{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

sjov tlf.samtale med min demente mor: {{forumTopicSubject}}

Mor: "hej, kan I se Helge Engelbrect på tv?"
mig: nej, det er ikke på nogen af programmerne, skulle det være der nu?
Mor: ja, det sagde Anna

pause hvor jeg lige tjekker tvtid.dk og siger

Det er ikke programsat til i aften i hvertfald - og så kommer guldkornet -

Mor: nå, så må det være fordi Anna har et gammelt fjernsyn så hun kan se det, for de er da holdt op med at sende det"

haha, det er sommetider svært at holde masken smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sjov tlf.samtale med min demente mor:
  • #1   10. dec 2010 Nåå :o)

• #2   10. dec 2010 Ooooorh, den er søøøød synes jeg! smiley

• #3   10. dec 2010 Hehe, den var god.. smiley Tror jeg vil have et nyt tv og se de nye programmer der kommet smiley

• #4   10. dec 2010 Haha ja nogle gange kommer der virkelig nogle sjove nogle...
    Arbejdede på et plejehjem for demente engang, og de var nu nogle søde, sjove, gamle starutter mange af dem.

• #5   10. dec 2010 hehe ja til tider kan man ikke lade være at grine.

min farmor var dement også.

Men det er en forfærdelig sygdom, og jo længere tid de lever med det jo værre bliver det for begge parter.

• #6   10. dec 2010 ejj det var virkelig sød smiley man kan da ikke andet et at smile lidt af det smiley

• #8   10. dec 2010 ja, det var en af de søde, men der er nogle i mellem som ikke er så sjove - hun får medicin da det blev opdaget i tide, og det har heldigvis bremset udviklingen lidt - men jeg arbejder selv på et demensbosted, så der er det rigtig slemt med nogen af dem, håber hun får fred inden hun når dertil

• #10   10. dec 2010 Ja trist det er det men derfor kan de jo godt komme med nogen sjove kommentar en gang imellem som man kan grine af..

• #11   10. dec 2010 det er sandelig også trist, men når man står i det, og er så tæt, så er man altså sommetider nødt til at tage det oppefra og ned, det gavner jo ikke hende at vi 'har ondt af hende', og hun er selv den første der griner, når hun har lavet noget 'sjovt', vi kan grine sammen med hende, og ikke af hende, men kan sandelig også græde sammen, når det bliver for svært smiley

vi kan ikke gøre noget for at ændre på situationen, og ved at vi bevarer humoren sammen, så er det også lidt 'lovligt' for hende at snakke om problemerne, frem for at være flov over det smiley

• #12   10. dec 2010 karin du har en god fornemmelse af hvordan man skal omgåes pårørende med demens.jeg arbejder af og til selv med demente borgere i hjemmeplejen,

• #13   10. dec 2010 Min svigerfar er lige død som følge af demens - og jeg må sige, det har været en rigtig kedelig oplevelse.
    Så når jeg læser denne tråd, så bliver det med et smil om munden og et stik i hjertet - og det tror jeg de fleste, der hører pudsigheder fra demente genkender.

Det er sødt, sjovt, og forfærdeligt sørgeligt på en gang.

• #14   10. dec 2010 Min første tanke ved overskriften var også "eeej, nej da? Kan man ikke more sig over?"..

Men der jo ingen der sidder og griner over at kvinden desværre har den forfærdelige sygdom.
    Vi smiler af hendes søde kommentar smiley

Man er nødt til at kunne smile af de søde ting, omend det også er en smule sørgeligt..

• #15   10. dec 2010 Jeg er enig med jer.
    Det er jo både tragisk og sørgeligt men kan jo alligevel være morsomt.

Det går jo aldrig fremad når en person er dement, det bliver jo altid værre og værre.
    Der hvor jeg arbejdede var de fleste dog rigtig glade, men der er jo selvfølgelig også de sørgelige tilfælde, fx en person som er meget dement, ikke kan tale og er lam. Hvor er livsværdien henne smiley Der var mange borgere der hverken kunne tale, se fjernsyn, spille spil. De skulle mades og vidste ikke engang når deres pårørende var på besøg. Trist.

Men der var nu også mange glade stunder og mange af dem havde jo heller ikke dagligdagens bekymringer. Og det var jo dejligt og ubesværet for dem.

• #16   11. dec 2010 Vil sige det vigtigt a skelne mellem at grine a selve personen og så a grine a situationen:) jeg pt er sosu elev vi har om demens i skolen nu 2 periode. Mange demens former er slet ikk sjove:/ men nogen enkelte situationer er smiley syns folk skal se filmen a song for martin! Meget smuk og meget barsk film om alscherimers! Min farfar var os dybt dement men når der kom et split sekund hvor han fx sagde Louise jeg er i Lemvig og kommer først hjem om to dage ja så smilte jeg og sagde det var godt det glæder jeg mig til.

• #19   11. dec 2010 Karin: Hun var nu ikke helt galt på den, din mor... Der var nemlig et program med Helge Engelbrecht igår... ;o)

• #20   11. dec 2010 Trine L - ok, det har måske været der tidligere så, der var ikke noget da jeg tjekkede:) - hmmm, kan være jeg selv er 'dement-ligth' men dejligt at hun ikke var helt forkert på den:)

• #21   11. dec 2010 Jeg arbejder også i en demens boenhed, og det kan være svært at finde det sjove ved de mennesker, men de er der og det gælder om, at være opmærksom, og le sammen med dem.
    Karin jeg var også den der smilede af den søde bemærkning:). Det er det sidste gode vi oplever med dem, så det skal ikke være trist det hele:)

• #22   11. dec 2010 til maria med...nogle dement alt efter forløbet er faktisk godt klar over at den er gal.dvs at de for nogle klare øjeblikke.

Kommentér på:
sjov tlf.samtale med min demente mor:

Annonce