9. okt 2008 Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
migræne KUR {{forumTopicSubject}}
hej hg...
jeg har siden jeg har været 9 år (nu 21) haft utrolig slem hovedpine...
det blev så for 3 år siden meget værre. og mere ofte...
så for ca 1 år siden fik jeg konstateret migræne.. og en slem en af slagsen. med div. opkast, kvalme, svimmelhed, propper i ørene, hvid flimmer for øjnene mm.. i en helhed en rigtig grim coctail..
hvor man ingen steder kan være
men har gennem årene fundet ud af at chokolade is kan tage det lidt i opløbet nogle gange..
og jeg ved det virker helt fjollet..???
men ved nogle om der kan være noget rigtighed i det???
har ikke prøvet andet is!! for det tør jeg ikk, da jeg slet ikk orker migrænen, den skal bare forsvinde!!
(dream is med chokolade eller ben&jerry's fish food er begge ret gode..)
men jeg ved ikk om det er min egen indbildning.. eller om det er en blanding af at det køligt, og sukker?? ved det virkelig ikk..
har nogle noget erfaring med sådan noget..??
jeg sys selv det er skide genialt at det nogle gange kan tage det.. for er ikke vild med at tage de stærke piller..!!
blev ellers rådet til at min sidste udvej var at tage piller dagligt for at holde det nede.. men det vil jeg simpelthen ikke i en alder af 21.. for sådan noget kan kun sættes op
håber på masser svar.. ;P
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Ved der er fundet et nyt migrænemiddel der skulle virke helt eminent. Men desværre er DK som regel ikke med endnu så der går nok lidt inden det kommer herhjemme ...
okt 2007
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
alt går bare ned.. når det kommer det skidt...
camilæla.. jaah det kan godt være det sådan noget.. men så eeelsker jeg min tro haha.. for det virker altså lidt på mig.. ikk når det er "rigtig" igang.. men i opløbet.. når det begynder at dirre over højre øje..
jun 2007
Min mormor havde nogle flødebolcher som hun gav mig når det var slemt og fortalte mig at det var "ondt i maven blocher" Og de virkede sku!!!
Jeg stolede så meget på min mormor at når hun sagde det, så virkede de. Og det gjorde de... Hver gang..... Indtil jeg blev større og klogere...
okt 2008
trine.. jeg aner slet intet om det.. hehe derfor jeg spørger.. jeg har bare undret mig over at chokolade is kunne tage det i opløbet nogen gange når 2x panodil sammen med 2x 200mg ibumitin ikke kan tage det.???
maj 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 168
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
okt 2008
det skørt nogen gange hvordan vores kroppe reagere..
jun 2007
maj 2010
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
Det hjalp også på rygproblemer et års tid.. nu venter jeg på at finde råd til at komme afsted igen pga ryggen for det er guld værd at have det godt i hverdagen
okt 2008
jens og marianne: jeg er egentlig ret så dårligt il at få spist.. nogle gange sidder jeg kl 4 om efter middagen og tænker: gud jeg er da egentlig ved at blive lidt sulten.. og så kommer jeg tiul at tænke på at jeg da egentlig heller ikk har fået noget mad i dag.. Hmmm hehe godt bolette.. ;P så måske derfor..??
okt 2008
aug 2008
Man kan hos lægen få piller mod migræne man ikke bliver afhængig af men som man tager når man mærker det er på vej og det hjælper en del..
Det fik jeg da jeg led af det før i tiden indtil jeg kom til den osteopat.
maj 2010
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Det ville jeg så starte med, virkelig at gøre mig umage med. Kan ikke forestille mig andet end, at det er en medvirkende faktor. "Normale mennesker" får jo bl.a. hovedpine, hvis de ikke jævnligt får det mad og væske, de har brug får, så når man endda er disponeret for migræne, må det være ekstra vigtigt.
