{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.670 visninger | Oprettet:

Udsættelse af lejemål.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev for noget tid siden vedr min veninde der stod i en rigtig kedelig situation ..

jeg har nu talt med de forskellige , advokat , foged , bolig udlejningen ..

Hun skal møde i foged og så få den effektive dato at vide der hvornår hun skal være ude af lejemål .

Men bolig udlejning har sagt at hvis hun betaler det der skyldes inden den effektive udsættelse må hun blive boende .. Hun får ca en md af foged til effektiv udsættelse .

Problem 1 * hun kan ikke låne i banken
2 * kommunen vil ikke hjælpe
3 * familie har hun ikke rigtig noget af der kan
hjælpe med tag over hovedet eller penge

hvor kan hun evt låne hen eller få hjælp ??

Kan desværre ikke finde mit indlæg fra tidligere ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udsættelse af lejemål..
  • #1   12. sep 2010 Måske det lyder hårdt nu, men er der megen ide i at låne penge ?

    Tænker mere, på dit tidligere indlæg, der blev så vidt jeg husker skrevet at hun ikke kunne få det til at løbe rundt.

    Hendes fordel er at hun har børn, så hjælper kommunen meget hurtigt med ny bolig og så vil hun jo få noget hun kan betale ( når hun er boligløs)

    Ved godt der ikke er meget hjælp i mit indlæg, men håber det hele løser sig for hende og hun snart får lidt ro på det hele *S*


  • #2   12. sep 2010 Jeg kender ikke din tidligere tråd. Men hvis hun bor dyrere end hun har råd til, nytter det jo ikke at låne penge til huslejen nu. Der kommer jo husleje hver måned, så hvis hun låner nu udskyder hun jo bare det uundgåelige.
    Når banken ikke vil låne hende pengene er det vel fordi, de ikke ser det for realistisk, at hun kan tilbagebetale og derfor vil den bedste løsning nok være, at hun finder noget billigere at bo i.


  • #3   12. sep 2010 Der er måske nok et sted hun kan låne, men det bliver nok til tårnhøje renter. Så det ville vel være som og pisse i buskerne for og holde varmen.
    Ud fra det jeg læste i tidl. tråd, kan hun ja ikke få det til og løbe rundt hvor hun bor nu, Så hun kan jo ikke både betale lån, og den dyre husleje, hvor hun bor nu.
    Mon ikke hun skulle finde sig et par værelser og bo i indtil hun finder sig en billigere bolig.


  • #4   12. sep 2010 ***René** *

    Jeg er jo af samme opfattelse at det ikke nytter at låne , men jeg kan også godt se hendes problem for hun er jo uanset hvad nødt til at låne til evt dep til et nyt sted som er billigere for hende .. Men det er jo heller ikke sjovt når manden bare skrider og så hun sidder til møg op over begge øre med to børn ..

    Kommunen vil ikke hjælpe med indskud /bolig da de jo mener det er selvfoskyldt selvom hun jo ikke kunne vide manden skred næsten lige efter de flyttede ind i denne bolig .


  • #5   12. sep 2010 I det øjeblik hun står boligløs, så skal de da hjælpe hende ?

    (link fjernet)

    Men ellers skal de jo give hende plads på herberg eller sådan, således hun ikke står på gaden med børnene


  • #6   12. sep 2010 ***René** *

    Er jeg obs på , men kommunen har givet afslag med begrundelse at det er selvforskyldt da de ikke skulle være flyttet ind i en dyre bolig , men som skrevet hun kunne jo på INGEN måde vide at manden ville skride et stykke tid efter de flyttede ind ..

    Afslag er anket med de har jo 4 uger til at gen behandle sagen og hvis de så fastholder deres afgørelse ryger den videre igen og så når hun jo at havne på gaden med sine to børn ..


  • #7   12. sep 2010 Jamen mange sætter sig da i en dyr bolig, hvis der er 2 indtægter ?

    Man kan jo desværre ikke kigge 10 år frem, så den begrundelse fatter jeg intet af....

    Her fra serviceloven

    Husvilde
    § 80. Kommunalbestyrelsen skal anvise midlertidigt husly mod betaling, hvis en enlig eller en familie er husvild. Betalingen må ikke overstige lejeværdien af den beboelse, der anvises, eller den sædvanlige boligudgift på stedet for en enlig eller for en familie af denne størrelse.


