Sport og vægttab {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg er en ung overvægtig mand på 22år, med en kampvægt på 115kg og en højde på 175cm, Mit mål er at komme ned på 85-90kg, så vil ikke sige at mit mål er urealistisk.
Jeg er startet til Taekwondo, da jeg syntes det er en spændene sport, men føler at jeg stadig mangler noget.
Det hele er så nyt så det endnu ikke kan ses på vægten, men føler jeg mangler en platform. jeg har før prøvet at følge en kur, men jeg hader at blive dikteret hvad jeg må og ikke må spise. mener at det må gå efter almindelig sund fornuft, og at man kigger kalorier inden det ryger i indkøbskurven. Men jeg syntes stadig jeg mangler noget... en maddagbog eller noget lignende, som kan hjælpe mig med at holde styr på min træning, hvad og hvor meget jeg spiser.
Er der nogen der kender til noget eller har prøvet noget ?
Vil virkelig gerne høre fra jer.
Og så tænker jeg på at lave nogle faste øvelser hverdag, tænker foreksempel: mavebøjninger, armbøjninger osv...
Noget som jeg gradvist kan sættes op, men samtidig ikke kræver det store udstyr eller tid at lave.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Nu har jeg ikke selv været overvægtig max 5-7 kg ekstra på sidebenene.
Men kan godt forstå at du ikke er tilbøjelig til at ville på kur.
Mit råd er, spis som du plejer men tag kun 1 portion istedet for to eller tag mindre portioner.
Og prøv at spise af mindre tallerkener (det er noget psykisk mht. mæthedsfornemmelse).
Og et god råd til når du er sliksulten er at du skal drikke en flaske vand inden du må spise slikket. Så spiser man ofte lidt mindre slik
Det vigtigste er at du ikke laver en KÆMPE ændring i dit liv. Så er du garanteret at det mislykkes. Tag det i små etapper
Held og lykke med projektet!
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 82
Men igen, mangler ligesom noget konkret, noget kontrol...
nogle retningslinjer om man vil...
jan 2010
Men en idé kunne være at du fx. fører en vægt-dagbog hvor du hver mandag morgen (eller en anden dag) vejer dig og så skriver vægten ned - så du kan se en reel fremgang.
Du kan også skrive en maddagbog - http://www.personal-nutrition-guide.com/food-diary-template.html
Eller søger du mere en liste over ting du må og ikke må spise? For så er vi jo ovre i noget der ligner en kur - og de er farlige hvis man vil have et varigt vægttab, for når man stopper igen har man tendens til at falde tilbage i sine gamle vaner.
Det handler om at hele din livsstil skal ændres langsomt...
jan 2010
Håber det kan bruges
maj 2009
Men tænker mere på noget hvor man ligesom "logfører" det man har spist, og så kan se hvor mange kalorier man eventuelt har spist, og god idé med at skrive vægten ned, så jeg kan følge med. Det er helt klart sådan noget jeg er ovre i.
Kan godt lide tanken om at jeg måske må spise for 1600kalorier om dagen, og så må jeg helt selv bestemme hvad jeg spiser, jeg skal bare holde mig inden for det.
Altså den slags kontrol.
jan 2010
Men kunne du ikke bruge mit sidste link til den der maddagbog? der skriver du også kalorier osv ned, og du vurderer også din egen indsats og skriver dine fysiske udfoldelser ned
http://www.personal-nutrition-guide.com/support-files/free_food_diary.pdf
maj 2009
Og det er super godt, og så kan det printes ud og sættes i en mappe.
og kan rigtig godt lide den nederste med afkrydsning af hvor meget vand jeg har drukket hehe
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
der kan du taste både motion og mad ind. - og se om du har indtaget for meget.
det koster lidt, men man kan holde styr med det hele.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Madlog.dk duer
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 94
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
Held og lykke med det hele:-)