{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

praktik {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg er kommet i praktik i 1 månede et sted hvor jeg skal gøre rent . Aftalen var at hvis begge parter var tilfreds efter den månede , så skal jeg i løntilskud i 6 måneder .

Problemet er at jeg allerede nu ved at jeg ikke kan holde til det eller har lyst til at blive der efterfølgende .

Spørgsmålet er så om det bedst at bide det i sig den månede eller om jeg skal sige det til dem nu sådan de ikke bruger 1 månede på at oplære mig . Selvom de selv har sagt vi starter med en månede og så ser .

Hvad ville i gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  praktik
  • #1   7. dec 2010 jeg ville ikke bakke ud uden at have jobcenter/fagforening med.

    så kan det gå udover din kontanthjælp/dagpenge.


  • #2   7. dec 2010 Hmm... Hvis du er 100% sikker på, at det ikke er dig, og at du heller ikke ændrer mening efter den første måned ville jeg takke nej, så en anden der hellere vil have pladsen kan komme til

  • #3   7. dec 2010 Problemet er bare at man ikke må sige nej til aktivering.

    Kunne forstille mig de vil have diverse oplysninger om dig fra lægen hvor han skriver en erklæring på du ik kan holde til det og hvorfor.


  • #4   7. dec 2010 Ville heller ikke sige nej til at fuldføre praktikken hvis de stadig vil ha det , tænker bare om det ikke ville være træls for dem at lave nøgler , oplære mig osv , hvis jeg allerede nu kan mærke det ikke er noget jeg vil kunne klare i længere tid .

  • #5   7. dec 2010 Jeg vil skam gerne kunne lave det job , for i mit hoved behøver jeg ikke elske jobbet , men kan mærke min ryg siger nej til 8 timers gulvvask om dagen . Har før haft rygproblemer men forventede ikke den ville skabe problemer .

    Kunne bare forestille mig de gerne ville vide det i god tid sådan de ikke spilder for meget tid på mig


  • #6   8. dec 2010 Vil råde dig til at kontakte din sagsbehandler.
    Jeg har stået i den samme situation som du gøre nu, og nej syntes ikke det er fair overfor arbejdsgiver, når man kan mærke på en selv, at man ikke kan holde til det.
    Os som du selv skriver, for at de ikke "spilder" tid på dig i stedet for en anden de kan bruge i flere år.

    Håber du ikke misforstår det sidste smiley


  • #7   8. dec 2010 Janni h , det er netop det , for kunne da godt rende den månede i praktikken uden at sige noget , men syntes det mest fair at sige det nu .

  • #8   8. dec 2010 Men det er hellere ikke fair overfor dig selv, hvis du kan komme ud og finde en anden praktik som du kan holde til, og som du kan komme i løntilskud efter praktik.
    Du skal os tænke på dig selv, og mærke hvad du kan holde til.

    Jeg stod som du gør lige nu, hvor jeg os havde fået en praktikplads, hvor jeg lavede det samme som de andre medarbejder og chefen behandlede mig som alle de andre. JEg kunne så mærke efter den første uge at jeg ikk kunne holde til det, hvor jeg var så dum ikk og tage kontakt til min sagsbehandler.
    Det har bare gjorde bare at mine skader blev værre, end det var før jeg startede i den praktik.

    Så husk og mærke godt efter i din krop. For det kan sætte sig, og det er du for ung til og få flere skader end du har dig!

    Så ja jeg vil os sige at det er mest fair overfor alle parter at sige det nu smiley


  • #9   8. dec 2010 Mange tak folkenes , regner med at tage kontakt til min sagsbehandler

Kommentér på:
praktik

Annonce