Prøv at sørge for, at det er i orden før du begynder at poste penge ud på alle mulige behandlinger.
okt 2008
de "rigtige" piller mod migræne (der er jo en million slags hehe) dem prøvede jeg 1 slags af.. men der fik jeg ALLE symptomerne.. og det var rigtig ubehageligt.. jeg var direkte bange (bor alene så derfor er jeg lidt ekstra bange) men der ville jeg hellere have haft hovedpinen..
og fik afvide af lægen at dem skulle jeg aldrig tage igen.. (pisse træls når man liig havde givet 146 kr for 6 piller.. ) ;P
okt 2008
aug 2008
maj 2010
okt 2008
maj 2010
okt 2007
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg har prøvet ALT og var til sidst stort set "weekendjunkie". Jeg kunne holde det på afstand hele ugen, men når jobbet var slut fredag og jeg havde fri, sagde et KNALD i mit hovede og jeg lå stort set hele weekenden.
For ca. 8-9 år siden mellem jul og nytår fik jeg et anfald. Jeg tænkte "fandeme nej om jeg skal have morfin" så jeg stod et "helvedesdøgn" igennem med opkast, migræne, lysfølsomhed, lydfølsomhed, psykis´k ubalance i høj grad.
Jeg har ikke haft migræne siden!!! Efter at have lidt af det i næsten 30 år!!!
Nu kan jeg have en snert af det, men det kan jeg oftest tage i opløbet ved at tage 1 Ibumetin 600 mg. og 2 pinex.
JEG tror at der er mere psykisk der spiller ned ved migræne end vi har nogen anelse om.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
7-9-13 lige siden har jeg ikke haft et eneste migræneanfald.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 545
Nej det er ikke bare indbildninger, jeg har selv døjet rigtig meget med migræne men jeg fik det konstateret allederede da jeg var omkring de 4-5 år, jeg havde alle de sammen symtomer som dig og jeg kunne have de slags anfald to gange i ugen, så jeg ved nøjagtig hvad du slåsser med.
Men når jeg have migræne kunne vi ikke finde noget medicin som jeg kunne holde i mig for jeg kastede utrolig meget op samtidig med, så det eneste jeg kunne holde ud til var ligge på mit værelse under en dyne (pga mørke) og spise sodavandsis og drikke en masser af cola, men nogle gange tog jeg et langt bad har før sat der inde i en halv time, ved godt det er uoverskueligt men det hjælper når man først kommer ud igen. Nu er jeg heldigvis sluppet af med det, jeg har været en af dem der voksede fra det ligesom min mor og bror..:)
Men tror mig jeg ved hvordan du har det og det er virkelig frygteligt..:(
Håber du får det bedre med årene..:)
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Jeg går til kiropraktor ca 4x om året og han kan løsne så meget op at jeg kun får kvalme og opkast 6-10x på en mdr.
Jeg tager ibumethin eller iboproben 400 mg sammen med 500 mg pamol.
Min migærne kommer jo så også af muskel smerter der kommer fra ryggen hvor min diskos sidder.
Da jeg samtidig er bloddonor og tit kommer på hospitaler ( hver 90 dag ) har jeg talt med dem vedr. mine migræne hovedpiner og de anbefaler til stadighed den "blanding" af ibumethin + pamolen da mine smerter helt klart stammer fra muskel og led smerter.
Jeg vil også helst undgå morfinnen men da jeg fik min skade i ryggen sagde alle jeg ville sidde i en rullestol inden jeg blev 40...
Jeg vil trods alt hellere have migræne opkast mv fremfor en rullestol... :o)
Indtil videre har jeg en fremragende livskvalitet selvom jeg har de voldsomme hovedpiner ind imellem, kan jeg da trods alle odds passe mit nuværende job >:o))))))
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 340 Svar: 6.141
"er du blevet udredt af en speciallæge?"
Hvis svaret er nej.. evt. med et øøøh foran, så SE og komme ned til egen læge og få en henvisning, og det i en fart.
Der findes en stor og verdens-anerkendt hovedpineklinik på Glostrup Amtssygehus (lidt vest for køwenhavnstrup). De er knalddygtige og der er tilknyttet alt muligt, sådan at patienterne får den bedst mulige hjælp.
Men det kræver altså en henvisning fra egen læge.. og ventetiden er lidt afhængig af hvor alvorligt et problem man har. Så hut jeg husker, så er de indledende førstebesøg hos både læger og fysser på 1½ time. Og som fodnote, så prøves der at lægges tider, sådan at rejsende langtfra får tider til samme dag.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 61
Jeg har måske et til to anfald om året nu.
