502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Klap nu lige hesten! Klap nu lige hesten!

Jeg synes HG er et fantastisk forum.. Et sted hvor man kan spørge om alt mellem himmel og jord - selvfølgelig primært hunderelateret, men også om alt muligt andet.. Og jeg synes at der kommer rigtig mange gode debatter igang - og utrolig mange kompetente svar fra søde og dejlige mennesker som alle gerne vil hjælpe med at belyse de problemer der bliver smidt på banen..

MEN!!!

Jeg synes godt nok jeg har set mange tråde for nylig - hvor TS stiller et spørgsmål - og de første 4-5 stykker der svarer skriver ting som: "Hvad tror du selv?? Søg dyrlæge.." - "Dyrlæge NU" - eller "Jeg ville ikke vente.. Hvorfor pokker tager du ikke til dyrlæge" - og så videre..

Jeg tænker bare - er det ikke muligt at man, inden man svarer i en tråd - lige tager sig selv en 2 minutters tænkepause - ER det jeg har at skrive relevant for TS..?? Er det noget TS ikke selv har tænkt på?? Er det i tråd med almindelig pli det jeg har tænkt mig at skrive?? Kan jeg være mit svar bekendt?? Vil jeg selv bryde mig om at få det svar jeg skal til at give??

Fordi ærlig talt - det KUNNE jo tænkes at TS skriver et indlæg fordi hun gerne vil høre folks erfaringer med "problemet" - det kan jo være TS har ringet til dyrlægen, eller gerne vil høre om det overhovedet er nødvendigt at ringe.. Jeg vil give alle penge i verden for at min hund har det godt - men jeg gider ikke spilde 500 kr på en konsultation der kunne være undgået ved at man havde slået koldt vand i blodet og måske havde snakket med andre som kunne forsikre mig om at en dyrlæge ikke var nødvendig..

Jeg har fuld forståelse for at der er visse situationer hvor det naturligvis ikke kan diskuteres om man skal have fat i en dyrlæge ASAP - men kære med HG'ere - kunne der ikke gribes i egen barm og komme en lidt anden og mere venlig tone på debatten!?? Så kunne HG være et dejligt sted for alle - også os som måske ikke altid tænker over alting og har indblik i sygdomstegn osv osv.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klap nu lige hesten!
  • #1   8. nov 2010 Jeg kender da nogle tilfælde hvor hunden har redet livet ved og skrive dyrlæge.
    For mig er det bedre med et dyrlæge besøg for meget end et for lidt.

• #2   8. nov 2010 Det er altsaa bare lidt frustrerende naar folk skriver om hvad kunne vaere alvorlige problemer, og man bare sidder og taenker, saa ring dog til dyrlaegen.
    Tit bliver der saa stillet flere spoergsmaal af TS istedet for at ringe til dyrlaegen.. Det forstaar jeg ikke en dyt af..

Hvis jeg var virkelig bekymret for min hund, ville jeg da ikke foerst skrive herinde. Det er som oftest gratis at ringe til dyrlaegen og faa raad.

• #3   8. nov 2010 Jeg siger såmænd heller ikke at jeg synes man skal lade være med at ringe til dyrlægen - og ja, det er gratis at ringe - men mange gange bliver TS jo anbefalet at tabe til dyrlægen - og det er ikke gratis (ikke hos min dyrlæge ihvertfald smiley )

Nej det der "irriterer mit blodtryk" - det er de hårde svar der tit og ofte kommer - og de svar hvor TS nærmest bliver overfaldet og beskyldt for både at være en dårlig hundemor og et rædselsfuldt menneske fordi hun tillader sig at sidde og skrive på HG istedet for at smutte til dyrlægen.. Jamen.. Hvad nu hvis hun gerne vil have råd!? Er det ikke blandt andet derfor vi har det her forum!? Råd til hvad man kan gøre i en lignende situation..

Jeg synes bare der er en lidt trist tendens til at folk hakker på hinanden! smiley Det synes jeg er en skam - at skræmme "nye" væk med sådan en attitude og måde at være på..

• #4   8. nov 2010 Kirstine:
    Jeg er helt enig med dig - tonen herinde kan til tider være båder tankeløs og hård.

