{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

tror i på spøgelser? {{forumTopicSubject}}

på den side gør jeg ikke, da der ikke er konkrete beviser osv.

på den anden side gør jeg. faktisk nok rimelig meget. jeg forstår det nok bare ikke helt i mit hovede smiley

her er grundene hvorfor;

1.
mig og min veninde Athena var alene hjemme ved mig. tebbestrupvej 4 i Randers. min mor og min stedfar var til fødselsdag god en ½ times kørsel derfra. så høre vi en der åbner døren nede i gangen (gangen var i stueplan og resten var på 1 sal. det var et hus delt i to lejligheder). hvor vi så høre Torben min stedfra råber "Hej". vi siger så hej og skynder os at ryde op inde i stuen. der kommer aldrig nogen op. så bliver vi lidt bange, og går ned i gangen og hoveddøren står piv åben.

2. jeg tager ikke hjem efter skole, kan ikke huske hvem jeg tager hjem til. men da jeg så kommer hjem, og går op og siger hej. siger Torben min stedfar "hvornår er du taget afsted", jeg spørger så hvad han mener, jeg har jo ikke været hjemme efter skole? han svare så " jeg hørte dig da komme hjem hvor du gik op ad trapperne, sagde hej, og gik på dit værelse og lukkede døren". øøøøh. dette var også på tebbestrupvej 4

3.
min mor var engang alene hjemme, og gik så i bad. hun havde døren til at stå åben ind til badeværelset, da hun jo var alene. hun høre så at nogen kommer hjem, og synes det lød som mig med nogle veninder, da hun hørte flere. hun lukker derfor så døren, og høre nogle går forbi og ind i stuen. bagefter går hun ud og kigger, men der er ikke nogen. ??? også tebbestrupvej 4.

4.
jeg er alene hjemme og skal til fest. jeg går i bad og har døren åben så jeg kan høre musikken fra mit værelse. lige pludselig skruer musikken HELT OP. der kan være en forklaring, men lidt skummelt alligevel. også tebbestrupvej

Vi tror ihvertfald der bor nogen på tebbestrupvej 4 i vorup Randers smiley

5.
min bedstefar døde i 1994, og lige efter havde min bedstemor det self. rigtig skidt og kunne ikke sove om natten. så en aften, mærker hun en putte sig ind til hende. (der var self ikke andre), og hun kunne mærke det var bedstefar. efter den nat sov hun trygt og tungt.

6.
min bedstemor flytter i så i lejlighed, da hun ikke magter huset alene. det skal siges, min bedstefar var opdraget med at man står tideligt op, man skal ikke bare ligge og fise den af. HVER morgen i en længere periode ringede min bedstes fastnet telefon kl 8.00 om morgen. MEN hun har nummerviser, og den viser jo både hvis det hemmeligt og et ikke hemmeligt nummer der har haft ringet. OG DEN VISTE INGEN TEGN PÅ AT NOGEN HAVDE HAFT RINGET.

7.
min bedstemors ven Harly dør. da hun kommer hjem fra begravelsen, ringer min bedstemor til hendes søn Frits. de bliver afbrudt. først siger telefonen fejl ved forbindelse. derefter skriver den med store bogstaver. " SKAL NUMMERET SLETTES, HARLY"

det blev langt smiley

har i oplevet noget? og tror i på spøgelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tror i på spøgelser?
  • #1   3. sep 2010 Jeg har ikke som sådan oplevet noget- men du kan tjekke mine billedealbum

  • #3   3. sep 2010 Ja jeg tror på spøgelser.. MEGET.. Men har intet oplevet...

  • #4   3. sep 2010 jeg har aldrig rigtig oplevet noget. Men ja jeg tror på at hvis man dør på en ikke naturlig måde, altså pga en ulykke, fejl operation, selvmord eller andet så lever man videre i det hus man befandt sig i inden døden.

    Jeg kender til rigtig mange der har oplevet vildt mærkelige ting i netop hus hvor folk er døde før tid. Og jo da jeg var lille og på besøg ved min bedstemor havde hun sådan en udstue hvor der hang gardin for. Det hang altid og bevægede sig uanset hvor vindstille der var. Og der var engang en dame der blev skubbet ud over trappen og døde.

