8.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Ondt/smerte bag brystbenet Ondt/smerte bag brystbenet

Ca. 18.30 får jeg pludselig ondt/en smerte bag brystbenet, sådan en varm, sviende skarp smerte/ondt. Ind imellem føles det som om det også gør ondt om i ryggen.
Det bliver lidt forværret når jeg læner mig forover. Føler også ind imellem en smerte når jeg bevæger mig. Men smerten er der også når jeg bare sidder helt stille.
Jeg har været syg her først på ugen med forkølelse og bronkitis, så ved ikke om det bare er ondt efter at have hostet, en så meget har jeg heller ikke hostet de sidste dage. Og denne smerte er kommet lige pludselig mens jeg sad i sofaen.

Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ringe til vagtlægen eller vente og se det an til i morgen. Men det gør stadig ondt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt/smerte bag brystbenet
  • #1   3. dec 2010 Lige netop med sådan noget vil jeg sige HELLERE EN GANG FOR MEGET END EN GANG FOR LIDT!! smiley God bedring

• #2   3. dec 2010 Jeg vil foreslå dig en tur til en osteopat eller en kiropraktor.

Dine symptomer lyder fuldstændig som dem, man får, når en enkel lille muskel langs rygraden sætter sig fast.

Det tager et sekund at løsne den op og symptomerne forsvinder som et lyn fra en klar himmel.

• #3   3. dec 2010 Jeg ville ringe smiley

• #4   3. dec 2010 (link fjernet)

• #5   3. dec 2010 CH
    Smerten sidder primært bag/omkring sternum (brystbenet). Kan det være en muskel langs rygraden som gør det ??? Lyder underligt.

• #6   3. dec 2010 Det er kun ind imellem at det mærkes om i ryggen, øverst i ryggen.

• #7   3. dec 2010 Ring til lægevagten og lad dem vurdere, om de gerne vil se dig..
    God bedring

• #8   3. dec 2010 Ring til lægevagten og få en snak med dem.

Det kan også være et mindre galdestensanfald du har.

God bedring

• #9   3. dec 2010 Anne, ja umiddelbart forbinder man ikke de to ting...

Men som du kan læse i linket, så sker det - jeg har selv prøvet det flere gange, og det er drønubehageligt. Men kan altså forsvinde på et øjeblik, hvos man lige få manipuleret området, så musklen kan slappe af igen.

Det gør SÅ godt. Før det, er det jo drønubehageligt at trække vejret og at bevæge sig.

• #10   3. dec 2010 Ringede alligevel til vagtlægen og hun synes selvfølgelig at jeg skulle køre ind til vagtlægen på Roskilde og lige blive tjekket. Jeg måtte ikke køre selv, hvis det var noget med hjertet. Så Rene køre mig. Men jeg tror nu ikke det er hjertet. Men nu tager vi afsted om et øjeblik, Min datter skal lige sove og så kan storebror passe på hende.

• #12   3. dec 2010 Anne kom du afsted så hurtigt som muligt... og god bedring.

• #13   3. dec 2010 Jeg havde lignende tur i går aftes og blev også lidt nervøs, netop fordi det sad bag brystbenet....var nærmest stivnet af smerte.
    Måtte jo hente min mobil og idét jeg rejste mig, forsvandt det som dug fra solen.
    Virkeligt ubehageligt, men tænker det var som CH. skriver eller måske en muskelkrampe.

Håber alt vel Anne - pøj pøj smiley

• #15   3. dec 2010 Hjemme igen.
    Det var ikke hverken hjertet eller lungerne, og det er jo rigtig godt.
    Lægevagten mente at det måske kunne være noget med spiserøret eller noget a la fazetledssyndrom - nok noget a la CH skrev og linkede til.
    Tror så ikke rigtig det er noget med spiserøret eller maven, da jeg tager syrenedsættende medicin pga. refluks.
    Så hælder nok mest til det der fazet- halløj.
    Men for h... hvor gør det ondt. Føler også lidt lige som dig * Sus m. Sakki * at jeg låser i smerten.
    Har fået nogle Dolol med hjem, skulle tage to her nu og så kunne jg tage to i morgen tidlig. Men først efter at jeg var ankommet på arbejdet, hvis jeg kommer på arbejde. Og det skulle jeg helst, for til disse vagter melder man sig bare ikke syg medmindre man næsten er indlagt eller død.
    Men de der Dolol har åbenbart advarselstrekant, så derfor må jeg først tage dem i morgen når jeg er mødt på job.

