875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Så skal man giftes !! Så skal man giftes !!

Min kæreste og jeg skal sige JA til hinanden d.10/10-10 på rådhuset og vi ønsker selvfølgelig at holde en mindre fest for den nærmeste familie (25 mennesker)
Vi har ikke det store at gøre med, men ønsker dog stadig at holde noget, lokale har vi fået arrangeret men maden især er vi på bar bund omkring !!
Så ville høre om nogle af jer kære HG´er kunne komme med nogle ideer til hvad vi kan gøre med maden ??

Takker på forhånd for svar :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skal man giftes !!
  • #1   16. sep 2010 ja buffe med frikke deller kamp steg skinke alt muligt salat og nogen fløde katofler det kan gøre for ca 2000 til 25 mensker

• #2   16. sep 2010 Først.. TILLYKKE smiley

Jeg var for 1,5 år siden til den fedeste non-firmation på mors.. der var på forhånd meldt ud, at der ikke var mange penge at gøre med, men at man ønskede at fejre dagen med famile og venner, så de lavede det delvist som sammenskudsgilde.

Ikke nogen uddelegerede poster, de stod for kødet, -køller og rygge lavet i jordovn, og så måtte man ellers gerne bidrage med hvad man kunne eller lystede, af tilbehør og dessert..det var den fedeste fest!

• #3   16. sep 2010 Christina K
    Vi har skam tænkt på en buffet, men er blevet lidt i tvivl om vi selv skal lave den eller bestille en buffet og få den bragt ud.

• #4   16. sep 2010 michelle N
    Jaa det kan jo laves for meget få penge, men er nervøs for om der bliver for meget arbejde ved det.
    Selvfølgelig kan man forberede en masse af maden og bare opvarme det, så det kunne helt sikkert være en idé

• #5   16. sep 2010 Da vi blev gift, havde vi heller ikke meget at gøre med...Så det holdte vi om middagen, og maden var "koldt bord"...med diverse slags pålæg med pynt, hønsesalat osv....
    Og så kan man supplere med frikadeller og kold kartoffelsalat...
    Til vores søns ikke-konfirmation, lavede vi 3 slags kød, små frikadeller, kartoffelsalat, flødekartofler og salat bar....Til forret serverede vi græskar/chili suppe med et kuvertbrød...Desserten var is-bar med kyskager og små chokoladestykker...Vi var 50 mennesker og købte mad for ca. 3000 kr.

Der er også en del cateringfirmaer, hvor du kan købe buffet fra ca. 80 kr. pr. kuvert...
    Til vores bryllup (også skrevet i indbydelsen) skulle folk betale for drikkevarer (sodavand 3,- øl 5 kr,- 1 fl. vin 15 ,-

• #6   16. sep 2010 Karen A
    Din idé er skam god nok, men tror desværre ikke den kan fungere for os, da over halvdelen af de inviterede gæster kommer helt ovre fra sjælland og det er næsten for lang en tur med maden, men tanken var egentligt god :o)

• #7   16. sep 2010 For omkring 100 pr. person kan du både få forret og buffet ved feks. Kokken og Jomfruen...:)
    Det har vi valgt at gøre fremover (gjorde det også ved datterens konfirmation sidste år)...
    Der fik vi både forret, buffet og islager til 120kr pr. pers.
    Det hele bliver leveret dekorativt og anrettet...Nemt og alligevel billigt smiley

• #8   16. sep 2010 * islagkager

• #9   16. sep 2010 *Usynlig*
    Uuuh ja Timian kartofler var egentligt en god idé, den kan jo serveres til mange slags kød, dem tror jeg da helt sikkert at vi skal lave :o)

• #10   16. sep 2010 Må hellere skynde mig at sige mange tak for jeres svar, det er nu rart at kunne få hjælp når man har brug for det :o)

• #11   16. sep 2010 Først tillykke! (var det ikke svært at få tid den dag?)

Ja noget buffet er en rigtig god løsning til sådan en reception/fest.

Nogle pil-selv rejer med citron, dressing, mayo, små butterdejsting med røget laks, spinat m.v. og/eller kylling, pikantost, en steg eller to, div. salater (gerne en efterårssalat med kål, appelsiner og nøder), en steg eller to, f.eks.kalkun og rosastegt oksesteg, krydrede kødruller på spyd, oste fyldte peberfrugter eller tomater med krydderurter, en masse hjemmebagt brød af forskellig slags, små kartofler ristet i persille, hvidløg og olie og evt. flødekartofler. Ost, frisk frugt i mundrette stykker....

• #12   16. sep 2010 *der gik lidt koks i redigeringen....håber det kan forståes alligevel *G*

• #13   16. sep 2010 Jeanette C
    Vores fest vil også blive holdt omkring middagstid, men da en meget stor del kommer langvejs fra, vil vi gerne give dem et " solidt" måltid mad og måske noget lettere noget senere på aftenen

• #14   16. sep 2010 Miemiv
    Nej det var utroligt nok ikke svært at få tid den dag, eller det vil sige der kun var to tidspunkter at vælge imellem da jeg ringede, men det er nu rart at få sådan en speciel dato :o)

• #15   16. sep 2010 En buffet er i hvertfald godt og lækkert...og ydermere sidder man lidt længere tid omkring maden...
    Og så er det rigtig fint med noget "skrub-af-mad" senere på dagen/aftenen..:)
    Og de gange vi har holdt noget, har vores sjællandske gæster så også fået et par lækre sandwiches med på deres hjemtur..:)

• #16   16. sep 2010 Jeg kunne ellers forestille mig der var rift om sådan en dato, for den kan mændene da ikke tillade sig at glemme *GG*

• #17   16. sep 2010 Jeanette
    Jamen der mange fordele ved en buffet, da der er noget mere at vælge imellem og med de kræsne eksemplarer vi har i familien er det vist en god idé med buffeten.
    Det var faktisk en god idé med de sandwiches der..

