1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Kan godt mærke jeg blir udnyttet:/ Kan godt mærke jeg blir udnyttet:/

Ja jeg har så 9 dage tilbage i 1 praktik som udekørene sosu elev men kan godt mærke jeg nu blir udnyttet:/ normalt har vi 1 rengøring og max 2 bade pr person , jeg har nu haft 3 rengøringer og 3 bade hold kæft jeg smadret og skal endda være på lang vagt med alle de tunge borgere smiley pluds det skal jeg arbejde hele weekenden til 15 og har fri nu på onsdag og næste tirsdag det altså rigtig mange dage at knokle i smiley puha

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan godt mærke jeg blir udnyttet:/
  • #1   8. nov 2010 Så vær glad for at du ikke er på et plejehjem, som udekørende får du da pauser ml. de steder du skal hen. ;o))

Visse steder skal man klare 8 beboere på under 2 timer Alene, se DET er hårdt især når man også står alene med "løftekranen" som man ellers SKAL være 2 om, og beboerne ikke kan hjælpe spor til selv.

Beklager, men jeg syntes i har det temmelig let idag..men self.er det "hårdt" når man er vant til mindre stress.

Det er ikke skrevet fordi jeg mener at du ikke har travlt, men sammenlignet med syghælperjobbet i 80erne så er det idag et meget lettere job.*Ss*

• #2   8. nov 2010 hehe, jeg var i praktik i sådan et børnehus, gæt hvem der fik 95% af alle lortebleerne, og som skulle sidde vagt ude i kulden på legepladsen mens de andre spise risengrød inde i varmen smiley

det er vist bare sådan det er, og man ville jo nok også selv nyde det hvis man kunne sætte andre til det sure ind imellem smiley

• #3   8. nov 2010 Cookie, så vidt jeg husker var personalemængden også tilsvarende større i 80'erne ;o)

• #4   8. nov 2010 Var vi? der var altid nogen der meldte sig syg, så vi stod gerne 2 højst 3 til 24 beboere, normalen var 4 pr.afdeling.
    Nu elskede jeg mit job, så dengang gik jeg ikke op i at jeg jobbede konstant, men når jeg sidder her og tænkertilbage på det, så var det altså noget af et "slavearbejde" for at sige det mildt.
    Det var i slutningen af 70erne og starten af 80erne. Jeg kan ikke huske om der blev bevilliget flere stillinger senere i 80erne, hvis der gjorde så glemte de at benytte sig af det hvor jeg jobbede, "Begge steder" ;o))

• #5   8. nov 2010 piv piv piv piv piv piv piv, det er det eneste jeg kan høre, og så at folk prøver at overgå hinanden i piv.
    smiley

• #6   8. nov 2010 Haha Rene.. Det har da intet med piveri at gøre, for mig er det bare en tur ned af memorie lane. ;o)))

Men fortæl mig om den yngre generation ikke er mere forvendte, da en spurgte til de mest nødvændige ting når man flyttede skrev een : vaskemaskine, opvaskemaskine tørretumler, hvor jeg så tænkte Øhh.. madras, dyne, sikringer el.pære, stearinlys o.l. ;o)))

Men ja, Piv, piv piv..Hvem der var ung idag. ..NOT. ;o))

Håber folk selv kan fange hvad jeg mener i mine feber"tåger" *Griner*

• #7   8. nov 2010 jeg ligger midt i vil jeg tro, (28) og tror ikke at den ældre generation kan sige at den yngre har det nemmere, det er bare nogle andre ting der tænkes på, og det er også forskelligt hvad forskellige folk tænker på, så man kan altså ikke sætte det op mod hinanden som jeg læser det her.

• #8   8. nov 2010 Dybest set er det nok temmelig usammenlignligt... Ting har forandret sig ikke bare inden for det fag, men måden at leve på. Også selvom der kun er gået 30 år.

• #9   8. nov 2010 Dybest set er det nok temmelig usammenlignligt... Ting har forandret sig ikke bare inden for det fag, men måden at leve på. Også selvom der kun er gået 30 år.

