Ingen vil have mig på besøg! {{forumTopicSubject}}
Jeg går så småt og overvejer hvilken hunderace jeg skal have næste gang.
Jeg har derfor -som den ansvarlige hundenes jeg er- fundet ud af hvilke kvalifikationer jeg søger hos en hund, og på den måde fundet frem til nogle hunderacer, som jeg endnu ikke har det store kendskab til (læs: jeg kender hunderacen, men ikke dybt og personligt).
Jeg står lige nu med hundende: schipperke, border collie og Australian shepherd.
Ikke at det SKAL være en af de tre hunde, men det er de tre hunde jeg gerne vil vide noget mere om.
Hvad gør jeg så?
Jeg 'kender' (læs: ved de findes) kennel blue border. Så jeg skriver dem en mail, hvor jeg forklarer at jeg søger viden. At jeg blandt andet vil gå til agility, og at jeg gerne vil høre hvad DE har at sige om Borderen, og at jeg gerne vil se hunden på nært hold.
Mit svar? De foreslår jeg finder en opdrætter der avler beugshunde, og giver mg linket til border collie klubben.......
Okay...
Jeg er lidt såret. De reklamerer jo med at de er "en åben kennel" og at de "har besøg af flere hundrede mennesker årigt, som
Gerne vil se hvad Borderen er for en". Jeg kan derfor ikke forstå at de ikke modtager mig med åbne arme
Hvad gør jeg så?
Jeg besøger DKK's hjemmeside.
Finder opdrættere af bordere.
Kigger opdrætterne igennem og beslutter mig for, at kennel working borders virker seriøs og venlig. Så jeg sender hende en mail..
Mit svar!?
Borderen er ikke for den uerfarende hundeejer.
Hun ved her intet om mig. okay, jeg skriver lidt om mig selv. Ligger igen vægt på at jeg IKKE er interesseret i at købe en hund, bare få lidt information.
Hun svarer så at hun får hvalpe om 3 uger, og derfor ikke har tid. Desuden "er det godt nok nogle forskellige racer jeg har kig på". Ja gu' er det det! De har jo alle kvalifikationer som jeg søger, nu skal jeg bare finde ud af, hvilken en der passer bedst til mig.
.......
Findes der ingen ejere af border collier, som har et længere
kendskab til racen og som gerne vil give en kop kaffe mens de svarer på spørgsmål!?
/rant over
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Jeg skrev sidste år et par mails vedr. en race jeg ikke kender særligt godt, for at høre hvordan og hvorledes.
Men ikke engang et svar tilbage
Ved godt at opdrættere også har et liv ved siden af, men stiller man en mailadresse op og skriver på sin side at henvendelser altid er velkomne, så kunne man i det mindste lige svare tilbage....
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 290
Jeg skal til et lokalstævne den 24. Så det vil måske være forsøget værd at stalke rundt dér.
Jeg synes bare det er super ærgeligt at de ikke vil dele ud af deres erfaring. Hvis nogle ville se nærmere på DP'en, og sendte mig en mail. Så ville jeg blive smigret over at de valgte mig, og med glæde fortælle dem had jeg vidste om racen.
(at jeg kun ha rhaft én gør mig måske ikke Ligefrem kvalificeret, men det er tanken der tæller!)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
jeg har aldrig oplevet, at folk ikke ELSKER at snakke om deres race sådan et sted.... jeg har lært en del om de forskellige racer på udstillinger, og man ser mange forskellige eksemplarer... man får nusset og klappet og kælet... det er smadderhyggeligt og folk er rare
der er sjældent små hvalpe, men det er jo heller ikke dem du skal opleve ;o)
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
sep 2010
Min mor bor i Thisted, så den tur tager jeg ofte, og jeg SKAL faktisk med til udstillingen i Herning. Jeg vil bare ikke mase mig på, hvis folk er stressede. Jeg er bange for at jeg kommer til at virke som en creeper!
apr 2007
det var min fremgangsmåde, da jeg gerne ville vide mere om Whippet..... og jeg fik hilst på en del eksemplarer, samt fik en rigtig god forklaring om racen sad længe og nussede med en sød større hvalp, mens jeg snakkede med opdrætteren... smadder hyggeligt....
ellers må du mødes med mig.... så skal jeg nok spørge for dig :oP jeg er frygtløs med sådan noget, og kaster mig gladeligt over bordere ...de er såååå skønne :oP
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Havde 1 hendvendelse fra en som havde fundet mit nummer på DRU's hvalpeliste men det drejede sig blot om hvordan hun kunne få papirerne fra sælger, hvor jeg foreslog at hun skulle kontakte hunderegistret.
Anden henvendelse var fra et ældre par som jeg ventede en hel søndag på og så ringede de om aften og sagde de var vendt om på halvvejen da de havde set på en der var ca. 2 uger ældre end mine og sørme om de ikke stadig havde mælketænder og var i lømmelalderen! Hvad havde konen lige forventet når hun vil have en hvalp...!!!
Vil dog lige sige at jeg har fået en masse søde og gode svar fra opdrættere, da Sille gik drægtig
sep 2010
Skal du i ringen?
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Skriv i pb hvis du har lyst!
apr 2007
(vil hermed KRAFTIGT fraråde dig at få en border uden tavle, det kan ende meget uheldigt :-S)
og vores schæfere er nogle fejlhunde ;o) *GG* den ene er for stor og den anden har en ørefejl ;o)
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
(link fjernet)
Her får du hunde efter rene arbejdeslinier med en rigtig fin tænd/sluk knap!
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Det er en god idé at tage på udstilling og tage kontakt til ejerne af de, for dig, interessante racer. Husk dog at respektere hvis de er på vej i ringen *S*
Sidste år blev et par fornærmede på mig da de spurgte ind til mine hunde og jeg bad dem vente 5 minutter... "det har vi altså ikke tid til" var svaret.... Nå, ja.... Jeg kunne selvfølgelig have bedt dommeren vente trods mit nummer lige var blevet kaldt i ringen *G*
apr 2007
det er det jeg mener med, at man let kan se,om folk er ved at gøre klar, eller sidder og slapper af med hundende, og har god tid
de fleste udstillere er der jo hele dagen, og så er der jo ventetid
sep 2010
T hysted: haha. Ærgeligt jeg har også bestemt mig for at det skal være en DKK'er, også selvom man kan få en tavleløs for en slik. Jeg går mege op i at begge forældre har HD A! Og at de er øjenlyst.
apr 2007
og sundhed er bare SÅ vigtigt...
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
hendes border er lækre og efter arbejdslinier og hun ved rigtig meget om sin race
hun bruger sine hunde aktivt og er en utrolig sød person
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=2672
hun bor på Fyn
sep 2010
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
sep 2010
Det tror det er godt at forberede sig i tide, ellers ender man måske med et impulskøb, fordi man bare mangler noget til at fylde tomrummet fra ens gamle hund.
Held og lykke med søgningen
Ingen vil have mig på besøg!