{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Tandlæge ca. pris? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tror jeg skal til tandlæge desværre :S

For et par år siden tabte jeg 1/3 af en tand.. Så "smuldrede" det ligesom fra den del der manglede.. Så efter et års tid med det sendte min mor mig til tandlægen, hvor jeg fik boret noget af tanden væk, og sat en fyldning i. Samt jeg fik lavet en masse andet da jeg virkelig har dårlige tænder! :S

Han arbejdede dybt i den og det blødte af H til, men han lavede ikke en rodbehandling, dog trinnet lige inden, han ville helst undgå rodbehandling.

Nu har jeg dog rigtig ondt i tanden, på 3. dag i træk. Jeg plejer at have ondt i den i perioder, men ignorerer det bare, det kan jeg dog ikke rigtig nu..
Den sidder i undermunden i siden, og jeg har ondt helt ned i kæben, samt man kan mærke et hårdt område på ca. 1,5x1,5 cm lige omkring/over der på kæben hvor det gør ondt.. Kan dog ikke se noget når jeg åbner munden..

Når jeg har ondt så langt nede, forestiller jeg mig at den er helt galt med roden, og eneste udvej er at tanden skal ud.. Men hvor meget koster sådan noget ca??

Det er snart jul, og jeg er arbejdsløs fra februar, så vil nødig have en stor regning hos min tandlæge..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandlæge ca. pris?
  • #1   2. dec 2010 Det var i øvrigt sidste sommer der blev arbejdet på den..

• #2   2. dec 2010 en udtrækning koster omkring 5-600 kr ca, god bedring!!

• #3   2. dec 2010 Nåårh, det er jo slet ikke slemt!.. Troede det var flere tusinde!...

Så har jeg råd til at få lavet et par huller også når jeg er der!

Og mange tak.. Har heldigvis masser af panodiler, selvom jeg ikke er så glad for at tage for mange smertestillende..

• #4   2. dec 2010
    Jeg fik rykket en visdomstand ud for et halvt års tid siden, og det kostede 410,00 kr.

• #5   2. dec 2010 KN,
    nøøj, det er godt nok billigt! Troede det var meget dyrere.. Dejligt at høre..

Sidst jeg var til tandlægen løb det op i 12.000 men det var også første gang i 5 år, og jeg har virkelig dårlige tænder.. Men kan høre at der stadig bliver råd til lidt julegaver da smiley

• #6   2. dec 2010 Hvis du skal have en rodbehandling så koster det ca 3000 kr. Jeg har lige fået en og avs det gjorde ondt, men godt bagefter når smerten er væk.....

• #7   2. dec 2010 Mosekonen,
    uden at jeg overhovedet er tandlæge, og ved noget som helst, tror jeg bare den her tand er for smadret til rodbehandling?
    som sagt røg næsten halvdelen ud af sig selv, fordi den bare var porøs og smuldrede væk. Så fik jeg en sølvfyldning i, fordi jeg simpelthen blødte for meget til at han kunne bruge plast, og nu gør den ondt helt dernede, og hele vejen dernede.. Men kunne da være fedt at beholde tanden, for jeg er jo lidt ung til at gå rundt med manglende tænder, når jeg kun er 22..
    Og da han rodede ved den sidst, gik effekten af bedøvelsen væk mens han var i gang med at bore, men jeg havde ligget i stolen i 45 minutter, så gad ikke vente på en ny omgang bedøvelse, så vi kørte bare igennem.. Men uha, det var heller ikke rart da :S

DKK,
    rart at vide - tak!.. Hvilken bedøvelse bruger man? Er der regler for det og gravide?..

