{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Købt pitbull!?!? WHAT!? {{forumTopicSubject}}

Min veninde har åbentbart fået sig en pitbull...
Hende og kæresten har fået købt sig en pittbull fra min venindes fætter..
Hunden er 5 mdr. og købt fra sverige...
Har snakket med min veninde om det altså ikk er en lovlig hund i danmark, men hun siger bare det ikk gør noget osv.
Sys det er dybt uansvarlig at købe sig en hund man intet ved om!!!!
Hva ville i gøre i denne situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt pitbull!?!? WHAT!?
  • #1   23. aug 2010 Hvis hun ikke vil høre, så ville jeg melde hende!

• #2   23. aug 2010 Tjaaaa jeg ville nok melde dem..... Hunden er ulovlig så derfor....

• #3   23. aug 2010 det eneste man kan gøre - melde hende til politiet?

• #5   23. aug 2010 Jeg ville ikke gøre noget , medmindre hunden lider nød på nogen måde .
    Melde dem hjælper ikke for det er din påstand mod deres og politi gør intet alligevel , da der er for meget arbejde i det og de har andet arbejde der er MEGET vigtigere...

• #6   23. aug 2010 med god opdragelse vil det være en god hund lige som alle andre hunde. at den danske lovgivning er til at lukke op og skide i er hverken din veninde eller hundens skyld.

• #9   23. aug 2010 intet overhovedet - kun hvis de mishandlede hunden - den er sikkert sød og rar smiley lær den at kende før du vil ha den slået ihjel ...

• #10   23. aug 2010 Jeg ville melde det med det samme.. Hunden er ulovlig i danmark.. Og så er det sQu ligemeget hvordan de behandler den og opdrager den...

• #11   23. aug 2010 m, hysted, lovlig eller ulovlig - de skal da slåes ned første gang der bliver bidt eller angrebet .

• #14   23. aug 2010 Jeg ville melde hende, uden yderligere betænkningstid. Hunden har intet at gøre i DK, og skal derfor enten aflives eller leveres tilbage til opdrætter. Er den i øvrigt ikke også ulovlig i Sverige?

• #15   23. aug 2010 hunden -- jeg skulle lige kalde det noget uden en negativ ladning *Gg* men nej nogle folk skyder stadig deres hunde .... og spare aflivningen - men det er jo for sent at hjælpe hunden når man hører om det .

• #16   23. aug 2010 Maiken - nu med Diesel (; .:; Har ikk skrevet jeg vil ha den slået ihjel!?

Ved min veninde vil behandle den som var den hendes baby, men det der irretere mig er at den ikk er lovlig, og hun alligevel trodser loven, hvis man kan sige det sådan.
    Tror da helt sikkert det kan bli' en go hund, den er bare ikk lovlig.

• #17   23. aug 2010 Der var engang...

Hvor muskelhunde ikke var på mode
    Hvor unge mennesker ikke skulle bevise det ene eller andet gennem en hund
    Hvor avl enten var uheld eller gennemtænkt
    Hvor folk med en aggressiv hund holdt den i line
    Hvor playdates ikke var for alle hunde
    Hvor hvalpe ikke blev solgt til 17-årige
    Hvor det at have en aggressiv hund var lig med ansvar
    Hvor man ikke valgte egenskaber der passede til hunden, men derimod hunden med de rette egenskaber.

Det var tider, hva?

Hvor jeg vil hen - og hvad mange lader til at ignorere fuldkommen:

Muskelhunde er ikke frådende monstere INGEN kan få noget godt ud af.. Men køber du en ulovlig hund bare for at gøre det har du ikke hjerne nok til at have med sådan en hund at gøre.

Hvorfor skal hunden være en muskelhund? Hvad er det du vil bevise? At den er sød i de rette hænder?

Kig på overfaldene og spørg dig selv: Troede de som jeg, at de havde de rigtige hænder til sådan en hund?

Tænker du aldrig på, at der måske er noget om snakken om, at blandinger af stærke racer kan føre til en ustabil og overdrevent aggressiv hund?

Ved du hvilke hunde din hund nedstammer fra? Er din hunds onkel måske den der bed pudlen ihjel i parken? Tænker du, at når der nu ER problemer, så lad os søtte den gode avl hvor der bliver lagt vægt på både sundhed og sind, og ikke være blåøjede og regne med at enhver hvalp er hvad man gør den til?

Miljø og træning har mget at sige - men selv i det rette miljø og med den rette træning kan en hund med ustabil psyke og modsigende instinkter grundet blanding, risikere at gå imod alt hvad du har forsøgt at lære den - og ender på forsiden?

Om jeg begriber hvor den lade holdning til almen ansvarlighed bliver af i nutidens hundehold i Danmark..

