{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

videregivning af personlig oplysning {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har brug for lidt hjælp fra forskellig meninger..

der er en grum fyr der har politi tilhold mod mig - og i den forbindelse har jeg både beskyttet adresse og telefonnummer.


nu skal jeg så begynde på en skole. og så har en eller anden sendt en adresseliste ud til alle dem jeg skal gå i klasse med. med min adresse OG telefonnummer..

må hun det uden min accept?
jeg har slet ikke fået noget afvide om den adresseliste!

føler mig virkelig krænket..!!
nu bliver jeg så nød til at flytte adresse for igen at kunne have beskyttet adresse og telefonnummer...
iih jeg er så fandens hidsig!

eller er jeg helt galt på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  videregivning af personlig oplysning
  • #1   27. apr 2006 Det tror jeg altså ikke er tilladt.. Ikke uden din accept.

  • #2   27. apr 2006 Øhm.. Det ved jeg faktisk ikk. Det mener jeg ikk hun må uden din accept. Alle som står på den list skal være indforstået med at den vil blive sendt ud til folk og personerne på listen skal have givet sin accept. Så nej det tror jeg ikk. Kan du ikk prøve at sige til folk at det ikk skal komme videre?? Eller et eller andet. Personen som har sendt den ud har jo "kun" gjort det af god mening. Men også begået en fejl.

    Knus fra Os


  • #3   27. apr 2006 jeg har kun skrevet min adresse i ansøgningen om elevpladsen!
    og jeg mener ikke man skal ligge en lille lap papir hvorpå der står "bemærk hemmelig adresse" så må de sku da spørge mig først! før de sender den ud til alle mulige fremmede mennesker!


  • #4   27. apr 2006 christina - ja det kan jeg sagtens følge.. men det nytter ingenting at kalde den tilbage.. min adresser ER blevet sendt ud.. skaden ER sket.. den eneste løsning er at jeg bliver nød til at flytte adresse..

  • #5   27. apr 2006 julie - nej men det har heller ikke oplyst mig om at der ville komme en adresseliste ud. - så jeg selv kunne skrive at jeg havde beskuttet adresse.

    jeg har kun skrevet min adresse på en ansøgning.. og de oplysninger må de vel for filan da ikke videregive uden at fortælle mig det først?


  • #6   27. apr 2006 jeg starter på social og sundhedskolen.. der er man ansat som elev mens man går i skole..

  • #7   27. apr 2006 julie - det bliver jeg jo nød til.. ellers kan det jo være ligemeget..

    det er jo ikke for sjov jeg har beskyttet adresse.. og mener endda også at jeg skrev det på ansøgningen.. det gør jeg altid når jeg skriver ansøgninger..


  • #8   27. apr 2006 julie - nej men hvorfor oplyser de mig så ikke om at de laver sådan en adresseliste!?

  • #9   27. apr 2006 I mit job som folkeskolelærer kommer hemmelige adresser og telefonnumre ikke på klasselisterne - hvis det er oplyst til skolen at adr./tf. er hemmeligt.

    Hvis ansøgningen er sendt til skolen, fører de jo din adresse i deres kartoktek, så medmindre du fortæller den er hemmelig, vil den komme på listerne.


  • #10   27. apr 2006 helle. nej men nu er det jo heller ikke folkeskole.. jeg har sendt en ansøgning til en kommunne, for at blive ansat som elev. så mener jeg bare ikke at kommunnen må videregive min adresse til andre der også bliver ansat!

  • #11   27. apr 2006 julie - både og.
    jeg er ansat af en kommunne.. altså jeg sendte en ansøgning til kommunen om at få en elevplads.. i den forbindelse skal man jo gå på skole.
    men jeg er stadig ansat som elev. - af kommunnen. derfor mener jeg at de ikke må videregive mine oplysninger.


  • #12   27. apr 2006 julie - jeg ander det ikk.. jeg må vel få hende der har kvajet sig til at hjælpe mig.. det er da det mindste hun kan gøre.. det er jo hende fra kommunen der har sendt min adresse ud..

  • #13   27. apr 2006 julie - takker. .. :o)

  • #14   28. apr 2006 Kommunen har selv oplysninger fra folkeregistret om at man har beskyttet adresse og tlf nr.. jeg har det selv og når min kommune går ind under mine oplysninger på skærmen står det øverst på deres skærm at det er hemmeligt.. Jeg havde nemlig også en meget ubehaglig person der ikke ville lade mig være i fred men efter 2 flytninger på 1½ år ser det ud til at det er lykkes mig at slippe...

  • #15   28. apr 2006 Lad ham da kigge forbi, så kan Bossi få en bid af ham, he he.

  • #16   28. apr 2006 Føler med dig Kiwa......

    Jeg har selv boet 3 år under jorden, af samme grund med falck-alarm.

    Utroligt, der er så mange af den type .......

    M.h.t. skolen er man nødt til selv hele tiden at være tre skridt foran. Det er benhårdt arbejde. Min erfaring er, at man ikke kan gemme sig for nogen i DK.

    Jeg valgte efter et par flytninger at blive boende, og så måtte han jo komme og gøre hvad han ville - jeg ville ikke mere leve som flygtning.

    Han kom aldrig......

    Det er nu en del år siden, men jeg husker det tydeligt.

    Mange hilsener,
    Nette


  • #17   28. apr 2006 Husk i øvrigt, at hvis du har beskyttet adresse, skal den fornyes en gang om året. Det skal du selv huske, du får ingen reminder.



Kommentér på:
videregivning af personlig oplysning

Annonce