    I Min mors hus er der ikke direkte tegn på det. Men en dag (for ca. 3 år siden) sad min mor i kontoret og min lille bror i stuen som ligger lige ved siden af. for enden af stuen stod døren åben og man kan se ud til gangen. Min lillebror ser så en høj mørkhåret pige gå forbi, og han spørger min mor om jeg var kommet hjem, for han havde lige set mig gå forbi, og nej jeg var ikke hjemme. Det var fanme scary. Min mor har efterfølgende set samme pige gå forbi i gangen, og hun siger også det ligner mig der går forbi....


  • #5   3. sep 2010 Tror bestemt på at der er meget mere mellem himmel og jord. Sikken en fortælling du der kom med lige fra formiddagen af.

  • #7   3. sep 2010 Yup det gør jeg og har også oplevet ting..

  • #8   3. sep 2010 Det gør jeg.
    Har set et og boet i et hus, hvor der skete mange uforklarlige ting smiley


  • #9   3. sep 2010 Ja absolut !
    Har desværre ikke tid til at fortælle om mine oplevelser lige nu, men har oplevet nok til, at jeg tror der findes mere mellem himmel og jord, end vi og vores fysiske love kan definere smiley


  • #10   3. sep 2010 Julie: Har set et spøgelse på billed og vil sige at det ik er et spøgelse (Medmindre de ses bedre på digitalkamera =) )
    Har set et billed med et spøgelse på og der er de gennemsigtige men stadig hvor du ka se dem.. GIver det mening?


  • #11   3. sep 2010 *Tumling*: hmmm ikke rigtigt. Altså jeg siger ikke, at det er et spøgelse på billedet i mit album. Jeg siger bare, at der kun var pigen og fyren som tager billedet i lejligheden...

  • #12   3. sep 2010 Julie: I know =)
    Min mors veninde og hendes datter var i Tjekkiet mener jeg det var.. De var inde i en kirke hvor de tog nogle billeder og kom hjem fik dem fremkaldt hvorefter en af morens veninder siger: Tjek lige det billed igen og fortæl hva du ser.. Hun beskriver billedet og forklare hva man ser på billedet.. Veninden siger igen: Tjek lige der.. Og der sad et spøgelse som man ik kunne se direkte men det var der..

    På dit billed ser man manden som stod han der virkelig =) Måske kameraerne er blevet bedre det andet er trods alt 15 år siden ca.. =)

    Men ja det er vildt sådan noget.. Og klamt


  • #13   3. sep 2010 Tumling: jeg har også før hørt om de der siluetter og "skygger" på billeder. Jeg har heller aldrig set noget så fast som det her... Der er flere, som afviser det med, at det er hans håndryg- men jeg kan ikke få det til at passe... han var ikke handicappet eller noget smiley

  • #14   3. sep 2010 1: Jeg ville VIRKELIG være ked af det hvis jeg havde en knop der lignede et øre på min håndryg

    2: Hvis min håndryg var så behåret ville jeg være ked af det.. Så nej det tror jeg ik..


  • #15   3. sep 2010 JA, jeg tror bestemt på at der er ét eller andet!!

  • #16   3. sep 2010 Det hænder, at jeg tror på spøgelser *GGG*

  • #17   3. sep 2010 Tumlig: lige præcis. ved heller ikke hvorfor en fyr på 24 skulle have helt hvidt hår på hånden

  • #19   3. sep 2010 Ja det gør jeg helt sikkert

  • #20   3. sep 2010 ja jeg tror også på at der er mere mellem himmel og jord. kan ikke forestille mig at livet bare slutter når man dør, er sikker på at sjælen lever videre.
    mener selv at jeg har haft "besøg" flere gange


  • #22   3. sep 2010 Ja og nej. Det er jo noget som ikke kan dokumenteres eller andet. Meeen jeg har mens jeg arbejdede på sygehuset, hvor jeg har passet døende haft nogle oplevelser som jeg ikke kan finde nogen almindelig forklaring på.
    Det samme har jeg haft i hjemmeplejen. Og på plejecentret.


  • #23   3. sep 2010 Undskyld for sidespringet: Men hva ka man se i tarokkort?? Altså kommer man for at få afvide om en ting eller hvordan?