Nogen som kender de der Dolol - bliver man lidt bims eller hva ??

• #16   3. dec 2010 Min mand kan hente mig hvis det er sådan at jeg ikke er i stand til at køre hjem fra job i morgen. Hvis altså han ikke lige er sendt ud på et vagtjob. Men så må jeg bare tage en taxa - lidt ærgelige penge, men sådan er det bare. Jeg køre ikke bil hvis jeg er bims - alt alt for farligt.

Men rigtigt, jeg er lidt spændt på hvordan de virker på mig.

• #17   3. dec 2010 Okay.
    Hmm, men hvis jeg bliver helt bims, så er mit arbejde i morgen på et hospital, et akut visitationsafsnit, så de kan vel få en seng op og putte mig i den, så jeg kan sove den ud GG Og så kan Rene hente mig når han kan.
    Får så måske ikke lavet så meget arbejde, men det er så bare ærgeligt.

• #18   3. dec 2010 Jeg får dagligt Dolol for min gigt og må sige, at jeg intet har bemærket.
    Tror ikke du skal være nervøs, men selvfølgeligt først tage dem når du ER kommet frem - altså gøre hvad lægen siger ;-))

Rigtig god bedring min ven - håber du snart er ovre det skidt !

• #19   4. dec 2010 Tak Sus, det håber jeg sandelig også, for det gør da djævelsk ondt og man kan jo ikke meget. Jeg skal i hvert fald ikke tabe noget på gulvet, for så får jeg det ikke op igen.

• #20   4. dec 2010 Håber du kan ligge og vel at mærke sove - nat nat smiley

• #21   4. dec 2010 Åhh det havde jeg slet ikke tænkt på - det håber jeg sandelig også.
    Nat nat smiley

• #22   4. dec 2010 Nu er det jo lidt sent - men jeg vil da lige skrive alligevel.

Det er ikke lovligt at køre bil, når man tager dolol/tramadol. Det er sløvende på centralnervesystemet og kan sidestilles med promillekørsel.

Jeg selv tager præparatet dagligt og har et forbasket hyr med at passe min virksomhedsrevalidering netop af den årsag - jeg må ikke selv køre bil.

• #23   4. dec 2010 Fik sovet i nat og kørte så på arbejde i morges. Tog så bare en ekelt Dolol da jeg var ankommet. Ca en til halvanden time efter blev jeg rigtig skidt tilpas og klamtsvedende. Blev puttet i en seng og målt puls, blodtryk og taget ekg. Alt var fint. Sov så 2 timer. Prøvede at stå op og arbejde videre men måtte opgive en lille time efter en lille time. Ringede efter Rene og gik ind i sengen og sov igen. Og så hjem og sove videre. Nu håber jeg så bare at pillen snart er brændt af så jeg kan hygge med familien i aften.
    Dolol er alså en af de piller jeg ikke kan tåle. Men det opdagede jeg så bare ikke i går aftes fordi jeg gik i seng før virkningen begyndte at sætte ind.

• #24   4. dec 2010 Jamen dog - utroligt så forskelligt de kan virke :oO

Anne, håber du klarer dig OK uden så - fortsat god bedring smiley

• #25   4. dec 2010 Det var godt, du fik afkræftet alt det slemme ;o)

Dolol virker lidt forskelligt på folk. Nogle bliver lidt speedede og har svært ved at sove, andre bliver sløve, atter andre føler sig som værende i en osteklokke..

Jeg selv bliver sløvet af dem, men ikke i et omfang så jeg dratter om.

• #26   4. dec 2010 CH... ja, og så er der mig der absolut intet mærker...måske fordi jeg er lidt bims i forvejen *GG*

• #27   4. dec 2010 *GGG*
    I så fald er det bestemt ikke skidt at være lidt bims... Men jeg kan så fortælle dig, at man også godt kan være lidt bims, selvom man mærker lidt til stofferne *GGG*

• #28   4. dec 2010 Har nu sovet on/off fra cirka kl. 15 da jeg kom hjem og til kl. 20. Har det en smule bedre, så Dolol'en må være ved at være ude af kroppen. Så tænker at jeg er helt frisk igen til job i morgen.
    Det må vel være det man kalder for et dårligt trip eller hva ???

ALDRIG ALDRIG ALDRIG mere Dolol eller lignende præparater til mig. Føj for en oplevelse.