• #18   16. sep 2010 Tillykke smiley

• #19   16. sep 2010 miemiv
    Hehe jaa det vil jeg gerne tro, det var nu heller ikke ligefrem meningen at det lige skulle være den dato, da vi havde regnet med en dato lidt senere så det ikke virkede så spontant, men da jeg ringede for at få en dato tilbød de faktisk selv lige netop d. 10/10 og så kunne vi jo ikke lade være med at tage imod den :o)

• #20   16. sep 2010 Heidi *Caniquus* .
    Tusind tak :o)

• #21   16. sep 2010 Jeg kan ihvertfald klart anbefale "Kokken & Jomfruen"...Der har vi fået fra flere gange...Både mad, service og pris er i orden smiley Og de leverer i hele landet...I varmekasser (til det varme), salater osv. leveres flot pyntet i skåle...nemt...og så kan du nøjes med en enkelt ven el. lign. til at hjælpe i køkkenet...Og så kan du slappe af på din store dag smiley

• #23   16. sep 2010 Rollo....Ja, nu spørger jeg rigtig dumt...Hvor finder man kogekoner nu om stunder..? (Troede de var en uddød race)

• #24   16. sep 2010 De fleste gange, når jeg har været til sådan noget familie-tamtam og maden ikke kun er kommet udefra har der som regel været et par piger i køkkenet til at stille an, varme o.s.v. Det meste kan jo laves i forvejen, hvis man planlægger lidt.

• #25   16. sep 2010 Tillykke .. smiley

En god idé er og hyre min mor .. smiley

• #26   16. sep 2010 Desserten kan i lave selv... Bag en chokoladekage, og lav din yngligs perfait is og hæld over, det fryses og man har den lækreste islagkage smiley

• #27   16. sep 2010 Du kan melde dig ind på kageforums og lære selv at lave din egen bryllupskage smiley
    Bare se mine kager i mit album herinde.. det er selvlært det hele tihi smiley

Jeg ville også vælge buffet..

Vi købte kinesisk buffet dengang vi holdt barnedåb, brugte ca 1800kr til 20 mennesker og der var virkelig meget mad i overskud så kunne let have bestilt mindre. og så købte vi is lagkager ved hjemis- det kan i jo også let gøre hvis i ikke vil have en rigtig bryllups kage..

jeg ville også vælge at have 2 piger i køkkenet til at tage af og sætte ind og fylde op med drikkevare osv.. for det hjælper og letter så i kan nyde hinanden og bruge jeres tid med jeres gæster..

Brød til maden der kan i købe flutes selv billigt og smør.. ingen grund til at vælge det med til buffen det let selv at sørge for hvis i køber buffen udefra..

vi har lige haft købt mad ved smageriet.dk og det var bare fantasisk lækker mad vi fik.. mums.. dejlig let at bestille ude og det så kommer og blot lige skal lunes inden det serveres noget af det smiley

Du kan også selv let lave velkomst drinks med fx hvidvin, danskvand og appelsin juice med appelsin skiver på kanten af glassene evt. du kan lave en kæmpe bowle med det hvor man selv kan tage fra også evt...

til aften/nat mad kan du lave små 3 kantet sandwich hvor du deler de store toast brød i 4 på skrå og laver forskellige slags pålæg i og stikker en tandstik i smiley serveres på fade let og lækkert..

Du kan også lave små reje og oste madder fx det kan også serveres på fad hvor de selv kan tage smiley

eller lave en gå-hjem-suppe med flutes til smiley

• #28   17. sep 2010 mopsejer R
    uha det var mange gode tips, jeg har faktisk været inde og lure lidt på de lækre kager mange af jer HG´er kan lave, jeg tror bare ikke helt at jeg kan nå at lave dem ligeså flotte selv.
    Er der slet ikke nogle af jer som tager imod bestilling til en lille fin bryllupskage??
    Ej jeg tror lige jeg vil melde mig ind i nogle af de kageforums og se om der er noget jeg kan bruge, vil jo gerne have en rigtig fin kage, ikke en stor én af slagsen men bare kagen er der så er jeg tilfreds :o)
    Min mor har et vennepar som gerne vil hjælpe ved at stå i køkkenet, så det er ihvertfald klaret, og så velkomstdrinken er jo også nem at lave, det havde jeg slet ikke tænkt på.

• #29   17. sep 2010 Jep, jeg har serveret en del gange og har jo opsnust forskellige ideer den vej også fra brylupper tihii smiley

frugt på spyd er også en mulighed til kagen forresten for at der er noget frisk ved sidne af en sød kage..

Du kan jo gå ind på min blog og så se linket til det kageforum jeg er på..
    der kan du altid skrive og forhøre om nogen vil hjælpe dig med en kage, man må ikke sælge kager så ingen vil skrive offentligt om det men du skriver bare de velkommen til at sende dig en privat besked husk at skriv til hvornår kagen skal bruges og hvor i landet det er smiley

Håber du får et fantastisk bryllup og dejligt du har køkkenhjælpen ved hånden smiley

• #30   17. sep 2010 Anne-Cathrine : Hvor lyder det bare som en virkelig festlig begivenhed..
    Er sikker på det bliver helt specielt.. Så må i da have en halloween bryllupskage og muffins med edderkoppespind på hva smiley

Kommentér på:
Så skal man giftes !!

Annonce