• #8   2. dec 2010 Jeg knuste en visdomstand for et par måneder siden, der sad kun stumpen tilbage, det viste sig at tanden havde været hul, og min rod var væk. Jeg havde ikke tidligere haft smerter eller gener, men for pokker jeg skal aldrig ha tandpine igen! Jeg gav knap 1200 kr for operativ fjernelse af tand og tre røntgen. Der er en regel om at de skal oplyse dig en pris før behandling hvis indgrebet koster mere end 2000/2500 eller et beløb de omkring. Hvis du bor i nærheden af en større by er der også tit mulighed for at få det ordnet på tandlægeskolen. Kender et par stykker der har fået ting lavet i Århus på den måde. Det er naturligvis under fuldt opsyn. Har så godt nok også hørt at der efterhånden er kommet ventetid på, og det er jo ikke ligefrem det man har lyst til hvis man har ondt. Husk også at hvis du kommer til at gå arbejdsløs har du mulighed for at søge hjælp til tandlæge behandling hos kommunen. Det er meget forskellig fra kommune til kommune hvor villige de er til det, men det er altid værd at undersøge hvis uheldet igen skulle være ude.

Troede mit første indlæg her på HG skulle komme til at handle om hunde, men nej nej her sidder jeg og ævler om tænder.

Ps. Der er vist også noget med at man kan få lavet et prisoverslag hos tandlægen?? det skal man indhente hvis man fx skal søge kommunen, men ring da til din tandlæge og hør, hos min er de altid flinke til at hjælpe med alverdens spørgsmål.

• #9   2. dec 2010 Jeg ville også helst have revet min ud, men min tandlæge mente ikke det var godt da den sad for langt fremme i munden, så det ville se dumt ud når jeg skulle smile.

Av det lyder ikke rart med din tand. Men mon ikke den blver revet ud hvis den er helt ødelagt...

• #10   2. dec 2010 Iben,
    hehe, velkommen til så.. Vi har mange tråde der ikke helt er hunde-relaterede smiley
    Jeg tror helst jeg vil hos en "rigtig" tandlæge, og min tandlæge er skideflink (og lækker!!!)
    Ja, sidst jeg var der fik jeg prisoverslag, og det holdte nogenlunde, og han forsøgte at holde det så langt nede som muligt..
    Var bare rart med en ca.pris inden jeg ringer til dem, så jeg ikke sidder i telefonen og må sige "nej, desværre, det har jeg ikke råd til, køber et glas panodiler i stedet".. Ville være lidt pinligt..

Jeg kan jo evt. spørge de gamle om vi kan lave det som en julegave hvis det løber op..

Mosekonen,
    den sidder heller ikke heeelt langt tilbage den her tand. Hvis man tager de to midterste tænder, og tæller fra, er det nr. 5.. Men altså, der har været så meget bøvl, så tror bare ikke den dur til noget..
    Må ringe til tandlægen i morgen..

• #11   2. dec 2010 puha... jeg har lidt for meget erfaring indenfor området smiley
    Jeg vil vædde med du har en omgang rodbetændelse! Din tandlæge kan og vil sikkert ikke lave noget ved din tand før du har fået en penicillin

Dernæst skal du nok gøre dig klart om du er parat til at redde tanden, for det er sikkert en mulighed din tandlæge vil forslå evt. med en krone som sagtens kan løbe op i 10.000... hvilket ni ud af ti tandlæger vil foreslå hvis det er muligt, de er bare almindelige mennesker som gerne vil tjene penge og der er klart flere penge i en rodbehandling end en tandudtrækning smiley

Rigtig god bedring..

ps. kodimagnyler er meget bedre til tandpine end panodiler..gerne kombineret med ibuprofen som tager hævelsen.

• #12   2. dec 2010 Karen,
    ihh, så skal jeg vente? Nåh, under alle omstændigheder lyder det som om jeg skal ringe til ham i morgen da!..

Og jeg må desværre kun tage paracetamol, da jeg er gravid smiley og normalt når jeg har tandpine, tager jeg en øl til at sove på, men det vil jeg også helst undgå..

En krone til 10.000 er helt udelukket.. Jeg har fuld forståelse for at han har en butik at drive (han skal jo også have brød på bordet) men det er alt alt for mange penge.. Sådan er mine prioriteringer slet ikke lige pt..

