468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kamillete. Kamillete.

Goddag HG,

Som nogen måske før har læst sig til så er jeg Xenia´s (Jeniki) Mor.
Jeg har lige snakket med Xenia, jeg ringede til hende, og hun fortalte mig derpå igen om det her dejlige forum.
Hendes bekymring denne gang faldt på produktet kamillete, som mange jo hælder til når der gælder puds og betændte øjne, desværre vil jeg sige, for kamillete kan gøre meget mere skade end gavn.

Det er ikke nogen hemmelighed at kamille har en rensende effekt på nogen ting.
Det er da også et udmærket produkt til at fjerne pude og søvn fra øjne, men husk at teen skal være helt fri for rester, da der ellers kan gå en infektion i øjet.

En af mine hvalpekøbere ringede engang til mig og fortalte at øjet på Claire (deres Mops) havde set mærkeligt ud dagen før, de havde snakket med nogle bekendte, som havde forslået dem at rense øjet i kamille.
De købte kamillete, og rensede det lille øje deri.
Efterfølgende aften kunne de ikke forstå at øjet bare løb mere og mere, men de rensede endnu engang med kamilleteen.
Næste morgen de stod op, blev de ikke mødt af den glade lille hund som de plejede, faktisk blev de slet ikke mødt af nogen, for Claire lå slap og trist ovre i sin kurv, med et øje der praktisk talt ikke var åbent.
De rensede igen i kamillete, for derefter at ringe til mig.
Jeg kørte til Viborg samme med min Mand for at kigge på Claire, og kunne med det samme se hun skulle til dyrlægen.
Ved Dyrlægen fik hun noget beroligende og lidt smertestillende samt antibiotika.
Øjet blev renset, og der blev fjernet en masse puds, dette blev undersøgt, og det viste sig at øjet var fyldt med bittesmå rester fra kamilleteen.
Claire´s Mor og Far havde gjort det i bedste mening, men ikke desto mindre, så har Claire siden døjet med at det øje er dårligere end det andet, og det løber meget.
Dyrlægen sagde også at det at de havde brugt det samme kamillete, og det samme vat, havde gjort det hele endnu værrer, da det bare står og samler bakterier når det først er lavet.
Hans vise ord var at kamillete er godt til let søvn og puds, bare man er helt sikker på det ikke er betændelse.

Kogt afkølet vand er ligeså godt til at fjerne let puds og søvn, dette kan med fordel opbevares et døgn i køleskab inden det skal skiftes.
Kamillete skal der laves en ny portion af hver gang, og nye vat ligeledes hver gang.

I kan tage det til jer eller lade være, nu har jeg i hvert fald sendt mit budskab videre.

Mvh. Anne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamillete.
  • #1   5. maj 2006 Takker for din erfaring - det var mig der efterlyste erfaringer - Da jeg netop er vendt hjem efter et par dage ude af døren - til en tæve med betændte øjne -
    Jeg kender til camillethe - og ved at man skifter vat ved HVERT dyp. og skifter teen ud HVER gang -
    Har ikke hørt om problemet med at det bliver værre - højst at det ikke virker -
    Ville bruge teposer - for ikke at få grene etc med ind i øjet -

Men jeg prøver da lige med kogt afkølet vand til at starte med... !!

Hilsner fra Julie...

• #2   5. maj 2006 Goddag Gitte,

Uanset om det er i pose eller løst, så kan der være rester i teen, det kan man også se.
    Specielt hvis den for lov at stå og trække for længe.
    Men vi er ikke de eneste der har oplevet at øjet blev irriteret af kamillete, og selvom jeg skriver det her, så er det ikke for at rakke ned på teens rensende effekt, det er bare for at fortælle at det altså skal bruges med omtanke.
    Og det er jo bare min observation, og bare en beretning jeg giver videre.

Mvh. Anne

• #3   5. maj 2006 Tak for tippet.. det vil jeg huske på smiley

• #4   5. maj 2006
    Gitte,

Ja jeg havde så kun 20 år som opdrætter på bagen inde jeg måtte stoppe.
    Men du har ret, godt ord igen, og som jeg skrev, det er heller ikke for at rakke ned på den rensende effekt, bare brug det med omtanke.

Mvh. Anne

• #5   5. maj 2006 Ps:

Måske skal det jo så lige nævnes her til sidst, at Mops øjne nok er lidt mere sarte.
    Men jeg har givet min beretning.
    Kan i have en god dag.

Mvh. Anne

• #6   5. maj 2006 Hvis der er nogen der stadig gider læse om øjne, kan jeg varmt anbefale saltvand fra apoteket.
    Jeg har i årevis prøvet masser af muligheder og det bedste jeg er nået frem til er de små sterile engangsfyre man kan købe (hedder vist Vision eller noget i den stil.)

Kommentér på:
Kamillete.

Annonce