Akvarium - inspiration søges {{forumTopicSubject}}
Vi er gået lidt død i vores akvarium. Det har en tid fået lov at forfalde, men nu er det gjort fint igen og vi vil gerne have lidt fisk i. Problemet er bare, at jeg efterhånden synes, de fleste akvariefisk er lidt kedelige og at udvalget er meget begrænset.
Jeg ved ikke om der er færre arter til salg nu end førhen eller om jeg bare er sværere at imponere efter snart 40 år med akvarium on og off.
Så jeg modtager forslag til ferskvandsfisk som både er flotte og interessante og også gerne tips til gode butikker i/i omegnen af København.
Jeg var ret glad for den på Sdr. Boulevard, som lukkede for en del år siden og derefter har jeg ikke rigtig fundet en ny yndlingsbutik
En god butik for mig er én med et godt udvalg, ok priser OG ordentlig vejledning
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Inden jeg fik saltvand, havde jeg et planteakvarium, men det kræver temmelig meget lys...;0) Men det var tosseflot... Absolut ikke vedligeholdelsesfrit...
Så har jeg haft Malawi-cichlider... De er meget farvestrålende og har en fantastisk yngelpleje. De lever dog i klippeområder, så mit akvarie var fyldt med gråt granit... Også helt vildt flot...;0) Og næsten vedligeholdelsesfrit!!!
Mulighederne er mange, alt efter akvariets str.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Ja, de ser godt nok flotte ud. Kan se, de vist har dem i Neonfisken, men må hellere læse lidt om dem før jeg investerer
Trine
Jeg tror, det er 120 men er ikke helt sikker. Jeg får desværre ikke Jens med på sådan nogle mere specielle akvarier f.eks. uden planter. Han er typen, der (hvis han ikke blev holdt i kort snor) ville købe én af dem og to af dem og én af de der store fordi de ser meget flotte ud
Kribensis var egentlig et godt bud. Dem har jeg haft for 100 år siden og så glemt lidt igen. Jeg tror, vi skal en tur ud og kigge.
Tak for svar og god søndag
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Akvarium - inspiration søges