"Og hvad så om den er ulovlig, den kan sgu sagtens blive en god hund" - og de på forsiderne af aviserne? Hvad var de? Dårlige ejere? Eller var de blot uerfarne ejere med en hund med dårligt sind og mistænkelige gener?

Vil du virkelig gøre noget godt for de udskældte racer - der nu med jeres hjælp er ulovlige - så lad de der kan håndtere hundene, der ved hvad der skal avles på, om at have med dem at gøre... Ingen siger jo, at du en dag ikke bliver moden nok til at tage ansvaret..

Nåårreee nej.. du kunne ikke vente, vel? Og nu er de ulovlige fordi alt for mange købte over evne og ikke ville indse hvor megetansvar det krævede..

Men stopper du? Nejda - man kan jo stadig godt få fa på de ulovlige hunde. Vi lyver bare og siger det er noget andet.. Og hvilken skade gør det? Min hund vil jo blive opdraget med kærlighed, og så angriber den da ingen.... Eller gør den? Og hvis den gør, så sker der da intet med de renracede af den race jeg har løjet hunden til at være... Eller gør der?

Der var en gang ... og for enden af den gang var der et forbud.

• #18   23. aug 2010 Ja, jeg ville altså også melde hende. Eller finde en ven/inde der ikke kender hende til at melde hende, så du ikke står i det...

Den er ulovlig og hvis alle bare lukker øjnene for de ulovlige racer der overdrages tror jeg ikke på det falder ejerne til listehundene tilgode når loven skal evalueres....

• #21   24. aug 2010 Barløse Amatørfotograf© .

stop med at have ondt i røven du har ingen anelse om hvorvidt hun og hendes kæreste kan opretholde en stærk alfarolle og holde hunden på dens plads som den lavest stående hund i hierakiet, hvis de kan det og sørger for at hunden bliver stimuleret og bevæger sig det den skal så har de sig en fantastisk hund de næste mange år

og til alle jer der sidder og siger meld hende og bla bla bla, hold nu bare kæft forhelved, en eller anden dag når alle muskelhunde i danmark er aflivet og de begynder at blæse ethvert labrador og golden retriever bid ud af proportioner for at få en god historie der skaber drama så folk køber aviser så sidder i alle og hyler for så er det helt "normale" hunde der bliver ulovlige... en pitbull er ikke værre end andre hunde rent mentalt, den kræver bare mere disciplin pga størrelsen

er fandme så træt af at så mange folk med små latterlige tæppetisser hunde sidder og får så ondt i røven over muskelhunde, læs nu noget fucking litteratur om ulves adfærds mønstre i flok og så kig på jeres små bjæffene chihuahua'er og latterlige pudler der kravler rundt på jer konstant og knurrer og gør af alt og alle der kommer i nærheden og så kom tilbage og sig meld hende fordi hun har købt en pitbull... for den slags adfærd er IKKE sød som så mange med små hunde går og siger

og nu smutter jeg inden jeg begynder at blive mere hidsig over den mængde af latterlige mennesker der viser sig her engang imellem

• #22   24. aug 2010 * Dusif * - Hvad har ulven med tamhunde at gøre?

Men ok.. nu vi er ved det, så lad os studere hesten, geden og lamaerne også.. ?

Vi har hunde, disse hunde er af forskellige racer. Racerne har hver især egenskaber og instinkter, og uanset hvordan man vender og drejer ordene folk har skrevet - så kan man ikke med alt motion og "holden hunden nede" kan ikke få hundens instinkter til at gå væk.

Instinktet er ikke "dræb alt og alle", men "fjern rivaler". Der er intet mystisk ved det instinkt, der er intet galt med hunden.
    - Den skal bare kontrolleres således at disse instinkter ikke går ud over pudler, labradorer og alle andre racer du føler dig så kvalm overfor.

Hvad er det for en adfærd du omtaler her?

"for den slags adfærd er IKKE sød som så mange med små hunde går og siger" - at små hunde har tendens til at gø? No shit, mange små hunde er alarmhunde; de er avlet til at gø!? - at hunden kravler på sin fører? Det gjorde min venindes AST da også.. Skødehunden Buzz med kys og kærlighed. Hendes ABer er ligeså....?

Så hvilken adfærd er ikke så sød?

Hvem siger at hundene er frådende uhyrer? Ingen!
    - Hvad der BLIVER sagt er, at disse hunde har egenskaber og instinkter der er farlige for andre hunde når man parer hundens egenskaber sammen med playdates, hundeskove og friløbsområder.

Når folk indser at hundene HAR de egenskaber og instinkter, jamen så tier jeg min mund og smiler - indtil da vil jeg benytte hver given chance for at pointere at NEJ, det er ikke hundens skyld; men kan du ikke håndtere instinkter og egenskaber der følger med hunden, så vælg dig en anden race. Disse instinkter og egenskaber forsvinder ikke fordi i fornægter dem... Vel?

