Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afghanistan krigen?
  • #1   24. sep 2010 Nej, jeg synes overhovedet ikke, at det er det værd.. Jeg synes, vi skal trække vore soldater hjem... eller nøjes med at udføre humanitært arbejde i lighed med, hvad Spanien gjorde.. Ikke flere ildkampe til de danske..

• #2   24. sep 2010 Sandsynligvis er det det værd - men aldrig på det personlige plan, det er klart.
    Jeg er ikke tilhænger af krig, men jeg forstår Afghanistankrigen - alternativet kan være langt farligere.

Men jeg synes til gengæld også det er på tide at udfase.

• #3   24. sep 2010 Problemet ved at sende soldater i krig i udlandet er altid at vi ikke selv bestemmer hvad soldaterne skal laver der.
    Det gør USA,Frankrig og England=NATO
    Hvis danskerne KUN vil lave humanitære ting så får vi aldrig hjælp nogensteder fra hvis vi selv en dag for brug for hjælpen.
    Derfor er vi Tvunget til at "forsvare" fremmede lande som var det vores eget.

• #4   24. sep 2010 I mine øjne, kan man ikke bare trække sig ud af en krig, som man allerede er trådt ind i!

MEN jeg syntes det er en helt helt forkert måde det sker på!
    Istedet for at deltage i ildkampe mm, så burde kamptropperne blive trukket ud af landet.
    Istedet skal man bruge pengene på, at uddanne det afghanske politi - på et eller andet tidspunkt bliver de jo nødt til selv at håndtere deres land.

Så jeg stemmer helt klart for, at man priotere helt anderledes.
    Ud med kamptropperne - ind med nogen der kan uddanne de afghanske betjente!

• #5   24. sep 2010 Cookie

Jeg er til dels enig med dig her.
    Danmark tænker ofte for internationalt - istedet for at tænke lidt mere nationalt.
    Fx bruge pengene på de ældre, folkeskoler, eller sygehuse osv.

MEN, lige netop krigen i Afghanistan. Det er ikke kun USA's krig. Der har vi også et ansvar. Det er jo ikke afghanistan vi er i krig med, det er Taliban. Så her har vi også et ansvar for en mere sikker verden.
    Når dette er sagt, så syntes jeg at det er på tide afghanistan også selv melder sig ind i krigen mod Taliban!

• #6   24. sep 2010 Jeg synes at vi skal være færdige før vi trækker ud. Om det er ¨på tide at udfase nu ved jeg ikke noget om, så det vil jeg lade eksperterne om, men umiddelbart lyder det som om taleban rykker ind igen hvis vi bare skrider, og så bliver det netop spildt arbejde.

• #7   24. sep 2010 Cookie er jo inde på noget.

Vi er en del af en alliance, og derfor er vi "nødsaget" til at kæmpe side om side med de andre medlemmer. Det er sådan det foregår..

Og det er jo primært fordi at vi så har deres hære som støtte hvis vi som land har brug for hjælp..

Men nej, jeg mener slet ikke nogle af vores unge mennesker bør være dernede!...

Jeg støtter vores tropper, men ikke at man sender dem til deres død..

• #8   24. sep 2010 Jeg har mistet 2 dernede.. Et familiemedlem og en skolekammerat.. Personligt syntes jeg prisen er alt for høj, og jeg kan tit sidde med tanken "så bomb dog det lorteland".. Men kigger man professionelt på det, så tror jeg det er meget vigtigt at vi er dernede.. Og jeg mener at vi gør et rigtig godt stykke arbejde..

Jeg har 2 kammerater der skal derned til februar, og jeg kan bestemt ikke forlige mig med tanken.. Men de brænder for det, og mener at de gør en forskel. Og det må vel være det vigtigste...

• #9   24. sep 2010 Cookie: Hvorfor kunne Spanien så?
    Forholdsmæssigt er Danmark det land, der har mistet flest soldater smiley

• #11   24. sep 2010 Selvfølgelig skal vi støtte op - vi er en del af NATO.
    Der ville ingen mening være i at have oprettet NATO, hvis ikke man skulle støtte.

