{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Vil ikke bagatelliseres(læge/sygdom) {{forumTopicSubject}}

Efter mit indlæg igår

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=430671

Valgte jeg selvfølgelig at ringe til min læge idag. Jeg har altid haft et rigtig godt forhold til min læge, men "dem" jeg har nu har jeg intet forhold til.
Jeg ringer så og fortæller ham hvordan tingene står til og han siger så, at han jo ikke kan sygemelde mig fordi jeg har kastet lidt op! Jeg siger så til ham at det slet ikke er det sagen handler om, og at hvis han gider kigge i min journal kan han også se at jeg har været i behandling for angst de sidste 7år. Jeg siger så at jeg gerne vil have en henvisning til en som kan hjælpe mig videre, Psykiater/psykolog, også siger han fandme igen, at det kan jeg jo ikke bare fordi jeg har kastet op!

Men det lykkedes mig da, at få at vide at jeg skal starte med at sygemelde mig fra arbejdet også kører den derfra.
Jeg vil så ringe til den øverste chef imorgen for de andre er meget ubehagelige når det gælder sygdom.

Min værste skræk er, at det hele skal blive en "lille bagatel" og, at jeg ikke kan få den hjælp som jeg behøver:o( Og jeg frygter at det bliver en vanvittig hård kamp mod systemet:o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke bagatelliseres(læge/sygdom)
  • #1   9. nov 2010 Ja man skal dælme være stærk for at bokse med systemet...
    Det lyder som om din nye læge slet ikke har hørt hvad du sagde.

Jeg håber du får den hjælp du har brug for hurtigt

• #2   9. nov 2010 mit råd er : skift læge straks!!!

Jeg havde en læge der ikke lyttede og bare mente jeg var hypokont og havde ondt i ryggen fordi jeg var ved at blive overvægtig ( jeg er 177 og vejede 60kg og brugte 36/38 i tøj)

da jeg skiftede læge sendte hun mig videre i systemet som kunne konstatere jeg har skæv ryg og andre ting.. og bestemt ikke vejede for meget..

du går bare på kommunen og beder om lægeskift, så kan du vælge en ny læge og gå derop med det samme og bestille tid..

• #3   9. nov 2010 Enig. Du skal se at få skiftet læge, men du skal også få en sagsbehandler til at hjælpe dig igennem ved f.eks at gå med op til lægen, de kan gøre en stor forskel på hele forløbet.
    Jeg fik min førtidspension "i sin tid" pga. dårlige nerver, jeg kastede op på jobbet og kunne slet ikke fungere ml.andre mennesker efter mange år netop blandt mange mennesker, :o)
    Det virkede dybt "godnat" at jeg pludseligt skiftede fra menneske elsker til ikke engang at kunne gå ned og købe ind i en lille kiosk hvor der kun var ekspedienten.

Men kort fortalt *Ss* så må du se om du ikke kan "kører" dig selv op så du tuder øjnene ud når du taler med lægen, så plejer de at fange bare lidt af alvoren.
    Jeg ved det lyder grelt, men jeg tænkte på alle de dårligest ting jeg havde oplevet og opbyggede på den måde mindre nervesammenbrud når jeg skulle til samtalerne, for inden da blev jeg også bare betragtet som hypokonder.

Jeg håber ved gud at du får hjælp, det er forfærdeligt at ha det sådan og så ingen hører hvad man prøver at sige.

Jeg krydser fingre for dig..
    Husk man skal være stærk som en okse for at være syg i DK. ;o)

• #4   9. nov 2010 Vores system er beregnet på at reparere skader, når de er så bøvlede, at det er mere besværligt at lade værre.

Forebyggelse og bremsning af problemer sker mest i perioder - gerne når der er kampagne.

Du er dig selv nærmest. HUSK DET! Lad være med at stole blidt på autoriteterne... selvom det er sørgeligt, at vi ikke kan.

Vores lægeuddannnelse er har en del huller. Hver anden læge arbejder ekstra for medicinindustrien. Op til 20 % af dem har et misbrug af en art, og ca. 5500 mennesker dør hvert år, som en direkte konsekvens af fejlbehandling og sjusk.

Få søgt en anden læge og gerne en psykolog. Også selvom du selv skal betale for det. Få også deres vurdering på skrift. Når du møder op og spørger efter din journal, må du IKKE gå, før du har fået den ligemeget, hvor længe du skal vente! Hellere spil tålmodig. Hvis de har tid til at sende den til dig ændre de nogen gange i den, for at holde deres egne røve rene. Ikke en joke!

• #5   9. nov 2010 Jeg skal flytte til en ny kommune her til december så der må jeg finde en ny læge. Jeg vil prøve at kontakte min gamle læge som i sin tid satte mig i behandling,. Han kender jo hele historien uden omsvøb:o) Jeg håber inderligt også at jeg kan få lov til at få ro men også hjælp til at få det bedre:o) tak for jeres svar og råd:o)

Kommentér på:
Vil ikke bagatelliseres(læge/sygdom)

Annonce