  • #26   3. sep 2010 Ahh okay =)

  • #27   3. sep 2010 Spøgelser nej, ånder ja..

    Spøgelser er for mig noget der er i historier med lagen over hovedet smiley

    men ånder er afdøde væsner der endnu ikke har krydset over til den anden side


  • #28   3. sep 2010 Ja for pokker...men jeg er så desværre for "tykpandet" til at opleve noget åbenbart...jeg vil så gerne, men intet kommer til mig:/

  • #29   3. sep 2010 joo, det kan jeg godt. Eks. En døende ligger 8i slutfasen med lukkede øjne og har gjort det i flere timer. Reagere ikke ved berøring eller tale.
    Så går dørene op til styuem hvor patienten ligger, og jeg tror det er en pårørende, så vender hovedet. Meeen der er ikke en levende sjæl, og døren glider i igen. Vender mig om mod patienten, som nu har slået øjnene op, og kigger bag mig med et lykkeligt udtryk i ansigt og øjne. og så dør vedkommende i sekundet bagefter.........Dette er sket af flere omgange.
    Eller der er oplevelser fra div. hjemmehjælpere fra div. huse som gør, at de ikke længere vil køre der alene. De er alle samstemmende sikre på at det spøger.
    Så bliver jeg og min makker sendt der ud fordi vi køre 2 i samme bil. Intet sker de første mabnge gange, min makker er mere end nervøs over det, og huset er da også lige til en gyser film. Kæmpestort og gammelt, med et speciel atmosfærer.
    Så lige pludselig en aften, hvor vi skal ned af trapperne efter at have lagt vedkommendei seng. Lyder der en klar børnelatter.
    Min makker er ved at falde ned af trapperne så hurtig spæner hun.
    Så lyder det lige ved siden af mit øre klart og tydeligt. MOR.
    Og jeg bliver faktisk isnende kold.
    Tilsvarende oplevleser fortsætter der efter hver aften-----------
    Eller en afdød beboer på plejecenter, kalder pludselig fra lejligheden som er låst og tømt.
    Ja fantasi eller mere mellem himmel og jord.
    De fleste gamle sygeplejersker, lukker faktisk altid vinduet op når en patient er død?????? Så kan vedkommende komme videre ud, eller ?????


  • #31   3. sep 2010 Der er mere mellem himmel & jord og blot fordi nogle ikke kan ex se tilstedeværende er det ikke ensbetydende med at de ikke findes.

    Ex bevis kærlighed, det kan man ikke for man kan jo ikke se den... er det så ensbetydende med at kærlighed ikke eksistere...?


  • #32   3. sep 2010 Det er rigtigt Reiki, jeg ville bare så gerne ha' kontakt...men "de" gider mig ikke:''(

  • #33   3. sep 2010 .::$::. Reiki Master .::$::.

    jeg er ikke enig i din sammenligning,
    nej man kan ikke se kærlighed, men man kan sætte noget videnskabeligt på det. det er jo nogle stoffer der udløses i hjernen. kærlighed kommer jo ikke fra "hjertet" som man siger smiley

    grunden til at jeg er splittet er fordi min lille hjerne ikke kan rumme det smiley men inderst inde tror jeg alligevel på det smiley


  • #34   3. sep 2010 Jeg tror på det.

    Da jeg var 12 år havde jeg en veninde hvis mor skulle rejse i 4 måneder så bedstemoren flyttede ind i huset for at passe hende i den tid. Da moren er rejst begynder de hver aften at kunne høre døre der smækker og fodtrin på trappen. Jeg sov selv hjemme ved hende engang hvor vi sikrede os at alle døre var lukkede så de ikke kunne smække pågrund af træk eller andet og ganske rigtigt høre jeg trin på trappen og døre der smækker. Da moren kommer hjem efter de 4 måneder fortsætter fodtrinene og dørene der smækker og alle kan høre det undtagen hendes mor.