  • #8   12. sep 2010 Får hun indskuddet tilbage når hun flytter, eller er det mandens? Samtidig når hun er alene med to børn, har hun krav på en 4 værelses, med fuld boligstøtte. Samtidig får hun ekstra ordinær børnechek på begge børn hver tredje måned, hun så kan få banken til at administrere, så der hver måned går det ekstra ind. Hun skal også have børnepenge til begge børn af faderen. Samtidig kan hun søgeekstra kontant hjælp til jul, fødselsdage og ferie.

    Og så må hun ellers ud, og finde noget sort rengøring, de weekender faderen har børnene. Eller passe børn, og tjene det ekstra der.

    Når banken ikke vil låne ud, er det fordi de vurdere hun ikke kan betale dem tilbage, eller står i RKI. Hvis hun derudover skal finde et sted hun kan låne, bliver det så privat og til sky høje renter. Så ja det vil varme nu, men koldt næste gang hun skal betale husleje.


  • #10   12. sep 2010 Ja , jeg fatter heller ikke en dyt af afslag og det gør advokat heller ikke ..
    men hun må tage i foged i næste uge og så må hun tage den derfra , advokat tager med som bisidder .. men foged sagde i tlf at hun mindst ville få 4 uger men nok nærmere 6 uger inden effektiv udsættelse , men en md eller halv anden er jo heller ikke lang tid ..


  • #11   12. sep 2010 Ina T

    Nej hun får ikke indskud tilbage da bolig adm modregner manglende husleje fra indskud .


  • #12   12. sep 2010 Dette har jeg skrevet i sidste indlæg , så kan man måske forstå hun på ingen måde kan blive boende der **

    **Ren husleje 8000 kr + forbrug og det har hun jo på ingen måde råd til alene med to børn uanset boligsikring , børnepenge .

    Desuden har hun fået et brev fra kommunen vedr boligsikring at da bolig er for dyr i forhold til hendes indtægtm noget med det overstiger en vis procentdel , er bolig sikring stoppet fra d. 1/9 så hvordan pokker skal hun kunne bo der uanset hvad .

    Jeg kontakter advokat , foged og kommune mandag så tager vi den derfra ..

    Synes der er meget forskellige svar herinde .

    Der er jo kommet en ny lov kan jeg læse mig til rundt omkring på nettet ..
    Og der sætter man ikke folk på gaden fra dag til dag , så tror vi indtil videre stoler på det der står på advokatens side om at der går lidt tid ;)**



  • #13   12. sep 2010
    Hun må ud og finde et par værelser, og finde en ordning med udlejer hvis der er indskud. De fleste er nok til og tale med.
    Ellers må hun jo låne til det inskud, ved en af de dyre udlånere, men bor så billigt i værelserne til hun har sparet op til et indskud i anden lejlighed.


  • #14   12. sep 2010 Fuld boligstøtte er over 300 kr. Så ren husleje vil være 5000 + forbrug. Hun får derefter 1300 pr. barn om måneden af faderen. Bistand er vel ca 8000 udbetalt. Altså 10.300 kr. om måneden. Derudover kommer der en børnechek pr. barn hver tredje måned på afhængigt af alderen ( nu siger vi de er 15 år, altså laveste takst: 2600 pr. barn (7-18 år) plus ekstra ordinær 1200 pr. barn altså 7600 i kvartallet altså 2533 pr. måned. Hvis børnene er yngre=flere penge. Altså en månedlig indkomst på 13.133 kr. Og med en fuld boligstøtte på 3000 kr. Vil jeg godt mene, med lidt budget lægning, man kan betale en lejlighed til 5000 kr + forbrug af en indkomst på 13.133. Samtidig burde hun få fri plads i institutionen, så ingen udgift der. smiley

  • #15   12. sep 2010 Ina T

    Hun har været hele møllen igennem og hun får IKKE bolig støtte , da bolig er for dyr i forhold til indkomst .
    Afslag fra bolig støtte .

    Og hvem kan leve for 2100 kr ( da hun fik bolig støtte) efter alt er betalt udover mad , hyggiene , bus kort til to børn og en voksen ,, ja det tror jeg ski ingen kan ...