• #13   2. dec 2010 Rotterne,
    9+5

• #14   2. dec 2010 Av av - stakkels dig:-(
    Jeg har også rigtig dårlige tænder, og har blandt andet fået rodbehandlet nogle stykker. Den ene fik en fyldning, så jeg ku nå at spare sammen til en krone. Jeg spiste så brændte mandler, og tanden knækkede, så der kun var tanden i tandkødet tilbage( gir det mening?) men den blev altså reddet ved at der blev sat en stift i, som kronen blev sat på. Så du kan risikere at tanden kan reddes - men det koster nok en del mere, end blot at få revet den ud. Mit blev 1500 kr dyrere takket været de brændte mandler.
    Men håber det bedste for dig - god bedring:-)

• #15   2. dec 2010 ups ..havde ikke set du var gravid, nej så dutter det ikke med alt muligt smertestillende, men TILLYKKE smiley

• #16   2. dec 2010 Jeg gav forresten 4000 kr for en krone - men min tandlæge er også ret billig ( hvis man kan kalde det billigt - hi hi)

• #17   2. dec 2010 Mimse,
    jo tak.. Håber der kan gøres noget ved det hurtigt..
    Og det var da billigt.. Men må jeg hellere lade være med at satse på min egen kan gøre det for.. Men jeg vil i hvert fald hellere mangle en tand, end at stå med en regning på 10 kilo.. Det er helt sikkert..

Karen,
    hehe, det er helt fint.. Det er ikke noget jeg skilter voldsomt med, så det er nemt at overse. Men begrænser mig bare i mit valg af smertestillende smiley

• #18   2. dec 2010 Wow det var da MEGET billigere end jeg lige havde regnet fedt:
    Fedt at vide !

Troede sådan noget kostede 2-3000 kroner !

• #19   2. dec 2010 regnet med smiley * ( tastatur bøvs? )

• #20   2. dec 2010 Først Anja TILLYKKE viste slet ikke du var Gravid hvor er det dejligt for dig smiley

Jeg havde selv for en del år siden en kindtand som gjorde vildt ondt, jeg tog til tandlægen og han begyndte at den kunne han redde med rodbehandling og en krone, min reaktion var nej riv den ud, det brugte jeg så 20 min på at overtale ham til og jeg måtte skrive under på det var mit valg osv... men ud kom den og jeg har ikke fortrudt det siden, min var den 4 bagerste i overmunden og de andre har bare rykket sig tættere på så i dag er der ikke så stort et mellemrum..

Min mor sidder i Malaga lige nu og fik akut tandpine så hun tog til en dansk tandlæge dernede idag hun fik lavet en rodbehandling og det hele for 750 kr *LOL* Det er noget af en forskel i forhold til herhjemme... Og der kunne han fjerne roden med det samme så man ikke skulle komme igen efter 1 uge og hun mærkede intet...

• #21   2. dec 2010 Nadja,
    tak tak..

Wow! Det var billigt.. Hmm, måske jeg skulle tage til malaga og få det ordnet? Hahah!.. smiley

Det er min 3. bagerste tand, så måske vil mine tænder også rykke sig sammen så? smiley Ellers er der ekstra plads, hvis jeg en dag får visdomstænder! hehe..

Men altså, selve tanden er også løs og kan rokkes med og har kunne det længe (også når den ikke gør ondt) så jeg kan virkelig ikke forestille mig at man reelt kan gøre noget ved den..

• #22   2. dec 2010 Hvis du tager til malaga snuske - så husk lige mig smiley *G*

• #23   2. dec 2010 Skal vi tage til Malaga og få ordnet tænder? smiley

Så kan vi også lige holde jul dernede, nu vi er i gang!..

Jeg ringer bare liiiige til arbejdet og forlænger min sygemelding!.. hehee..

• #24   2. dec 2010 Uhhhh now where talking smiley
    I like it !

Altså - Jeg har pengene til det jo smiley ;) *G*

• #25   2. dec 2010 Hey hey så skal jeg med jeg ved hvor det er *LOL*

Og så kan jeg fortælle at der i dag var sol og 20 g dernede, det synes min mor lige hun skulle fortælle mig...

