste dag før ferien fredag, bliver syg lørdag eller søndag og har første feriedag mandag, kan man sygemelde sig mandag morgen.

Der er sågar tale om, at man skal kunne sygemelde sig også, hvis man bliver syg midt i en ferie, men det er ikke vedtaget endnu.

Hvis de er nogle regelryttere og fjolser på dit arbejde, nytter det nok ikke så meget at komme her bagefter, men du kunne da prøve at sige, du ikke har været opmærksom på den nye regel men er blevet det nu og se, om ikke du kunne få lidt igen.

Man har sgu bare brug for sin ferie og det er SÅ surt at ligge syg i den smiley

• #19   28. dec 2010 Marianne:

Regelrytter?? Næppe.......... Jeg må prøve at presse ham lidt......*G* Han HAR trods alt fyret mig og det skal han bøde for.........*G*

• #20   28. dec 2010 Mette
    Så har han måske lidt dårlig samvittighed, du kan køre på smiley

Surt med fyringen, er det nedskæringer?

• #21   28. dec 2010 http://www.bupl.dk/iwfile/AGMD-7VQL4B/$file/aftale%20om%20ferie.pdf

Du kan prøve at læse bemærkningen til §21 her smiley

• #22   28. dec 2010 *Stk. 1.
    En ansat, der bliver syg efter ferien er begyndt, er ikke berettiget til at få ferien suspenderet.
    Sygedage i ferien betragtes som afholdt ferie.
    Stk. 2.
    Ferien kan dog i særlige tilfælde helt eller delvist suspenderes, hvis arbejdsgiveren skønner,
    at særlige omstændigheder taler herfor. Ved afgørelse heraf kan der tages hensyn til
    sygdommens varighed og karakter, om sygdommen er til hinder for en rimelig udnyttelse
    af ferien, eller om sygdommen skyldes tilskadekomst under tjeneste før feriens påbegyndelse*

Jeg tror ikke at han æder den:-(

Ja, det er nedskæringer:-(

Kommentér på:
Og så er jeg syg - øv

Annonce