• #10   8. nov 2010 Ja ja CH, har fanget den trods min feber..Hahaha.. Sorry, kunne bare ikke dy mig.. ;o)))

Men som sædvanligt har du ret CH, jeg vil slet ikke modsige dig på nogen måde hvad det angår. *Ss*
    selv om det nok kunne være sjovt...om ikke andre så for mig pt. ;o))

• #11   8. nov 2010 Cookie, jeg tror du skal have dig en god stiv rom til at afhjælpe den feber der *GG*
    Om ikke andet, så bare lige for at få sovet LIDT mere i dette døgn *GGG*

• #12   8. nov 2010 Åhh ja, det lyder lækkert, kommer du så og lufter mine 3 tøser mens jeg flader ud ??? ;o)))
    Jeg kan skutte styre dem og en brander på een gangt, det er altså for meget forlangt.*Ggg*

• #13   8. nov 2010 Så tag et smut til nordsverige som montør i vinter halvåret og arbejd 14 timer dagligt i minus 10-15 grader. Og bo og spise i en container. Nå ja vi holdt da fri hver 3. Søndag... Men ja det vil jeg hellere end skifte bleer:)

• #14   8. nov 2010 Øv rasmus, uanset lønnen så ville jeg aldrig ta til et koldt sted, jeg er den fødte frossenpind, så jeg ville dø i løbet af et døgn. Hihi..
    Men jeg tar s*u hatten af for dem der kan klare de hårde betingelser, f.eks. ligesom krabbefiskeri på Beringshavet, føj for et hårdt job.
    Så heller skifte bleer. Hahaha.. Men det har jeg tilgengæld også gjort rigeligt i min tid både med mine egne unger og beboerne på plejehjemmene.. ;o))

• #15   8. nov 2010 Cookie - jamen du tager da bare lommelærken med på turen, så er du velfornøjet og føler dig på toppen, når du kommer hjem igen *GG*

Rasmus, skal vi nu sige: Hvor HAR du det hårdt, hvor er det SYND for dig? ;o)

Jeg går ud fra, du er glad for dit job, ellers gjorde du det vel ikke ;o)

• #16   8. nov 2010 *GG*
    Skifte bleer på voksne ligger dælme i den hårde ende af skalaen... Da jeg selv arbejde som omsorgsmedhjælper på Svaneparken for Gud ved hvor mange år siden, fik jeg RIGELIGT at den af slags ... Gør det ALDRIG mere *GG*

Jeg kan ikke engang tørre min hvalps efterladenskaber op uden voldsomme opkastningsreflekser - og det er måske ikke så heldigt at have det sådan, når arme Fru Jensen kigger på *GG*

• #17   8. nov 2010 cokie
    det er da en gang piz a skrive ..
    jeg har været i hjemmeplejen her i sommeres
    og når vi havde været ved den første var man allrede bagud i følge planen fordi der manglede folk.. såå jeg havde HVER UGE mellem 6-7 overarbejdestimer så synes det er noget pis a sige a de ik har travlt idag for det har de ...

loui :
    tgaer sku hatten af for jer .. for kender det , ved hvor hårdt det er , kan huske de få dage jeg havde fri lavede jeg ingenting for havde ikke ovetskud til det

• #18   8. nov 2010 God idè CH.. Det var en mulighed, jeg føler mig bare fuld på een el.anden måde i forvejen, nok også derfor jeg blir ved med at chatte på trods af at jeg ved at jeg skriver noget vrøvl hele tiden.. ;o))

• #19   8. nov 2010 Hva er det for noget at finde på? Står der nogen steder at jeg godt kunne bruge medlidenhed? Skru lige ned for fantasien søster lystig:) det var bare et andet eksempel på et stykke arbejde som er noget mere ekstremt. Bare så dem i ældreplejen kan se at det altså ikke er det værste arbejde de har:) jeg montere heller ikke mere. Nu går jeg rundt og hygger mig med div. Godt smedearbejde:)

• #20   8. nov 2010 Rasmus, er du immun overfor smileys ;o)

At sammenligne jobs er ret svært - mange har en snert af ekstremer bare på helt forskellige måder.
    I plejesektoren er det den menneskelige del, der kan være meget ekstrem, og det vil jo uden tvivl være det værste for den, der ikke magter den slags. Fuldstændig som dit montørarbejde er ekstremt for dem, der ikke magter det.