• #23   24. aug 2010 nina...
    det handler ikke om at holde hunden nede, det handler om at holde den på dens rette plads som ikke er flokkens leder, DU er lederen i flokken og mennesker er altid højere oppe i flokken end hunden og det skal hunden vide og respektere, hvis ikke den gør det er det den prøver at styre folk der ikke gør hvad den mener er rigtigt, men når hunden kravler op på dig uden du giver den lov så er det, det samme som at sige "du er min ejendom jeg gør hvad faen der passer mig" på hundesprog, jeg siger ikke der er noget galt med en hund der kommer op og får et kram men det skal være på ens egne betingelser, og nej det er ikke forældet viden, for lige meget hvor mange generationer vi avler hunden væk fra ulven så er den i bund og grund stadig en ulv, den har nøjagtigt de samme instinkter og hvis den vokser op uden kontakt med mennesker på en eller anden måde vil den reagere nøjagtigt som en ulv og opføre sig 100% som en, ja den vil kunne tæmmes igen og nej en ulv kan aldrig tæmmes men deres hjerner fungerer trods race dybest set ens

og hvorvidt det er en alarm hund eller ej er røv ligemeget jeg arbejder et sted hvor jeg ser RIGTIG mange mennesker med hunde, både store og små, og de små hunde er meget mere aggressive end de store når vi kigger på % af hunde der prøver at bide de andre, og du skal ikke vifte dårlig opdragelse og aggressiv adfærd væk med at det er en alarm hund for at en hund der står med sin ejer begynder at gø af alle der kommer for tæt på er IKKE alarm, det er "den her er min du holder dig væk" og det er sq ikke fordi den hverken beskytter eller alarmere.
    og ulvepsykologi blir faktisk også brugt af rigtig mange professionelle hundetrænere med STOR succses... så tag dig sammen og læs på lektien inden du udtaler dig om hvad der er forældet eller ej

• #24   24. aug 2010 Lise som jeg ville melde naboen hvis jeg så vedkommende køre spritkørsel, eller en tyv trænge ind i genboens hus, så ville jeg også anmelde en ulovlig hund.

• #25   24. aug 2010 LIse = lige

• #27   24. aug 2010 Jeg kender en mand, der ofte får sig en tår over tørsten. Han kører også bil, men som regel er han kun en lille smule påvirket.

Men melde ham til politiet gør jeg ikke, for han er min ven, og han kører altid pænt.

Hvis der sker noget, må han selv tage ansvaret.

ja, ja - på et tidspunk kommer der vel også en ændringsholdning, så det ikke er velset at købe en "listehund"

• #29   24. aug 2010 De mennesker vedkommende måske en dag køre ned er måske også venner. Jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene hvis jeg havde kunnet stoppe en ulykke, men bare lod stå til.

• #30   24. aug 2010 Maj.Britt: IRONI !!!!!
    I dag vil man ikke finde sig i at folk kører spirituspåvirket= holdningsændring inden for de sidste 10-15 år.

Det samme håber jeg sker mht. det at anskaffe sig en listehund

• #31   24. aug 2010 Så hvor er vi lige henne:

Flere ovenstående skriver at det er hundekøberens ansvar, og håber på at der intet sker.

Hvis mennesker med selvrespekt ikke gør opmærksom på når noget ikke er ok, så er vi blevet et samfund af 100 % egoister og kyllinger.

• #33   24. aug 2010
    Pernille C

Nej , den er ikke ulovlig i sverige . Mine forældre og søskende bor der over og de har ikke ulovlig gjort nogen racer .
    Men de har så åbenbart heller ikke de problemer som dk , mener at have ..

Det er en ups / hovsa løsning med det forbud fra regering for at få ro vedr de muskelhunde , for den vil ikke blive overholdt alligevel ..

Hvornår har der sidst været blæst noget op i aviser / tv sidst ????? ...
    Inden forbud kunne man læse på forsiden af BT / EB min 1-2 gange om ugen at nu var der overfald igen ..
    Men det er ikke så interessant mere så nu finder de nye emner der får dk befolkning til at købe avisen ..

Har efterhånden mødt nogen stk her i sorø med amstaff og ambull og de går både løs og uden mundkurv , skal lige skrives uden problemer ..
    Venlige unge mennesker , samt venlige middelalder par med styr på hundene ... så jeg brokker mig ikke , og melder dem ikke , det mener jeg ikke der er grund til .

• #35   24. aug 2010 ***Krumme - Nu som DKK Borzoi***

Hvor har du den viden fra ?
    For har min storebror på 34 år intet hørt / læst om ..

• #37   24. aug 2010 Sorø-- Tak for info. Jeg blev i tvivl, men te bare at der som Krumme skriver havde været snak om det for ikke så længe siden.

Kommentér på:
Købt pitbull!?!? WHAT!?

Annonce