1.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Trist kedeligt hår Trist kedeligt hår

Sidste år farvede jeg mit hår lysbrunt, dvs. blot en skyllefarve. Men den er stædigt vedholdende dvs. falmer langsomt.
Jeg vil rigtig gerne have min egen hårfarve tilbage, men det kræver en rensning af hår og en ny farvning - det er godt nok penge som ikke lige står på vores budget for det koster en del.

Men mit hår er simpelthen så trist, kedelig grålig farve, tyndt, strittende, så jeg tænkte om der var nogle som kendte nogle gode råd - produkter what ever, som jeg kunne forsøge mig med - evt. kost-tilskud ??????

Som det er nu har jeg mest lyst til at gemme det væk.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trist kedeligt hår
  • #1   11. aug 2010 Måske jeg skulle bruge nogle af de dyre hårprodukter jeg bruger til mine hunde smiley

• #2   11. aug 2010 Jeg har købt en hårkur fra loreal (den er gul). jeg mener den hedder anti-break et eller andet. Den er virkelig godt til at mindske det der strit. Og den er ikke særlig dyr (tror jeg gav 30 kr i netto)

• #3   11. aug 2010 Karen Cassandra A
    Alt det der har jeg styr på.
    Min egen hårfarve er meget lys og den skylning jeg har farvet det med er en lys/mørkebrun farve. Og jeg ved godt at det er en frisør som skal rense det og håret så igen skal farves med en farve som er lig min naturlige hårfarve - men som jeg også skriver i indledningen, så er det en rimelig dyr procedure, som ikke står på vores budget.

Det jeg søger lige nu, er bare noget som kan give mit hår lidt mere liv, så det ikke ser så håbløst ud indtil jeg får råd til rensning og refarvning.

• #4   11. aug 2010 Jeg har IKKE 1500 kr til at få det gjort, så det er IKKE en mulighed nu.

• #5   11. aug 2010 jeg har engang fået trukket farve ud, en farve som frisøren havde farvet mit hår med UDEN min tillade (det skulle have været lysebrunt, men blev cola-farvet). Mit hår endte med at blive orange med grønt skær... Så mit råd. LAD VÆRE!!! Du ødelægger dit hår fuldstændig... Det tog over et år at få en normal hårfarve igen, fordi jeg var nødt til hele tiden at klippe mit hår og dermed klippe den orange/grønne farve af.... det var den eneste mulighed for at få en normal hårfarve igen...
    Farv dit hår med en anden farve der ligner din egen nogenlunde, eller lad det vokse ud og klip den gamle farve af.. Det får du det bedste resultat af...

• #6   11. aug 2010 At klippe mit hår af er IKKE en mulighed, jeg har hår til ned over skulderen og skulle jeg klippe det af, så blev det med 5 mm trimmemaskine og så korthåret vil jeg ikke være og så vente på at håret vokser ud.

Det jeg spørger om er om der findes nogle gode shampooer/balsam/hårkure som nogen kan anbefale.

Og at købe en farve som ligner min egen naturlige farve og hælde i uden at håret er renset, vil kun give et dårligt resultat - f.eks. orange eller grønt hår.

• #7   11. aug 2010 Min erfaring er at der ikk er så meget at gøre, når du ikk er interesseret i de forslag der er kommet.. smiley

Hvad med at spørge en frisør, om der er noget de kan anbefale?

Pøj pøj med det..

• #8   11. aug 2010 Jeg vil bare gerne tilbage til min egen farve og så længe at jeg ikke har råd til at få håret renset og refarvet, så må jeg vente til det enten er vokset ud eller farven er vasket ud. Farver jeg det i endnu en farve, så går der bare længere tid.
    Men så er det jeg har brug for, at pleje mit hår bedst muligt - shampo/balsam/hårkur ??? som kan give det lidt liv igen.

• #9   11. aug 2010 Julie P
    Jeg vil da prøve at købe den hårkur du snakker om.