Men kan nu godt forstå valget om at hygge sig med smedearbejde i stedet for at være ude i kulden i alt for mange timer ;o)

• #21   8. nov 2010 Frk.V. Jeg er da godt klar over at det er hårdt og stressende, og jeg beklager at jeg fik formuleret mig så det lød som om det er et "feriejob".
    Overarbejdet hører desv. med til service jobbene, vi måtte også tit ta 2 og 3 vagter i rap, selv om det var forbudt, men man kan jo ikke bare efterlade beboerne i deres senge el.de syge og ældre i deres hjem fordi at kl.nu er "fyraften." Jeg har ihvertfald aldrig kunne gøre det.
    Tro endelig ikke at jeg ikke sætter pris på jeres arbejde, uden ville jeg den dag idag selv være helt på Rø*en.
    Men efter 2 hjerneblødninger og 0søvn inat og feber pt. så er jeg desv. ikke i nærheden af mine "fulde 5" og som sagt så formulere jeg mig rent ud sagt af H. til.

Så enig, Hatten af for det job i laver.Og det mener jeg ærligt.
    Men at jeg syntes at det var hårdere før i tiden, det står jeg ved, da alt bliver forbedret arbejds tider og hvad man må i følge ens fagforening, men det er vel ganske naturligt, vi "oldinge" syntes jo altid at alt var hårdere da vi selv var unge, den tid kommer også til jer ;o)) Engang. *Ss*

• #22   8. nov 2010 Nå jamen man var da også afsted i godt vejr i forskellige lande. Norge om sommeren er fanme smuk når man har de der lange dage oppe på et bjerg:) glamouren forsvandt dog det det var en kompost anlæg hvor papir og slagteriaffald var blandet sammen i en hal hvor der var 75 grader varmt og luftfugtighed der minder om støvregn... Lugten krævede også en stærk mave at klare:) grunden til at jeg ikke laver det mere er på grund af kæreste og kommende barn. Så dur det ikke rigtig jeg fiser rundt og indhenter et livs arbejdstimer på det halve tid. Men jeg vil stadig mene at alle raske knægte skulle have sådan nogle ture:)

• #23   8. nov 2010 Det er bestemt ikk fordi vi har tid overhoved mellem borgerne:0 ved ikk hvor den ide kommer fra? Idag siden jeg mødte kl 07 har jeg haft ialt 20 min pause min frokost, sååh! smiley og vi har enormt mange langtids syge hehe pg det er de lidt ældre damer;) og job jeg syns det hårdt for mig . Jeg er ikk ligesom alle andre så jo jeg syns det hårdt:) men jeg elsker ikk mit job mindre af den grund smiley

• #24   8. nov 2010 loui
    du skal sætte pris på dine pauser selvom det kun er 20minutter
    for de fleste dage , havde jeg slet ingen pauser ´he h e

• #25   8. nov 2010 Enig Rasmus. De fleste kunne ihvertfald lære en masse ved at blive sendt et sted hen hvor de arbejder konstant, simpelhen fordi der bliver dødsygt at være hvis de ikke laver noget og det eneste de kan lave er jobbet... Hehe..
    Man har set det tit og ofte at unge knægte er kommet tilbage som kløgtige unge mænd, for knægtene som rejste er pludseligt blevet voksne fordi de har måtte lære at takle ensomheden og at acceptere arbejdskammeraterne på godt og ondt, for man kan af gode grunde ikke "flygte/skride" fra disse job fordi de ligger så afsides.

Nogenlunde samme måde ham kaptain Mogens "mener jeg han hed" opdragede unge problem"børn" på, på det gamle skoleskib..

