646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

mad til flækket kindtand... mad til flækket kindtand...

hej...

jeg har et madproblem i weekenden...

kærestens kammerat kommer i weekenden, og normalt er der ingen problemer med at finde på mad til drengene... men nu har kammeraten flækket en kindtand, så vi skal have noget mad der kan spises uden det gør ondt...

jeg har egentlig tænkt at lave noget bøf stroganoff, som skal stå og simre i 1½ time, så kødet er meget mørt...

men jeg synes det er meget svært at finde noget billigt oksekød, jeg kan bruge til det, så tænker lidt, om jeg evt kan bruge hakket oksekød til det?
vi skal have kartoffelmos til...

er der nogen der kan komme med andre idéer?

og gerne noget, som ikke er for dyrt.... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mad til flækket kindtand...
  • #1   13. okt 2010 Suppe smiley

• #2   13. okt 2010 Gammeldags oksesteg, eller oksebryst. Hvad med hamburgeryg.....øh hvordan staves det grin

• #3   13. okt 2010 Her kan jeg vist være med smiley
    Fik for nogle mdr siden revet 12 tænder ud, blev syet i munden osv, så jeg måtte også forsøge mig meget frem med mad.

Det bedste er flydende kost.. - Men IKKE for varmt. Ej heller skal man drikke meget kolde drikke, hvis nerverne er blottet!
    - Og hvis tanden er for følsom til flydende, er pasta rigtigt godt.. Og generelt meget meget bløde retter. smiley

• #4   13. okt 2010 - Jeg havde også enkelte tænder der var knækket på det tidspunkt, og kunne slet ikke drikke noget uden sugerør, eller spise ting der skulle tygges for meget.

• #5   13. okt 2010 oksebryst og oksesteg og hamburgerryg er desværre for dyrt...

og han kan ikke tygge i hamburgerryg...

Pia N - kan du komme med nogle reelle retter?
    hvad spiste du af reel mad??

suppe... det har vi fået 6-8 gange den sidste uge, så det er jeg ved at være træt af...

Pia N - jeg er helt med på, at det skal være bløde retter, vi skal også have kartoffelmos, men jeg aner ikke rigtigt, hvad jeg skal lave af kød til?

kan jeg lave bøf stroganoff med hakket oksekød i stedet for med oksekød i strimler, og stadig lade det stå og simre i 1½ time?

• #6   13. okt 2010 pia n - selvfølgelig også medfølende tanker herfra smiley

• #7   13. okt 2010 **Alfisten Natasja* *, Gg, ja det har jeg smiley Fik fjernet alle kindtænder, samt 6 andre.. Resten blev lavet med plastik, og så fik jeg sat bro forrest i munden.
    Har nu 20 tænder tilbage.

Og jep, smertehelvede er vist et meget passende ord.. Heldigvis fik jeg fjernet tænderne i fuld narkose. smiley
    (Har været sindsygt tandlægeskræk, så det måtte jo gå galt at man ikke gik til tandlæge i mange år)..

• #8   13. okt 2010 Hvil I Fred Skønne Dreng smiley B, mange tak :O) har heldigvis fået flotte tænder igen, og er endelig færdig med alle de omgange det krævede.

Jeg levede primært af pasta og kødsovs.
    Toast brød (ikke ristet!), og suppe, som skulle køle meget af, før jeg kunne få det ind i munden uden smerte.

Har han meget ondt, er der vist ikke mange andre muligheder end de få ting.. Nudler og pasta er virkeligt det bedste. - Og suppe hvis ikke nerverne i tanden er blottet, for så gør det simpelthen for ondt at få varmt og koldt ind i munden.
    - Men hvis det kun er en tand det drejer sig om, kan han så ikke tygge i den anden side? smiley Indtil tanden er blevet lavet.

• #9   13. okt 2010 jeg ved ikke hvor meget den er flækket, kun at den er flækket lodret ned, og at han spiser mange smertestillende...

• #10   13. okt 2010 Okay.. Mit bedste råd vil nok være noget pasta.. :O) eller måske noget med kartoffelmos. Det er jo også meget blødt.

• #11   13. okt 2010 **Alfisten Natasja* *, ja det var bestemt ikke en sjov tid.. Slet ikke da de sagde at jeg skulle klare mig uden kindtænder.. - Det havde jeg meget svært ved at forestille mig! - Men som de sagde til mig.. Kindtænder er ikke nødvendige smiley Det er dem jeg mangler nu, og det ses ikke når jeg smiler, og jeg mærker ingen gener ved at undvære dem.
    - Og ja, det var meget dyrt. Min mor måtte tage lån for at hjælpe mig. Er jeg evigt taknemmelig for, da jeg ikke selv har nogen mulighed for at tage lån.

• #12   13. okt 2010 Køb oksebryst til simreretter... Det er ikke dyre end hk. okse, kig på kg prisen..

Rodfrugter er billige nu.. Så lav en uppe med oksebryst, rodfrugter og boullion.. og rigeligt med paprika og hvidløg.

• #13   13. okt 2010 uppe er suppe for de forkølede ; )

• #14   13. okt 2010 **Alfisten Natasja* *, Slet ikke.. Kan ikke mærke nogen forskel på nu, og da jeg havde kindtænder smiley
    Jeg fik fjernet de 12 kindtænder man har, men det er faktisk ikke så voldsomt som det lyder.. Det er jo kun de 3 bagerste tænder i hver side smiley

- Det var næsten værre at vænne sig til broen.. Gik nemlig uden fortænder i 3 mdr, så det var helt underligt at ha fortænder igen. Gg..

Ja, der er jeg sku heldig :O)

• #15   13. okt 2010 da jeg fik ordnet tænder levede jeg af boller i karry

bollerne er så bløde at de kunne tygges med gummerne risene ryger jo bare ned,og det købte boller i karry er jo ikke stærkt

• #16   13. okt 2010 Janne, gud ja.. Den ret havde jeg helt glemt :O)

• #17   13. okt 2010 er stadig imponerede over at jeg ikke er træt af boller i karry *GG*

• #18   13. okt 2010 Janne, Gg, det kender jeg godt smiley men nogle retter blir man bare aldrig træt af.

• #19   13. okt 2010 ok.. tak for hjælpen... jeg tror jeg har en ide om hvad jeg kan lave smiley

Kommentér på:
mad til flækket kindtand...

Annonce