• #29   4. dec 2010 Det er sgu skidt...

MEN - hvordan går det med smerterne?

• #30   4. dec 2010 Jeg har stadig lidt ondt/øm ved brystbenet, men slet intet sammenlignet med i går aftes. Men det i ryggen er helt væk.
    Jeg fik nogle Ibuprofen med hjem af en af sygeplejerskerne, men vil altså helst vente med at tage dem til Dolol'en er helt ude af kroppen.

• #31   4. dec 2010 Det tror jeg roligt du kan gøre nu... Efter så mange timer.

Og virkningen er jo fuldstændig forskellig ;o)

Dejligt at høre, at det er aftagende.

• #32   4. dec 2010 Ja det er rigtigt med virkningen. Kender Ibuprofen godt, men jeg tror alligevel jeg venter et par timer.

Tak for linket i går CH, jeg skal lige have nærlæst det nu hvor jeg har det bedre. Og se om der står evt. hvorfor sådan noget fazetleds syndrom kan opstå.
    Jeg synes det er meget underligt at kunne sidde helt stille i sofan og så det pludseligt kom som lyn fra en klar himmel.

• #33   4. dec 2010 Velbekomme.

Mit gæt er, at det er hosten, der har belastet ryggen - og så har det bare lige præcis været i det sekund at irritationen har været så stor, at smerten kom...

Når jeg selv har haft det har det også været sært uforklarligt i forhold til hvorfor det er dukket op... Men man husker vel ikke altid sådan i detaljer, hvad man har lavet af sære bevægelser i skulderpartiet.

• #34   4. dec 2010 Ja det er rigtigt.

• #35   4. dec 2010 Men jeg er faktisk glad for at jeg skulle på arbejde i morges på lige netop den afdeling, fordi de er vant til at være obs. på selv de mindste ting og handle hurtigt hvis der sker noget. Så jeg var helt i trygge hænder, når nu jeg var så skidt.

• #36   4. dec 2010 Helt perfekt - og det er jo bestemt ikke særlig trygt at have de smerter lige der. Den der fornemmelse af, at det bare gør naller at trække vejret, og man ikke kan få luften helt ned, samtidig med at det næsten virker trykkende - den giver jo lidt kedelige associationer..

Så man må sige, at det var timet - og så fik du lige de der småtjek, så du ihvertfald med sikkerhed kan afkræfte alt det farlige ;o)

• #37   4. dec 2010 Præcis. Og nu ligger der så et fuldstændig normalt ekg i min journal, som kan bruges til sammenligning hvis jeg en dag virkelig skulle få noget med hjertet (gud forbyde det).

• #38   4. dec 2010 50 mg - Jeg tog 2 i går aftes inden sengetid og kun en da jeg kom på job i morges.

• #39   4. dec 2010 2 er også en ordentlig omgang, når man ikke er vant til dem ;o)
    Jeg har aldrig taget to ad gangen, men har lige nu et behov på omtrent 3 om dagen i alt...

Øv øv...
    Jeg kan godt forstå, du er blevet lidt omtåget ;o)

• #41   4. dec 2010 CH
    Troede at vagtlægen havde lidt styr på det med styrker og sådan. Men det havde hun så ikke.

• #42   4. dec 2010 Umiddelbart synes jeg hun lyder en smule generøs ;o)

Jeg kunne generelt godt undre mig over, at hun ikke anbefalede ibuprofen og paracetamol - dolol er jo ikke det allerbedste i verden at få startet på, hvis man på nogen mulig måde kan klare sig med andet...

• #43   4. dec 2010 Ibuprofen og Pamol var også mit forslag, men det mente hun ikke var godt, hvis det var noget med maven/spiserøret.
    Jeg er da glad for at jeg ikke også tog to piller her til morgen, som hun sagde.

• #44   4. dec 2010 Dælens at hun ikke bare tjekkede dig ordentligt, så du havde sluppet for at være skæv :o)

• #45   4. dec 2010 Ja meget.
    Tror jeg vil takke af for i dag, for er blevet lidt groggy nu efter at have været oppe et par timer. Så tror bare jeg vil hoppe i dynen igen og sove til i morgen. Er forhåbentlig så frisk igen til at tage på job.

• #46   4. dec 2010 Også mig - jeg skal i køjen og se Barnaby...

God bedring med dig :o)

Kommentér på:
Ondt/smerte bag brystbenet

Annonce