• #26   8. nov 2010 Fanme ja:) jeg var afsted sammen med nogle gamle rotter som havde været i gamet i mange år og er det stadig. De var allesammen enormt teknisk begavede så man lærte jo en masse af at gå op af dem konstant. Og det sammenhold man får til disse mennesker er jo uerstatteligt. Det firma jeg rejste for var det samme som jeg blev uddannet ved og arbejder for igen i dag. Så der findes jo nærmest ikke et produkt derfra som man ikke kender 100%... så er det også lidt sjovt at når man kommer tilbage står der en hel horde af ufaglærte som mener de skal oplære en i alt:)

• #27   8. nov 2010 Loui. Den idé kommer fra, at når man skal fra en "hjælpeløs/borger" til den næste så sidder man da ned og kan ta en slapper, ryge en smøg el hvad man nu vil "for så krævende er det jo ikke at køre en bil el cykel".
    Arbejder man på et fast sted som på et plejehjem, så har man ikke den mulighed, for man skal spise samtidigt med man skære mad ud og mader beboerne,kaffepauserne er det samme, man drikker kun kaffe/te sammen med beboerne, og tror man at man lige kan slappe af mens man spiser el drikker kaffen, så skal der nok være en klokke der ringer også må man hen og måske vaske en der har skidt i sengen og lægge nyt sengetøj på osv.det er skruen uden ende pga personale mangel og personale der ikke laver deres job, som så andre må ordne.

Men som sagt så er jeg godt klar over at det ER et krævende job, hvor man skal elske det man laver "at hjælpe de hjælpeløse" ellers går det galt, men det ses jo også i div.statestikker at plejepersonalet er et af de hårdest ramte når man ser på syge dage, rygskader, migræne,depresioner og stress etc.etc.

jeg syntes måske bare at det er forkert at klage over ens job fordi der skal klares lidt mere end "normalt" for sådan er det når man har med levende væsner at gøre,der sker altid uventede ting, som gerne gir overarbejde :o) men det er jo også bare min menig som ikke er noget hverken du eller andre bør ta så tungt, det er trods alt bare ord på en skærm fra en du aldrig har mødt og sikkert aldrig vil møde.

• #28   9. nov 2010 Coockie jeg undre mig enormt over din måde at tale om borgerne syns ikk den er hmm rigtig :0 hjælpe løse? De bestemt ikk hjælpeløse så længe de kan lidt selv er det forkert ordbrug . Og nej hjemmeplejen er ikk som du beskriver :0 vi har ikk tid til a ryge og da slet ikk med nødkald smiley vi har ikk engang kørertid selvom det måske tar 15 min a komme fra a til b ergo er man allerede forsinket. Måske er det "nemt nok" i din Komune men så sandelig ikk her da . Så det fint du sir du ikk syns man skal brokke sig men hvem sku ellers når man som elev kan og på et tidspunkt nok blir udnyttet???

• #29   9. nov 2010 loui:) J

jeg er selv indefor hjemmeplejen .
    og det er heller ikke ualmindelig at jeg har 4 bade og 3 rengøringer nogle dage . men det er pga sygedom og alt det sparing.
    og jeg ved mine kolegaer også har det samme flere gange.
    det er en hård brance smiley

• #30   9. nov 2010 Loui. Må jeg ikke kalde mig selv for hjælpeløs, du kunne måske ikke læse at jeg selv er "bruger/borger"= handicappet/delvis lam efter 2 hjerneblødninger, så jeg selv derfor har brug for hjemmeplejen ?
    Så vel ved jeg da at i har det hårdt, og det har de bestemt også her i Kbh. sikke noget at tro der er et sted i landet hvor jobbet er en dans på roser.
    Jeg syntes bare at det er surt at høre en elevpraktikant der allerede brokker sig over arbejdet, for sådan ER DET, når man arbejder med levende væsner.
    Jeg holdt til jobbet i små 20år før min ryg desv."fyrede mig" men jeg savner det stadig hver eneste dag..