  • #16   12. sep 2010 Ina T

    Desuden har hun fået et brev fra kommunen vedr boligsikring at da bolig er for dyr i forhold til hendes indtægt, noget med det overstiger en vis procentdel , er bolig sikring stoppet fra d. 1/9 så hvordan pokker skal hun kunne bo der uanset hvad .



  • #17   12. sep 2010 Jo men de kan ikke nægte hende fuld boligstøtte grundet lejen er for dyr. De skal kigge på Kvm. Hun er berettiget til 4 værelser, uanset pris. Og 8000 er ikke meget får en 4 værelses. ( ved self. ikke hvor i bor, jeg bor i hovedstadsområdet og her koster en 3 værelses på 70 kvm 7600 kr) så ville ikke kunne bruge 8000 som for meget i leje ) Hvis afslaget er begrundet således, ville jeg straks få kontaktet en advokat, som hun også allerede har smiley Og hvis hun skriver overstående tal ned, ville jeg gerne se kommunen godgøre overfor en advokat, hun ikke skal have boligstøtte. De kan jo være ligeglade med, om lejen er 8 eller 10000. De skal bare give den højeste boligstøtte ifølge loven. For får hun 3000 i boligstøtte, kan hun jo sagtens bo der, og lejen vil ikke være for høj.
    Buskort kan hun søge tilskud til smiley de kan nægte hvis hun bor i ejer eller andel. Eller har en formue i form af en opsparing.
    For mig lyder det til, hvis kommunen ikke stilte sig på bagben, hun faktisk ikke kunne få det billigere.

    For igen ved fuld boligstøtte, har hun et rådighedsbeløb på: 6133 kr.
    Heri regnet 5000 ren husleje 1000 i vand og 1000 i varme, altså 7000 i regninger. Så vil der self. komme el hver tredje måned på højest 1500 kr.

    Men kommunen er ikke nem at lege med, så klart en advokat.

    Held og lykke smiley


  • #18   12. sep 2010 nogen byer ser ikke alene på kvadratmeter, men også på om boligen er det værd i leje, og er den ikke det, så får man ikke boligsikring.

  • #19   12. sep 2010 Ina T

    Kommunen har fuld ret til nægte bolig støtte hvis husleje er højre end en hvis procent del af indtægt .. Advokat er indenom og den er god nok ..

    Husleje 8000 kr forbrug ca 3100 kr md + tlf ca 300 md + buskort 1 voksen + 2 børn + 200 kr til afbetaling boligindskudslån kommune + inbo forsikring / ulykkeforsikring ca 225 md for dem alle tre . + mad , hyggiene ..

    Advokat siger at hvis hun skal have en fornuftig økonomi skal hun finde en bolig til max ca 5-5500 kr md + forbrug .

    Bor i sorø . og her er 8000 kr i ren husleje meget dyrt . du kan få et helt hus til leje for mindre ..


  • #20   12. sep 2010 Jo men hvis kommunen giver hende bolig støtte, får hun jo også en lejlighed til 5000 + forbrug?

  • #21   12. sep 2010 Ina T

    Ja det ville hun få , men det gør de jo så heller ikke og som enlig mor er 5000 + forbrug på 3000 kr jo stadig rigtig mange penge når man kun får ca 8500 - 9000 kr udbetalt om md + hun får ikke børne penge fra faren endnu da det stadigvæk ligger i stats amt .. så dem kan man jo ikke regne med ..


  • #22   12. sep 2010 Ina T

    og både advokat og kommune taler om husleje på 5000- 5500 kr inden boligsikring kommer oveni ...


  • #23   12. sep 2010 Arhh læste godt lige at kommunen kan nægte boligstøtte, hvis lejen er over det halve af hustandens indkomst smiley

    Siger de 5000 i ren husleje, før boligsikring? Kan man finde et sted med 4 værelse til de penge?

    Jeg synes det er en frygtelig situation din veninde står i, og prøver kun at hjælpe lidt. Ville slet ikke vide hvad jeg skulle gøre, hvis jeg endte i sådan en situation. Andet end som i gør, tage fat i en advokat.


  • #24   12. sep 2010 Sorø, 4180. S
    hun kan sagtens få børnepenge mens sagen kører, hun skal hendvnde til på børnebidragskontoret, så ligger de pengene ud og sørger for at få dem fra faderen.


Kommentér på:
Udsættelse af lejemål..

Annonce