    Jeg havde en bekendt der blev myrdet (Pernille sagen) Hendes mor boede i lejligheden noget tid efter pernille blev myrdet og lod hendes værelse stå urørt hver aften låste hun døren til pernilles værelse og hver morgen stod døren åben igen. Jeg sad på et tidspunkt nede i køkkenet og snakkede med hendes mor da vi hører fodtrin på trappen men der er ikke nogen. Har oplevet flere underlige ting i forbindelse med hendes død. Mig og en veninde der var meget nær pernille gik en dag en tur kort tid efter pernille døde. Vi gik forbi en række gadelamper og en efter en slukkede de som vi gik forbi og tændte igen bagefter. Desuden faldt der en dråbe vand på min hånd på et sted hvor vi havde sæt pernille havde et mærke og der havde ikke regnet i flere dage og der var ikke en sky på himlen.

    Jeg tror 100 % på der er mere end vi ser og forstår


  • #35   3. sep 2010 Reiki - kærlighed er føelser der er aktiveret i hjernen, det er hjernecellernes skyld smiley

  • #36   3. sep 2010 Jeg tror der er et eller andet...

    Vores norske skovkat forsvandt og vi kunne bare ikke finde den , men min lillebror blev ved med at sige den ligger i gylletanken... Det skal lige siges at han aldrig er omme ved gylletanken plus han har aldrig kunne se der op ( Han var 2 - 3 år gammel dengang ) så han kunne umuligt vide om den var der omme...

    Efter 10 dage med han bliver ved med at sige det tager min mor en stige og kigger oppe i gylletanken , og der lå Sveske rigtigt nok ... Lægger vægt på at min lillebror ikke har haft nogen som helst mulighed for at vide den lå der oppe....

    Udover det mente han som barn at oppe på mit værelse var der en pige der græder og under spisebordet er der en mand der skyder smiley

    Plus da han ikke var ret gammel vinkede han til kirkegårdene fra barnevognen når man gik forbi


  • #37   3. sep 2010 Ja, det gør jeg. Jeg boede på et tidspunkt "sammen" med en dame der tændte for mit anlæg som var slukket på kontakten) og skruede helt vildt højt op. Det stoppede da jeg pænt bad damen om at holde op, og det er aldrig sket siden.

    Og så har jeg et par oplevelser fra mig tidligere job på plejehjem.


  • #39   3. sep 2010 D.v.s. at alt hvad man kan se, måle og veje er sandt og alt andet ikke er...?

    Her er et andet eksempel:
    Kreativitet eksistere ikke da den ikke kan måles og vejes....dette er så ikke sandt for kreativitet eksister i den grad. Grunden til at kreativitet ikke kan måles er at kreativitet er nyskabelse, og nyskabelse er per definition noget, der sætter sig ud over det system, der så skal måle og evaluere....

    Sjælen kan vejes så defor eksistere sjælen ( http://videnskab.dk/composite-3570.htm ) ?

    Hvad så med ånden, eksistere den?

    Til alle jer der er interesseret i åndsvidenskaben kan jeg varmt anbefale jer at læse om kosmologi og gerne Martinus trejde testamente for mit vedkommende faldt brikkerne på plads.

    www.martinus-on-tour.info/1.php?id=1&sprog=da


  • #40   3. sep 2010 Reiki - det skrev jeg ikke, jeg tror skam på ånder, men kærlighed er ikek "mere mellem himmel og jord" det er skam noget der foregår inde i hjernen via impulser smiley

  • #43   3. sep 2010 Jeg boede i et ældre byggeri sammen med min mor fra jeg var 3 til jeg var 16 .. Min mor "bor" så hos sin kæreste, da jeg ikke vil flytte med på trods af at jeg som 14 årig begyndte at få symptomer på psykisk sygdom, og har derfor et åbent og skrøbeligt sind ..

    Efter min mor flytter, begynder jeg at mærke en tilstedeværelse som jeg i starten bare slår hen som værende noget min sygdom fortæller mig .. At jeg bliver holdt øje med ..

    En veninde flytter så ind hos mig, og efter kort tid, tager tilstedeværelsen til og begynder at klinge heeelt vildt til mig .. Jeg kunne fryse, selvom jeg lå under min dyne, som om noget lå og holdte om mig .. Jeg kunne mærke at jeg blev fulgt rundt og holdt øje med i lejligheden hele tiden .. Jeg fortæller så min veninde at jeg tror jeg er ved at blive vanvittig, og hun fortæller mig så at hun har oplevet en duft af parfume, selvom ingen af os havde taget noget på .. Hun havde hørt skridt i gangen, men har ikke set noget .. Efter hun havde sagt det, blev der koldt .. Og vi kunne begge mærke det ..

