426 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Middagsmad Middagsmad

Nu skal jeg simpelthen bruge nogle gode råd:o)

Min middagsmad skal udelukkende være grøntsager og kød. Meen så er det bare lige, at frk her ikke aner hvad hun skal lave! Er simpelthen SÅ fantasi forladt når det gælder middagsmad:o)

Nogle gode ideer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Middagsmad
  • #1   23. aug 2010 Må der være salat til? Og hvad med en dressing/creme?

Og er middagsmad frokost eller aftensmad?

• #2   23. aug 2010 Nina: Jeg bryder mig faktisk ikke så meget om salat:-( Hehe, det er da frokost:o)

• #3   23. aug 2010 Du kan lave et eller andet kød og så bruge noget gratin som tilbehør.
    Broccoligratin, blomkålsgratin....

Det er æg, fløde og grønt.

• #4   23. aug 2010 bagte grøntsager/rodfrugter
    porre, hvidkål, gulerødder, peberfrugter, persillerod, selleri, ja kort sagt alle grove grøntsager og løg (tag det du bedst kan li)

skæres i mundrette stykker, kommes i en pose med 1 spsk olie og lidt citronsaft rystes godt og hældes i et ovnfast fad og drysses med de krydderier du kan li

bage i ovnen ved 200 g i ca 40 min - deri kan du også komme kyllingefilet eller inderfileter, vend det nogle gange undervejs, så overfladen ikke brænder

let lækkert og fedtfattigt:-)

• #5   23. aug 2010 Jeg er helt vild med at lave stege - roastbeed, oksesteg, hamburgerryg, skinke, flæskesteg, kylling - og så er der kød til flere dage, let at bruge i andre retter =)

Råkostsalat? Gulerod, æble, appelsin og rosiner / gulerod og hvidkål.

En bagt kartoffel / Fyldt bagt kartoffel (rørt op med cremefraise, purløg og sat/peber.

Bønnesalat? Kogte grønne bønner, stegt bacon og rå rødløg.

• #6   23. aug 2010 Rodfrugter i ovnen er helt fantastisk smiley Men ved ikke lige hvor mange slags rodfrugter der findes i butikkerne på den her tid af året.. Men det smager godt smiley

• #7   23. aug 2010 omelet med fyld af skinke eller kylling og en masse grøntsager, som er svitset på panden med f.eks. karry, paprika og friske krydderurter

Hakket oksekød brunet i gryde eller pande med bl.a. masala, spidskommen, salt og peber, fintsnittet hvidkål, løg, gulerødder og andre grøntsager blandes i. Spises med en klat græsk eller tyrkisk yoghurt.

Råkostsalat med nødder

Kyllingesalat: stegt eller kogt kyllingefillet i skiver eller strimler, stegt bacon, hvidkål, gulerod, sukkerærter, ananas og agurk. Evt med en mild karrydressing.

• #8   23. aug 2010 Miemiv: Er du den som kommer og laver mad til mig de næste par dage?? smiley

• #9   23. aug 2010 He he, Betina - Det kan du da selv smiley nu har jeg jo skrevet hvad der skal puttes i *GG*

• #10   23. aug 2010 Er sikker på at du er meget bedre til at lave det end mig smiley Men vil da helt klart forsøge mig med noget af det på et tidspunkt smiley

Kommentér på:
Middagsmad

Annonce