• #26   2. dec 2010 Har jeg også..

Jeg er rig jo! OG desuden sparer jeg på tandlægen! Win/win!

• #27   2. dec 2010 Eeeeeiii TAK MOR siger man så... du er så sød og rar...

Har hun i det mindste givet dig dit benzin kort tilbage *GGG* haha

Totalt Win/win !!!

Og vi kan sikkert finde en billig afbudsrejse ?

• #28   3. dec 2010 Freja ja det lykkes at få det lørdag smiley Men hun var ikke meget for at komme ind med det *LOL* Hun synes det var nemmere hvis jeg selv kom, det var jeg ikke enig i, så hun kom ind med det og så inviterede hun mig på middag, så jeg sendte hundene med hende hjem og kom selv 1 time efter *LOOOL* Men så kom hun da ud og køre *GG*

Min mor har givet 199 kr hver vej med Norwegian.dk og så er der masser af billige hoteller dernede smiley

• #29   3. dec 2010 DAMMIT det var billigt!!!

NØØØØJ hvor du lokker Nadja - FY !

• #30   3. dec 2010 Hehe jeg tager selv derned i 10 dage til sommer, rejser 23 juni

• #31   3. dec 2010 SHHHHHH

Du er hermed sat på *MUTE* ! *GGG*

• #32   3. dec 2010 *shhhhhshshhhshhhhshhshhh*

• #33   3. dec 2010 Freeeeejaaaaa,
    dont worry! Du KAN jo slet ikke rejse når Nadja er dernede.. aaalt for tæt på den lille Loppen jo smiley

• #34   3. dec 2010 Hmm hvordan skulle den lige forståes????

• #35   3. dec 2010 Åhh der gik lige et lys op for mig Loppen = baby *LOOOL*

• #36   3. dec 2010 Freja har døbt den Tangloppen..

• #37   3. dec 2010 Orrrrhh det er rigtigt...

Jeg vil også meget hellere tage billeder af mosters lille TangLoppe smiley

( I LOVE THAT NAME!!! ITS AWSOME ! )

• #38   3. dec 2010 Jeg har lige fået lavet en operativ fjernelse af en af de store tænder i undermunden (ikke de bagerste) - det kostede 1.976kr inkl. røntgen (=200kr) og bedøvelse.. Blev syet med 4 sting - og prisen var inkl. fjernelse af stingene..

Men der er MEGET stor forskel på tandlægepriser - alt efter hvilken by du bor i - og hvilken tandlæge du vælger.. Hvis ikke du har tandlægeskræk og ellers har et "loyalt forhold" til din tandlæge - så prøv og ring rundt.. Du vil blive overrasket over hvor stor forskel der er..

• #39   3. dec 2010 Hvis den skal ud og alt efter hvor du bor, jeg måtte af med 1600kr, det tog så 3kvarter at få skidtet ud, en anden jeg kender, slap med 1200kr hos sin tandlæge.

• #40   3. dec 2010 Du må jo lige fortælle hvad han så har sagt, din lækre tandlæge? smiley

Og tillykke smiley Det var..lidt et chok smiley smiley

• #41   3. dec 2010 Så har jeg fået en akuttid på onsdag...

Så skal jeg bare lige have en time tidligere fri fra arbejder, men kan nok godt lade sig gøre..

• #42   8. dec 2010 så er der en lille update smiley

Har lige været hos tandlægen.

Tanden var, ikke særligt overraskende, stendød. Jeg er blevet boret ned gennem den, for at lukke betændelsen ud, og har fået tid til en rodbehandling på onsdag.
    Assistenten lavede et overslag på 2000 inkl. behandling for i dag, og det i dag skal jeg ikke betale for, da det ifølge tandlægen var kvit og frit smiley

Så tror jeg tager rodbehandlingen frem for en udtræknin, når det ikke er dyrere.. Hvis jeg spørger pænt kan det være mine forældre går med til at pakke regningen pænt ind, og lægge den under juletræet! smiley hehe..

Kommentér på:
Tandlæge ca. pris?

Annonce