696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

A kasse spm. A kasse spm.

Min lillesøster blev udlært i juni eller juli, i butik.
Har så haft kontrakt her til 1. nov. hvor hendes kontrakt udløb.

Nu får hun dagpenge, men kun dimmitend sats?
Så vidt jeg kan se skal hun have fuld sats, når hun har været ansat fuld tid i 3 mdr. - og det har hun jo.
Men HK vil kun give dimittend sats..

Hun er fuldkommen opløst, så familien har bedt mig undersøge det (det er utroligt som jeg bliver spurgt om ting jeg ikke aner en flyvende fis om, for tiden haha).

Jeg kan blive nødt til at vente til mandag med at ringe til HK (det kan jeg vel godt på hendes vegne) men er ret nysgerrig efter at finde ud af det nu..
Er der nogen der ved det??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A kasse spm.
  • #1   19. nov 2010 I elevtiden self. som elev. Hun har været der i 2 år som elev, som en elevtid tager.
    Efterfølgende var hun ansat som funktionær frem til 1. nov.

• #2   19. nov 2010 Jeg aner ikke en fis om det, for har aldrig selv været ledig. Gik direkte i fast job efter min elevtid.
    Og syntes mildest talt at hks hjemmeside er elendig.

• #3   19. nov 2010 nej man skal have beregnet ny sats efter 3 mdr.

men det spiller også ind om man er under 25 og bla hva ens løn har været.

hvis jeg ikke havde arbejde 2 år indenfor de sidste 3 år røg jeg ned på 50% pga alderen.

• #4   19. nov 2010 Louise, ja jeg har godt nok læst noget om det med 25 år.. Men det står ikke inde på deres hjemmeside ret godt da.
    Hun er 22 mener jeg.

• #5   19. nov 2010 nej det er et stort cirkus at være ledig. Synes hun skal tage derned med alle papirerne og få en snak.

at ringe batter ik meget, for det er så svært at forklare i tlf.

• #6   19. nov 2010 Ja det lyder det godt nok som..
    Det er ufatteligt.. Gad vide om det også var sådan da jeg var nyudlært..

Jeg tror jeg er nødt til at ringe til dem selv. Det ender med at min lillesøster ikke forstår noget af det og ender i gråd.

Og jeg skal nok forstå det i telefonen. Jeg sidder med de mest indviklede regler og love til hverdag, så det burde jeg kunne fatte...
    Jeg skal bare vide hvilket grundlag de beregner hendes dagpenge efter, og hvis det ikke stemmer overens med hendes arbejdsperiode, så skal jeg nok få dem op af stolen smiley

Men jeg har intet til overs for HK!

• #7   19. nov 2010 Ja hvis du er god til at formulere dig, så ville det være godt. smiley

der er så mange regler der ikke er til at finde rundt i.

• #8   19. nov 2010 Det siger min chef i hvert fald jeg er smiley

Jeg syntes bare det er så ufatteligt at det ikke er præciseret på deres hjemmeside...
    Og jeg er så utålmodig hehe. Min mor skulle have sagt det tidligere i dag, så jeg kunne have ringet i dag.

• #9   19. nov 2010 Det er aldrig sjovt når man ikke kender sin indkomst. smiley

jeg er tit blevet mere forvirret over at sidde og søge rundt på nettet. synes der er så mange forskellige svar.

• #10   19. nov 2010 Nej det er nemlig rigtig ubehageligt. Jeg ville da ikke kunne gå så meget ned i løn.
    I vores oplyste samfund burde det da være nemt at finde. Åbenbart ikke.

• #12   19. nov 2010 Hendes læretid er overstået og det samme med skolen. Skolen er slut når fagprøven er overstået og hun har været til eksamen. Derefter er der nogle mdr. i butik, og så er hun helt udlært.

Jeg syntes at have læst nu, at man skal have været ansat i 52 uger - altså et år, før at kunne få fuld dagpengesats. Og det har hun jo så ikke når elevtiden ikke tæller som aml. ansættelse. Jeg må have fat i HK for at få det præciseret...

• #13   19. nov 2010 Marianne: Jeg er lige blevet ledig, og jeg skulle aflevere lønsedler for de sidste 14 måneder for at de kunne beregne min dagpengesats.. Jeg er også i HK

Kommentér på:
A kasse spm.

Annonce