MEN, hvorfor er det så, at Danmark skal være det land i NATO der har flest tropper i Afghanistan i forhold til indbyggertallet? og hvorfor er det, at det er os der har mistet flest soldater?

Det har varet i 4 år nu - hvor længe skal det væáre endnu??
    Jeg mener heller ikke at vi skal trække os ud af Afghanistan, men jeg tror heller aldrig vi bliver "færdige" dernede.

Jeg syntes vi skal hjælpe landet med, at få uddannet deres egne styrker - politi og militær, så de selv på et tidspunkt kan holde Taliban nede.

Min kæreste er inde ved Militær Politiet i Aalborg og skal udsendes august 2011.
    Jeg håber og ber for, at tingene ser lidt anderledes ud til den tid!

• #12   24. sep 2010 Oskar

Nej jeg tror heller ikke vi kan gøre ret meget mere derned.
    Ikke andet end at give uddannelse videre, og give dem mulighed for selv at kunne overtage deres eget land stille og roligt.

• #13   24. sep 2010 Bente. Det må du spørge andre om, jeg aner intet om spaniolerne, jeg følger slet ikke med mere efter at min storebror for nogle år siden stoppede som chef for felthospitalerne og derfor ikke rejste ud i krigsområderne..
    Egoistisk udtalt fordi jeg ikke mere har "nogen" i klemme måske, men jeg kan godt se at vi ikke har en jordisk chance hvis vi =DK endag stå og har brug for hjælp.
    Og jeg må indrømme at jeg frygter at vi får brug for hjælp, sådan som befolkningen "udskiftes fra "kristne og protestanter til et land af muslimer.

• #14   24. sep 2010 Udskiftes vores befolkning fra kristne og protestranter til et land af muslimer?

*GG*

Jeg må indrømme, at hvis det er DET, der giver angst for krig, så tror jeg det er på tide at kigge ud i verden og se på de problemer, der skaber krig.

• #15   24. sep 2010 CH.. SHHYY ;o)
    Jeg mistede lige fokus pga mine vovser og fik som sædvanligt skrevet noget vrøvl..
    Det kunne være jeg skulle droppe pc`eren til senere ;o)

• #16   24. sep 2010 Jeg har et lidt andet forhold til det, efter jeg så Armadillo.. Jeg forstår godt de udsendtes holdning, jeg forstår godt at de synes det er spildt, hvis vi trækker os ud, jeg forstår godt de synes det er spild, hvis de kommer hjem uden at have dræbt talebanere..

Men jeg er som udgangspunkt imod krigen.
    At bombe for fred, er som at slå sit barn for at lære det ikke at slå IMO. smiley

• #17   24. sep 2010 Nemlig Rænne!

MEN, man bliver også nødt til at se på, at vi nu har været der i 4 år.
    Og der er ikke sket de store forandringer, desværre.
    Så nu må man begynde at tænke andre muligheder igennem istedet for.

• #18   24. sep 2010 Futte
    Tror vi er ret enige smiley Hehe

• #19   24. sep 2010 Afganerne holder pr tradition med dem der ser ud til at vinde...For mig at se får det aldrig ende. Det er mere eller mindre taliban hele banden, ellers tror jeg ikke på atde kan placere så mange vejsidebomber...
    Russerne måtte opgive, trak sig tilbage og efterlod våben og ammunition, ja taliban er snart bedre forsynet end vores sønner og døtre som tager derned.

• #20   24. sep 2010 Winther

Jeg er helt enig
    Det er en lidt "tabt" krig. De 4 år vi har været dernede har jo ikke ændret det store.
    Håber bare, at politikkerne i DK snart begynder at tænke anderledes!

• #21   24. sep 2010 Opbakningen i befolkningen er faldet drastisk, det kommer regeringen til at handle på.

• #23   25. sep 2010 Maria

Jeg er helt enig i at vi skal støtte op - vi vil også gerne have støtte såfremt Danmark får brug for det en dag.

Men når det er sagt, så har det stået på i 4 år nu.
    Så istedet for at fokusere på ildkampe med taliban, så fokuser på at få uddannet det afghanske militær og politi så de også selv kan deltage i bekæmpelsen af Taliban

Kommentér på:
Afghanistan krigen?

Annonce