    Jeg har aldrig følt "hende" som værende ond .. tror mere "hun" har passet på mig ..


  • #44   3. sep 2010 Jeg tror på spøgelser og har selv oplevet kontakt nogle enkelte gange. Jeg lægger englekort oplæg, og er meget inde i den alternative og spirituelle verden. Via disse englekort oplæg har jeg oplevet kontakt når jeg har bedt om et budskab fra en eller andens afdøde familiemedlem. Jeg blev noget chokeret første gang, for jeg havde lavet de oplæg mange gange uden at der var sket noget. Men pludselig en dag, så kom det. Til jer der er nysgerrig omkring hvad der sker efter døden, synes jeg at I skal prøve at læse bogen der hedder 7 trin til evigheden. Den er ret spændende, og fortæller om livet efter døden - fra den anden side af.

    Til trådstarter: Det virker til at I i din familie har det der hedder klarhørelse. Måske du skulle undersøge det smiley


  • #45   3. sep 2010 Jeg gør....jeg har selv haft en oplevelse da jeg var omkring 13-14 år.. Jeg tror også på UFO'er...

  • #46   4. sep 2010 Jeg må indrømme, at jeg altid har været meget skeptisk hvad spøgelser angår. Men min opfattelse har ændret sig drastisk de sidste knap to år, jeg har været sammen med min kæreste.

    1. gang jeg oplever noget uforklarligt: Det er en af de første gange jeg sover hos min kæreste, om morgenen tager han på arbejde (jeg skal møde senere) han kommer og kysser mig farvel og jeg falder i søvn igen. Men han kommer tilbage og jeg vågner ved, at han sætter sig i fodenden af sengen. Jeg sætter mig op og bliver forvirret da værelset er tomt!! Jeg tror selvfølgelig det bare må ha' været nogen jeg havde drømt, selvom det virkelig føltes rigtigt. Men da jeg fortæller min kæreste det, bliver han helt paf og fortæller om flere "mystiske" ting der er sket i huset. Bla et stykke legetøg hans søn havde der blev ved med, at gå igang med at spille på de underligste tidspunkter uden, at blive aktiveret. Hvor han til sidst havde stilt den ud i skunken.

    2. gang. Vi havde en dørklokke der flere gange pludeselig gik igang med at spille melodier, uden nogen var ved døren. Men det stoppede og det er der jo ikke så meget uhyggeligt ved. En nat vågner jeg og skal på toilet, da jeg er på vej i seng igen går dørklokken igang lige idet jeg går forbi den. Jeg hopper og skriger for blev selvfølgelig mega forskrækket og bander så den L**** klokke langt væk. Dagen efter fortæller jeg kæresten det og han bliver helt bleg, og fortæller at han havde pillet batterierne ud, da han var træt af at den altid pludselig gik igang. Dørklokken har aldrig spillet siden!

    3. gang: For 4-5 måneder siden begyndte vi begge, at høre en meget svag melodi flere aftner i streg inden vi skulle sove. Vi bliver enige om, at det må være naboens mobiltelefon eller deres datters bip bip spil. Og tænker ikke mere over det. For en måned siden gik jeg igang med den store oprydning og skulle sætte nogle lamper og bøger ud i skunken, der er ikke noget lys så stiller det bare lige hvor jeg kan se der er plads i lyset fra lågen. Da den samme melodi begynder at spille igen, helt klrt og tydeligt!! Jeg blev mega bange og sprang ud og lukkede lågen. Fortæller kæresten det og han mener så, at det er det samme stykke legetøj han tidliger havde nævnt der begyndte at spille igen.

