{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Overvejer dumme ting:-( {{forumTopicSubject}}

Jeg stoppede for 1½ år siden med at ryge, tog en kold tyrker og gik fra 25 til 0 cigaretter.
Har haft en del, der har gået mig rigtig meget på og mit humør har er røget hurtig er op og ned end tivoli's rutchebane.
Nå men sagen er den, at det er ligesom om min hjerne ikke har glemt hvor dejligt afslappende det kan være at ryge en smøg og cutte lidt af fra tingene på den måde. Jeg lider altså ikke af fysisk trang til at ryge, men jeg savner det enormt meget til tider.
Jeg har virkelig mange gange inden for det det sidste stykke tid overvejet at købe en pakke cigaretter. Men samtidig synes jeg også det er et kæmpe nederlag, at begynde igen efter 1½ år.

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette indlæg...

Er der andre eks-rygere der har det på samme måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer dumme ting:-(
  • #1   31. okt 2010 Nu er jeg godt nok ikke rygere, men synes bestemt det er en dum ide at starte igen.. Alle ved jo at det ikke er sundt. smiley Held og lykke med fortsat stop..

• #2   31. okt 2010 jep. helt sikkert. men jeg har også kun været røgfri i 2 uger.:)

• #4   31. okt 2010 Ja, det lugter nemlig af puha. Det er heller ikke sådan, at jeg har lyst til at ryge men savner at ryge (ved ikke om det gav nogen mening?). Lidt ligesom ham ungdomskæresten som man bare ville ha' selvom man godt vidste han ikke var særlig sød ved en.

• #5   31. okt 2010 Laila: Kender det alt for godt... Stoppede for snart 2 år siden og tænker tit på, at det kunne være dejligt med en smøg, men, men, men...

For et år siden røg jeg til vores julefrokost på arbejdet, og jeg måtte bøde for det i mindst 2 mdr. efter. Trangen til, at begynde at ryge igen var bare så stor.

Jeg har senere ladet mig fortælle, at der sidder nogle receptorer i hjernen, som folder sig ud, når man ryger. Disse står så og "fimrer" efter flere smøger i ret lang tid efter... Og jeg NÆGTER simpelthen, at "fodre" mine igen.... Nixen bixen om de skal vinde over mig... ;o)

Kan du ikke koble af med en god løbe/gåtur eller en tur i træningscenter i stedet. Det virker lige så afslappende bagefter, som en smøg...;o)

• #6   31. okt 2010 ja jeg har kun været røgfri i snart 3 døgn....

Og synes da godt nok trangen til en smøg har været der mange gange i dag. Så finder jeg på noget at lave for at glemme den trang.....

• #7   31. okt 2010 Trine L: Når jeg har været i byen på den lokale (hvor rygeloven åbenbart ikke gælder) har jeg fået det helt dårligt over røgen, og har været nødt til at tage bad når jeg kom hjem fordi mit hår simpelhen STANK af røg. Så har egentlig ikke nogen lyst til at ryge når jeg drikker. Derudover løber jeg allerede 2-3 gange om ugen og træner/spiller håndbold 1-2 gange om ugen, hvor jeg selvfølgelig også kobler af. Men det er bare ligesom om der mangler noget. Jeg prøver så vidt muligt ikke, at finde på dumme undskyldninger for at begynde igen. Men det er som om min hjerne end imellem kun fokuserer på det "dejlige" ved at ryge og derved opstår der en masse dumme undskyldninger. Og jeg skammer mig faktisk lidt over det og ved jeg ville få det mega dårligt over at skulle fortælle min familie at jeg røg igen. Og det ønsker jeg ikke... Aaarrr hvor er det mega træls at ens hjerne er så uenig med min fornuft.

• #9   31. okt 2010 Ja altså jeg begyndte så at ryge igen sidste vinter, efter at være stoppet i 7 år, og det er sgu da for dumt :o(
    Har fået anbefalet den bog som de andre snakker om, endelig ikke ryger, af min supervisior, til når jeg engang er motiveret til at stoppe igen :o)

• #10   31. okt 2010 Er selv eksryger... Og er man en gang ryger, altid ryger... Du vil altid have nogle situationer hvor du vil føle trangen til at ryge igen... Det er svært, men det vil helt sikkert gøre dig mere glad i sidste ende hvis du lader være med at ryge.:-)

• #11   31. okt 2010 I har alle ret:-).. Trænger vist bare lige ha et los bagi:-)

• #13   31. okt 2010 Som ryger vil jeg da sige til dig, at du IKKE skal købe en pakke smøger.Tænk hvor heldig du er....... :o)) Du er dér hvor alle rygere ønsker at være!!! Hatten af for dig!

PS Bogen "endelig ikke ryger" virker slet ikke på mig. Har endda læst den 2 gange....

• #14   31. okt 2010 Jeg har hørt fra eksrygere, at det er vigtigt at man har et eller andet at beskæftige sine hænder med, altså en cigaret lignende tingest at have mellem fingrene der hvor cigaretten plejede at være, det skulle afhjælpe trangen lidt...

• #15   31. okt 2010 Vil også gerne stoppe med at ryge, men er så bange for at tage meget på, nogle der har nogle råd?

• #16   31. okt 2010 Frederikke: sæt rygeplaster for munden...Looool

ej,kan ikke komme med noget råd ud over at man skal selvfølgelig sørge for sund kost og gerne motion, siger de kloge...

• #17   31. okt 2010 Hahaha Det lyder som en god ide, så an jeg hverken spise eller ryge jo smiley

Kommentér på:
Overvejer dumme ting:-(

Annonce