• #5   8. nov 2010 Tror godt, jeg ved, hvilken tråd, der hentydes til..

Hvis jeg har været bekymret for min hund, plejer jeg at ringe og spørge dyrlægen. Så kan han spørge ind til problemet og derefter vurdere, om det er nødvendigt at undersøge hunden.

• #6   8. nov 2010 Nu synes jeg ikke et indlaeg: tag til dyrlaegen, kan betegnes som at hakke paa!!!

Naar man skal til dyrlaegen, skal man jo saa og sige altid ringe foerst, saa mon ikke naar folk skriver: Tag til dyrlaegen, at det daekker over det naturlige forloeb om tlf samtale, raad og saa afsted hvis dyrlaege mener dette?

• #7   8. nov 2010 Og er så også enig i, at tonen nogle gange er hård.

• #8   8. nov 2010 Ville du have det bedre hvis vi ikke sagde dyrlæge og du bagefter kunne læse . Hund død.
    Da folk herinde ikke er dyrlæger, og sygdom kan have mange forskellige symtomer, så mener jeg ikke vi herinde skal begynde og råde folk til behandling af dyr med symtomer, men sige dyrlæge.
    Jeg ville nødig have en hunds død på samvittigheden, fordi jeg råede ejeren til noget forkert.

• #9   8. nov 2010 Kirstine: Jeg er helt enig med dig. I nogle tråde går folk helt amok med deres "Søg dyrlæge" selvom der faktisk ikke er nogen grund til det.
    Har selv oplevet det, da jeg søgte råd til et sår min hund har, som ikke ville hele. Jeg var da en kegle fordi jeg ikke søgte dyrlæge.

Heldigvis kom der nogle andre råd og helt uden dyrlægens hjælp er såret nu helet her en uge efter smiley

• #10   8. nov 2010 Vil gerne understrege at det ikke drejer sig om en bestemt tråd.. Det er sådan en generel observation over tid her på HG..

Brug hjernen før du køber hund: Det er præcis sådan en tone du ligger for dagen der jeg snakker om..

• #11   8. nov 2010 Jeg må ærligt indrømme, at det ikke er tonen på svarene der får mit blodtryk op.... Bliver sgu nogle gange ret harm over de ting folk vælger at spørge om herinde i stedet for at ringe til dyrlægen.. For det første er det gratis at ringe til dyrlægen, for det andet er det trods alt dyrlægen der er uddannet i hundens anatomi og sygdomme, ikke HG's brugere, sidst men ikke mindst så burde enhver hundeejer hellere ville besøge dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt...

Jeg synes det er helt fint, at spørge efter erfaringer herinde - det gør jeg også selv.. Fx da jeg ikke kunne huske, hvad man kunne skylle øjet med ved øjenbetændelse.. Eller da dyrlægerne ikke kunne finde ud af hvad Micha fejlede..
    Men da hun havde blødninger i øjnene startede jeg sgu da ikke med at spørge herinde om hvad vi skulle gøre - jeg ringede da promte til dyrlægen..

• #12   8. nov 2010 "men mange gange bliver TS jo anbefalet at tabe til dyrlægen - og det er ikke gratis (ikke hos min dyrlæge ihvertfald smiley ) "

Hvor ofte tager man til dyrlægen UDEN at have ringet før - yderst sjældendt. Så det at folk skriver "tag til dyrlægen", så menes der nok at dyrlægen skal kontaktes, oftest per telefon først, medmindre at den er rivende ruskende gal med hunden, og så er man alligevel nød til at ringe først hvis det er udenfor åbningstid. Så kan ikke se problemet i det.
    Nej, det er ikke gratis at tage til dyrlægen, men det er den slags udgifter man må være forberedt på, hvis man anskaffer sig et dyr. Dyr tænker ikke på, at jeg må heller vente til mandag morgen med at blive syg, fordi så har min ejer råd til at tage til dyrlægen i almindelig dagtid og ikke skal betale vagttillæg.

• #13   8. nov 2010 Jeg er nu heller ikke den der straks tænker dyrlæge hvi sder er et eller andet galt som ikke umidelbart virker faretruende. Men derfor kunne det da godt være man lige vil vende den med andre, der måske har oplevet noget lignende.
    Jeg sad heller ikke konstant med vagtlægen i røret, da min søn var lille og han havde lidt ondt i mavsen, en smule feber eller snue. Man må da også gerne bruge sin sunde fornuft og ikke overreagere.