• #31   9. nov 2010 loiui. der må jeg gi dig ret ,,
    det der med a man ved a turen fra A til B tager 20minutter med på ene køresedel har man måske 5 minutter .. det kender jega alt for godt især , de dage hvor jeg havde land turen smiley puhaa. der kunne jeg være en time eller mere forsinkede bare pga der ik var tid nok til a køre fra et ene sted til det andet

• #32   9. nov 2010 Sorry, hvordan kan man ikke "ta en slapper" mens man kører fra A til B, den forstår jeg som i kan læse slet ikke, uanset om man er forsinket, så skal man jo fra A til B og tar det 20 min. så sidder man da ned og kan som nævnt før ta en smøg, drikke en sodavand "or what ever".
    Jeg forstår godt at man sidder og stresser pga. forsinkelsen pga.man skulle ha været hos B. meget tidligere, men igen så får man da lidt siddepause ml. "Borgerne"
    Hvad er det jeg misser siden i ikke kan "slappe af/sidde ned" mens i kører fra A til B. ?

Det er faktisk ret underligt at "diskutere dette med jer, da vi jo har lavet det samme = vi hjalp/hjælper folk som har et behov for denne hjælp, så vi burde jo som "kollegaer" kunne forstå hinandens meninger vedrørende jobbet. Eller tar jeg også fejl der ?

Jeg ved godt at jeg er elendig til at formulere mig, men jeg er ikke helt alene om det ;o)) sorry Loui, ta det nu ikke så nært og personligt, jeg tar sku hatten af fordi du har valgt at ta chancen i denne stressende og hårde branche.

• #33   9. nov 2010 Cookie nåh okay forstod det vist ikk den måde du skrev på my bad:) men som elev harket salon a ytre mig sku jeg bare stå til mens de gør ting mod elever de slet ikk må? Jeg brokker mig skam ikk over jobbet i sig selv men måden det blir uddelegeret på smiley smiley pg nej på kørertiren har jegikk tid ti a ryge det sneer faktisk;) hehe

• #34   9. nov 2010 Ok, se nu nærmer vi os hinanden Hihi.. Altså jeg forstår virkeligt godt det med at det er praktikanten der får "lorte tingene" imens den/dem man skal lære af opfører sig ret hovent og selv tar de "lettere ting" når man er et sted.
    Sådan er det vist alle steder, man bliver altid udnyttet indtil man er færdig uddannet og selv kan gi en ny elev de værste opgaver. ;o))
    Det blev jeg selv udsat for da jeg startede min "karriere" i sin tid, og også da jeg i et kort stk.tid var i en børnehave, der sad pædagogerne med deres kaffe og diskuterede børneopdragelse og dårlige forældre, imens at jeg skulle holde øje med alle børnehavens unger helt alene, nøjagtigt som Tazzie beskrev.
    Det er desv. ALDRIG nemt at være den sidst ankomne el.eleven/praktikanten uanset hvilket job man vælger.
    men jeg håber ikke at du lader dig slå ud af det, self.hvis du føler at presset er for hårdt, så er det måske bedre med et andet job, for man er altid stresset og som jeg har skrevet et sted, så slider man også kroppen ned langt hurtigere end på de fleste andre jobs, pga man løfter på tunge beboere/Borgere.
    Men det er jo kun dig selv som kan mærke om du vil kunne holde til det ræs i årevis.
    Uanset hvad så ønsker jeg dig held og lykke..

ØV, hvor i landet er du ?, jeg skal ud og kører og bilen er helt elendig og kan ikke holde sig igang når det er koldt og fugtigt, så jeg skal da ikke ret langt væk hjemmefra med mine vuffer, hvis nu vi går i stå et sted mens det også sneer.. Brrr..jeg HADER sne, jeg kan ikke stå fast og slet ikke holde 3 hunde med en hånd på glat underlag.. ;o))

• #35   9. nov 2010 Cookie heheh men jeg mener os det med at der er jo regler for elever og hvad vi må og det vil arbedspæadsen skide på frdi de fastansatte jo kan agspadere og vi så kan arbejde mer end det vi må:/ jeg bor på Djursland smiley jeg elsker snevejr hehe sæt dig på en slæde;) spænd hundende fast og vupti du har en hånd fri:)

• #36   9. nov 2010 Hehe, ja mine 2 piger er jo avlet til det, de fleste af deres søskende blir brugt til slædekørsel i norge, men mine er har bare aldrig prøvet, så det vil vist gå galt fra første øjeblik..
    Men sikke et syn.. folk ville da få noget at tale om og grine af i lange tid efter..*Ggg* ;o)

Og nu du er så glad for sneen, så behold den Endeligt "derovre" ;o))) hehe, jeg vil IKKE se den..
    Men jeg slipper jo nok ikke..