    Ud over de oplevelser her, har jeg ofte følt mig overvåget når jeg befinder mig på 1. sal, men mest i soveværelset. Jeg kan vågne om natten med følelsen af, at nogen stirre på mig, men når lyset bliver tændt er der kun mig og min kæreste. Min kæreste har boet i huset i 13 år og har oplevet mange flere uforklarlige ting.
    Skeptiskt som jeg nu engang er, prøver jeg altid, at finde en mere rationel forklaring på de mystiske hendelser. Men kommer hvergang frem til, at det enten må være indbildning eller tilfældigheder, jeg må dog erkende, at det er nogle meget pudsige "indbildninger" og "tilfældigheder".


  • #47   4. sep 2010 Helt enig Ta..

    Elsker også disse tråde


  • #48   4. sep 2010 du er total kylling søde maria =D

  • #49   4. sep 2010 Tror klart på det.

  • #50   4. sep 2010 Anne P
    hvad er klarsyn? smiley


  • #51   4. sep 2010 tror 100% på spørgelser

    kæresten gamle bulldog spassede fuldstændigt ud et specielt sted på en rute vi normalt gik da jeg tog ham derned om aftenen (det gjorde han så vær gang efter det)

    og kærestens mormors sidste ønske inden hun døde var at hun ville møde mig men det nåede hun ikke... efter hendes begravelse har der været de mest skumle lyde og sket de underligeste ting i min lejlighed...

    f.eks har jeg en glas reol stående på badeværelset med håndklæder, barberskum osv ovenpå, en aften jeg sad og så en film kom der et enormt brag og en masse klirren derudefra og jeg kunne sværge på reolen var væltet... da jeg kom ud på badeværelset var der INTET galt...

    mine døre har smækket selvom vinduer og dør var lukket...

    sødetabletterne er faldet ned fra køkkenbordet selvom de ikke stod i nærheden af kanten

    min telefon spasser nogle gange ud når jeg skriver med kæresten slukker tænder slukker tænder fryser og går så helt ud og når jeg tænder den igen kan jeg ikke få lyd på (det kan selvfølgelig godt være min telefon bare er istykker men det sker aldrig når jeg skriver med vennerne eller moar)

    det var lige de ting der var mest provokerende... de andre gider jeg ikke lige til at skrive ned smiley


  • #52   4. sep 2010 de kan godt nok godt være skumle de ånder der.:)

    altså jeg har ikke noget imod de er her. men kunne de så ikke være mindre skumle. kun dem der var på tebbestrupvej. dem min bedste har oplevet synes jeg nu er meget søde smiley

    jeg vil heller ikke sige dem jeg har oplevet har været decideret spøgelseshistorie uhyggelige. men jeg forstår dem ikke. ??

    ikke nok med har mig og min stedfar Torben hørt et par fodtrin på trappen.
    men "de" har jo snakket til os. altså sagt Hej.

    og det mest skumle er. at "ham" mig og min vendinde hørte lød præcist som Torben. og "hende" Torben har hørt gå op af trapperne, sige hej, gå ind på mit værelse og lukket døren. lød præcist som mig.
    det er lidt skummelt.


  • #53   4. sep 2010 heidi B

    kan ikke huske hvad det er de hedder men den slags spøgelser der lyder som familie medlemmer (og viser sig som dem i ny og næ) de har faktisk et navn... mega skummelt når man sidder og læser på nettet og finder alt muligt om forskellige slags spøgelser... du burde prøve det... intet bedre end at blive skræmt halvt ihjel når man sidder og læser smiley


  • #54   5. sep 2010 dusif hva søger du når du søger på google?

  • #55   5. sep 2010 jeg vidste slet ikke at der var nogle specielle ånder smiley

    der er også en længere oppe som skriver, at det lyder som om at min familie er klarsyn, ved i hvad det er. anne har nemlig ikke svaret smiley

    men jeg har aldrig hørt om ånder der har kommunikeret med ord. ??

    også undre det mig, hvis de kan det, hvorfor de ikke har snakket noget mere til os. istedet for kun og sige hej.

    de prøver måske at leve vores liv ? og gengiver derfor dem selv for at være os hvilket jo kan forklare hvorfor de lyder som os. ?? hmm ?? Jeg har ingen forklaring på det. jeg er godt nok blank smiley


  • #56   5. sep 2010 Jeg fandt det her, Heidi. Jeg forstår at klarsyn er det samme som clairvoyance?

    (link fjernet)


Kommentér på:
tror i på spøgelser?

Annonce