Jeg ved godt der kan være tilfælde, hvor det er noget alvorligt, men mon så ikke også hundeejeren, som regel, har en fornemmelse af det og ringer til dr.dyr?

• #14   8. nov 2010 Nu er det TS der bestemmer om vedkommende vil benytte rådet.
    Så det er TS der har det endelige ansvar.
    Hvis man derimod begynder og råde til tilfældige behandlinger, så ville jeg føle mig skyldig hvis hunden fejler noget andet end det man mener det er.
    Vi kan hjælpe med mange hundeting, men jeg er ikke dyrlæge og vil ikke tage ansvar for et forkert svar, når hunde fejler noget.

• #15   8. nov 2010 "Man må da også gerne bruge sin sunde fornuft og ikke overreagere."

Lige præcist.. Det er nemlig sommetider den tanke jeg sidder med nu når folk råber: DYRLÆGE.. Jeg ved godt man ikke skal sammenligne dyr og børn, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på - er det mon de samme mennesker der hænger i røret til vagtlægen fordi ungen hoster!?

Jeg kunne ikke være mere enig i dem der siger at NEJ - man skal ikke lade hunden klø sig i 3 mdr indtil alt pelsen er faldet af - men folk der gør det, bruger nok hverken tid eller penge på at stille spørgsmål online.. Og så er vi jo lige vidt.. Og nej - hvis Leopold er blevet skambidt og det bløder ud fra 7 forskellige bidmærker i hans hals - så skriver jeg naturligvis ikke "Tror i han skal syes?" - så tager jeg ham da til dyrlæge..

Min pointe er simpelthen bare - jeg SYNES ikke der bliver talt/skrevet så pænt til rigtig mange trådstartere herinde... Jeg er også enig i at IH GUDER der bliver stilt mange - i mine øjne - bizarre spørgsmål.. men jeg må tage mig selv i at tænke - hvad der er logik for mig, er måske ikke logik for TS.. Og så skal man da ikke hakke på folk fordi de ikke har samme logik der siger dem at NATURLIGVIS skal de søge dyrlæge - eller naturligvis skal de det ene eller det andet.. Så skal man da svare høfligt og relevant på spørgsmålet - og hvis ikke man kan det - så synes jeg ærlig talt man skal undgå forum!!

• #16   8. nov 2010 Brug hjernen: Jamen jeg er bestemt heller ikke tilhænger af at man skal begynde at anbefale behandlinger.. Men jeg er stor tilhænger af at man kan lære noget af andre folks (til tider bitre) erfaringer.. Dvs. hvis jeg har oplevet nøjagtig det samme som TS - så kan jeg jo komme med den løsning JEG havde på problemet da det opstod hos mig - og så må det jo være op til TS om han/hun vil bruge den information til noget.. Det er sådan jeg bruger et forum...

• #17   8. nov 2010 Er enig med TS Kirstine N men jeg er begyndt at bruge Filter der er øv men har sat 10 stk på og det har fjernet 90% af broblenet !

Da der er nogen der skal svare på næsten alle tråde uden at de har erfaring eller nogen viden om det man skriver og bare skal ydre sig med noget der ikke har noget med emnet at gøre og skriver personlige til TS
    ( du staver dårligt eller man er dum at man ikke selv kender svar på det man nu spørger om ! )

De kunne jo bare starte deres egen tråd.

" Så skriv kun i tråden hvis det er positivt til tråd man kan godt være uenig med TS men så skriv pænt ellers virker jeres indlæg modsat "

Hilsen Flanhart og far

• #19   8. nov 2010 KIRSTINE,,,,,,,,,,så enig med dig,,,men tror nu, at nogle får deres aggressioner ud her ved at side og vente på et emne, som de kan svare negativt på,,og tro de er hævet over andre,,,,,,,men dem kan man jo kun grine lidt af,,,,,,,,,,smil,,,,,

• #20   8. nov 2010 Er enig Kirstine. Og jeg ringer så sjældent til dyrlægen inden jeg tager til ham.

Kommentér på:
Klap nu lige hesten!

Annonce