PS. jeg er glad for at vi kom til at "forstå hinanden" det er så svært at tale om mange ting over en PC, især når man ikke kender hinanden på forhånd, og ikke kan se div.glimt i øjet når noget blir sagt osv.

Jeg kan se på mine tøser at det er luftetid, så jeg vil ønske dig en forsat god arbejdsdag, jeg håber det bliver/er en af de gode dage.*Smiler'

• #37   9. nov 2010 Cookie, Beauty og Prixie`s ydmyge tjener
    nu ved jeg ikke hvordan det ligger i andre komunner . men i vores komunne må man ikke ryge i bilen . og vi må ikke stå og glo udenfor bilen og ryge da folk så ringer og klager over at de har folk der bare står og krydder røv og lader de arme borgere vente . og det er alt sammen efter den udsendelse der var for noget siden desvære ..

• #38   10. nov 2010 Øv hvor surt Bonnie. Men jeg tror nu også det gælder her i Kbh, både min hjemmehjælp og sygeplejerske er så glade når de kommer her,for så kan de få sig en smøg og en kop kaffe, jeg har ikke brug for så meget hjælp hvergang de kommer, så tiden bruges på afslapning og hundesnak istedet ;o))
    men det er self.vores hemmelighed..*Ggg*

Jeg har også set at de ovre fra "centret v socialkontoret" står udenfor i alt slags vejr for at ryge inden de skal afsted..
    Det var jeg heldigvis forskånet fra, for man måtte jo heldigvis ryge indendørs mens jeg var i job.

• #39   10. nov 2010 Vi har fået leder kontrol efter en vikar i vores Komune gik til div presser og sagde vi snød(hun var lig blevet meldt a hun ikk var velkommen som vikar hos os) så mens jeg fx er ude ved en borger kan min leder pludselig troppe op og overvåge mig:/ personligt er jeg ligeglad jeg har altpå det rene smiley

• #40   10. nov 2010 loui
    selvom man har rent mel i posen så det er da ikke rart a blive overvåget ...

• #41   10. nov 2010 Enig med dig Frk.V. det er da møg ubehageligt, og jeg som borger og bruger ville simpelthen nægte "lederen" adgang til mit hjem, forstået på den måde at de VED at jeg normalt ikke lukker nogen ind, "det kan og bør man ikke gøre i denne bydel" så er min sygeplejerske el.hjemmehjælp her, så bliver døren ikke åbnet for andre, også kan folk stå på trappen og råbe ind, jeg åbner IKKE uanset hvem de siger at de er.
    Gad vide hvad de ville gøre hvis det faktisk skete ???

Jeg har gjort det mod politiet, der kom der så en låsesmed for som de sagde, de var nødt til at tjekke at jeg ikke lå død..
    Der var en i blokken som ikke havde set mig i nogle dage, som så havde slået alarm.. Tsk..Tsk..Jeg er jo ude med vuffferne flere gange dagligt, men åbenbart ikke på de tider blokkens "avis" havde kikket ud.. :o))

• #42   10. nov 2010 Nej men det kræved borgmesteren pga a alle de ting pt med snyd osv

• #43   10. nov 2010 Øv, igen bliver alle straffet pga. de/nogle få dumme og egoistiske individer..Det er sq* sørgeligt og surt for alle jer der har "rent mel i posen".

• #44   10. nov 2010 Ja men jeg faktisk lidt ligeglad eftersom jeg gør mit job godt;) så kan de tjek mig sæt det de vil. Og det sundt for chefen a lette røven ud og komme og arbejde

• #45   10. nov 2010 hahaha.. Ja OK, det kan der self. være noget om.. ;o))

Kommentér på:
Kan godt mærke jeg blir udnyttet:/

Annonce