Der er en ulempe som er træls. Huden bliver sort.
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
okt 2008
for liig ar svare så bredt som muligt... hae været ved læge mange mange gange....
og har været ved speciallæge også.. men han kunne intet gøre..???
helt tosset: sjovt du siger det med hormoner!! for jeg har en hormon sygdom.. pco..???? ved ikk om det kan spille ind... samtidig har jeg været bange for at det skulle være en knude der trykkede da vi i familien en sjælden sygdom der hedder rekhlinghausen (staves??) som er knuder! i 2 arter. knuder udenpå huden og knuder indeni så er jo bange for fx kan være sådan noget også...
nu kan jeg ikk liig husk hvem der var der nævnte mine absolut yndlingsspise: ærter og nædder mmm ;P hehe.. men det kunne da være jeg skulle prøve at skrive ned...
pernille.. den med badet.. gør jeg også... og ja den virker nogen gange ;P
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg holdt mig fra dem i et års tid, og så gik det igen...
Jeg får nu ofte migræne som resultat af nakke/kæbespændinger og det løser jeg med en magnet på kæbemuskulaturen.
Så det er min kur.
okt 2008
ch: det var smart ;P det skal prøves.. :O)
okt 2008
aug 2006
Den skal sidde omtrent 1 cm foran øret i den fordybning, der er i kæben og som bliver større, når man åbner munden.
For mig er det det eneste, der virker.
Jeg får tramadol for andre smerter, og de kan slet slet ikke hamle op med den hovedpine der.
Det kan magneten - både forebyggende og behandlende.
Men der går et døgns tid inden den slår igennem.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
siden hun har fået den i januar, har hun haft 1-2 anfald før havde hun 2-3 om ugen
aug 2006
http://magnapak-magnetic-mattress-health-therapy.com/catalog/high-strength-neodymium-magnets-pain-p-159.html
Siden er i øvrigt spændende, hvis man er til magnetterapi ;o)
De er fine at handle med - billigt og hurtig betjening.
okt 2008
sep 2005
Den speciallæge, var det sådan en soloarbejdende læge, eller har du været på hovedpineklinikken?
Hvis ikke du har været der, så bed din læge om at få en henvisning. Det er ikke bare dr. hvemsomhelst der er derinde - det er internationalt anerkendte professorer... så hvis DE melder pas, så kommer det nok til at knibe med hjælpemidler.
aug 2006
Man kan købe dem hos nogle alternative behandlere, men jeg skal være helt ærlig og sige, at det LANGT bedre kan svare sig at købe dem i udlandet. Det er en væsentlig prisforskel.
Det, man så til gengæld får med er en præcis vejledning i, hvordan den skal bruges, og det skal man bestemt heller ikke kimse af.
Udenfor pædagogisk - Det er muligt, det ikke kan hjælpe Bolette, men det kan bestemt ikke skade at prøve. TÆNK hvis det virker.
Det ville være synd at afskrive alene fordi læger ikke kan finde en brugbar metode, synes jeg.
Deres midler er trods alt også begrænsede fordi de skal holde sig fuldstændig til beskrevede og dokumenterede behandlingsformer. Der ligger en guldgrube af behandlingsmetoder, der bare venter på at nogen dokumenterer, så lægerne også kan tage dem i brug.
Indtil da, må vi selv forsøge os frem med de ting, der ihvertfald ikke kan skade noget og som også er lettilgængelige, billige og ubesværlige.
sep 2005
Jeg svarede på at bolette skrev at speciallægen ikke havde kunne gøre noget - og jeg tror ikke de lægelige muligheder stopper der.
aug 2006
okt 2008
sep 2005
Jeg synes bestemt du skal bede din læge om en henvisning, for her bliver du altså fulgt 110% med flere ting som kan have indflydelse på problemerne. Jeg ved osse at der er flere succeshistorier osse, hvor folk efter et forløb ringer og afbestiller deres kontroltider, fordi det går så strålende at de ikke synes de har behov for det.
Så måske kan de ikke gøre dig smertefri, men de burde med stor sandsynlighed kunne få en bedre hverdag for dig.
migræne KUR