• #10   11. aug 2010 Jeg køber sådanne hårmasker, (hedder de vist)
    Fra de forskellige "dyre" mærker, frutish fructis, respons osv.
    De er gode nok til mit hår ihvertfald, og koster ikke en bondegård smiley

• #11   11. aug 2010 jeg giver Karan Cassandra ret... der er ikke noget du kan gøre.. jo mere du putter i håret jo mere slidt bliver det.. Og jeg mente ikke du skulle klippe AL farven af på én gang, men klip måske en cm eller to om måneden, så går der ikke lang tid før det hele er klippet af...
    Hvis dit hår er tørt kan du evt lave en hårmaske selv af honning og olivenolie, samt kun nøjes med at vaske dit hår to gange om ugen... Håret danner naturligt et fedt lag som gør at det ikke tørre ud og jo mere du vasker håret og putter alle mulige kemikalier i jo mere tørre det ud....

• #12   11. aug 2010 Jeg ved godt at farven fortsat vil falme.
    Men ja, en hårmaske vil måske kunne give selve håret lidt liv i sig selv, så det ikke stritter. håbløst.

Jeg vasker i forvejen kun hår 2-3 gange om ugen, så det er ikke for meget shampo, kemikalier e.l. som er problemet.

Nogle gode hårmasker som kan anbefales.

• #13   11. aug 2010 Hvis det er fordi du vil have farven ud, kan shampoo/balsam ikke hjælpe dig, du bliver nød til at vente på at det er groet ud (Er selv i samme situation)

Så farv dit hår igen eller hav tålmodighed, der er ikke så meget andet at gøre smiley

Derudover vedr. Shampoo og balsam, vil jeg råde dig til at prøve forskellige mærker, eller gå ind i en frisør salon og spørge efter råd, på den måde kan du finde det produkt der passer til DIT hår. Jeg kan f.eks. ikke bruge Respons, Tresemé osv. i mit hår. Jeg bruger Loreal Elvital i mit hår, det bliver det super skønt af smiley

• #15   11. aug 2010 Anne R, jeg vil mene at du godt kan gøre noget mens du venter.
    Som der er blevet nævnt, en shampoo med farve frisker håret op, så der er pænere farvemæssigt mens du venter på det gror ud, og det samme kan en farvet hårkur.
    Den sidste er nok bedst, men så vidt jeg ved farver den kun det farvede hår. Men ved så ikke om den også vil farve dit lyse hår, hvis du bruger en brunlig kur.
    Den fra Revelon er udemærket, og den koster knap 200 kr, og holder i laang tid, og farven holder i flere dage.
    Men hvis du har slidte spidser, er det måske en ide at få dem klippet - det gør alt for et hår smiley
    Så er ventetiden lidt nemmere.

• #16   11. aug 2010 Marianne P
    Tak.
    At få klippet spidserne kunne godt lade sig gøre. Er vist ikke blevet klippet siden før sommerferien smiley
    Vil kigge på det du har foreslået smiley
    Ved godt at der sikkert ikke sker mirakler over natten, men forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid, så ventetiden ikke bliver så ulidelig som den er nu.

• #18   11. aug 2010 Jeg har forstået det sådan, at du vil gerne have den farve ud som du har i håret nu? For så skal du ikke købe den farveshampoo som folk snakker om smiley

Men farveshampooen (Som egentligt er en balsam) er en rigtig god løsning, som de andre skriver, hvis du gerne vil beholde farven, men også dyr smiley

• #19   11. aug 2010 Renée H
    Det er korrekt, jeg vil have min egen hårfarve tilbage, og det må jeg så vente på - enten til jeg har råd til at få håret renset og farvet i nær min egen naturlige farve eller til det er vokset ud.
    Jeg vil bare gerne have noget, som måske kan hjælpe en lille smule så det ikke ser så håbløst ud som det gør.

• #21   11. aug 2010 Jeanette B
    Men 150-200 kr lige nu og her er ok, mod 1500 kr for en rensning og refarvning.

Navn og mærke ??

• #23   11. aug 2010 Ok - jeg må snakke med min frisør om de har nogle forslag

• #24   11. aug 2010 Der er da flere mærker der laver shampoo med farve - som frisker den gamle farve op. Tigi mener jeg da også har lavet en. Jeg har givet min veninde en.
    Prøv at google det. Og ofte er de billigere at købe på nettet - hvis du ved hvilken en du skal have.
    Jeg har lige brugt min revelon hårkur igår, og det ligner jeg lige har fået farvet hår smiley rigtig intens farve og rigtig blankt.

Kommentér på:
Trist kedeligt hår

Annonce