{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

migræne KUR {{forumTopicSubject}}

hej hg...
jeg har siden jeg har været 9 år (nu 21) haft utrolig slem hovedpine...
det blev så for 3 år siden meget værre. og mere ofte...
så for ca 1 år siden fik jeg konstateret migræne.. og en slem en af slagsen. med div. opkast, kvalme, svimmelhed, propper i ørene, hvid flimmer for øjnene mm.. i en helhed en rigtig grim coctail.. smiley
hvor man ingen steder kan være

men har gennem årene fundet ud af at chokolade is kan tage det lidt i opløbet nogle gange..
og jeg ved det virker helt fjollet..???
men ved nogle om der kan være noget rigtighed i det???

har ikke prøvet andet is!! for det tør jeg ikk, da jeg slet ikk orker migrænen, den skal bare forsvinde!!
(dream is med chokolade eller ben&jerry's fish food er begge ret gode..)

men jeg ved ikk om det er min egen indbildning.. eller om det er en blanding af at det køligt, og sukker?? ved det virkelig ikk..
har nogle noget erfaring med sådan noget..??
jeg sys selv det er skide genialt at det nogle gange kan tage det.. for er ikke vild med at tage de stærke piller..!!

blev ellers rådet til at min sidste udvej var at tage piller dagligt for at holde det nede.. men det vil jeg simpelthen ikke i en alder af 21.. for sådan noget kan kun sættes op smiley

håber på masser svar.. ;P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  migræne KUR
  • #1   27. jul 2010 Tja........ troen kan jo nogle gange flytte bjerge...

• #2   27. jul 2010 Virker ikke på mig ... Kaster det bare op under migræneanfaldet ... Eneste positive ting er at det ikke smager så skidt på vej op som så meget andet :o)

Ved der er fundet et nyt migrænemiddel der skulle virke helt eminent. Men desværre er DK som regel ikke med endnu så der går nok lidt inden det kommer herhjemme ...

• #3   27. jul 2010 Faktisk er chokolade kendt som migrænefremkaldende ... Hmm

• #4   27. jul 2010 mindes en gang at have læst at chokolade kan udløse dopamin i hjernen hvilket kan have en beroligende eftefkt. Måske det det? Men så burde det også virke med alm. chokolade gør det det?

• #5   27. jul 2010 eej.. håber det kommer snart.. ;P det simpelthen ulideligt.. smiley
    alt går bare ned.. når det kommer det skidt...

camilæla.. jaah det kan godt være det sådan noget.. men så eeelsker jeg min tro haha.. for det virker altså lidt på mig.. ikk når det er "rigtig" igang.. men i opløbet.. når det begynder at dirre over højre øje.. smiley

• #6   27. jul 2010 Da jeg var lille led jeg meget af ondt i maven...
    Min mormor havde nogle flødebolcher som hun gav mig når det var slemt og fortalte mig at det var "ondt i maven blocher" Og de virkede sku!!!
    Jeg stolede så meget på min mormor at når hun sagde det, så virkede de. Og det gjorde de... Hver gang..... Indtil jeg blev større og klogere...

• #7   27. jul 2010 sanne: haha ja der kan man bare se.. ;P det har jeg godt nok aldrig selv hørt.. ???

trine.. jeg aner slet intet om det.. hehe derfor jeg spørger.. jeg har bare undret mig over at chokolade is kunne tage det i opløbet nogen gange når 2x panodil sammen med 2x 200mg ibumitin ikke kan tage det.???

• #8   27. jul 2010 Uh smiley lider også af migræne, intet virker på mig, hverken piller eller noget, men vil da lige prøve isen ;b.. Men det jeg plejer at gøre, er bare at lukke mig helt ude af verden, og ligge mig i sengen, med en kold klud på hovedet i mørke smiley Kan slet ikke holde lys ud når jeg har migræne, og har lidt af det så længe nu, som du.. Men forstår godt du ikke vil piller :s

• #9   27. jul 2010 Jeg ville også tro, at sukker havde en negativ effekt, med mindre selvfølgelig, at anfaldene udløses af, at du ikke får spist, så kroppen rent faktisk mangler noget

• #10   27. jul 2010 camilla.. ej hvor kært.. men ja tro kan åbenbart flytte bjerge.. men måske er det også noget med at du følte dig utrolig tryg ved din mormor og stolede fuldt og fast på det hun sagde at du stoppede med at spænde i maven (som man nogle gange gør når man har ondt) og at det derved stoppede..

det skørt nogen gange hvordan vores kroppe reagere..

• #11   27. jul 2010 Bolette, det har da været sådan noget ja.... Elskede min mormor over alt på jorden. Hun var den bedste jeg havde!!!! Og bare hendes omsorg kurerede mig for mange ting...

• #12   27. jul 2010 Tager os ibumitin, de stærke, havde migræne i eftermiddags, dog ikke så slem, havde bare kvalme og hovedpine, og da hjalp pillen faktisk lidt, men effekten stoppede hurtigt

• #13   27. jul 2010 Mørk chokolade med stort kakao indhold fremkalder migræne ja.. jeg har selv lidt af det mange år indtil jeg tog til behandling ved en osteopat (google det evt) og efter en behandling der har jeg aldrig haft det siden så det var de 500kr værd....
    Det hjalp også på rygproblemer et års tid.. nu venter jeg på at finde råd til at komme afsted igen pga ryggen for det er guld værd at have det godt i hverdagen smiley

• #14   27. jul 2010 michelle: ja det en rigtig træls ting.. smiley lys er også bare bandlyst hos mig når det sådan "rigtigt" kommer igang.. for så kan mine øjne næsten ikke holdes åbne smiley

jens og marianne: jeg er egentlig ret så dårligt il at få spist.. nogle gange sidder jeg kl 4 om efter middagen og tænker: gud jeg er da egentlig ved at blive lidt sulten.. og så kommer jeg tiul at tænke på at jeg da egentlig heller ikk har fået noget mad i dag.. Hmmm hehe godt bolette.. ;P så måske derfor..??

• #15   27. jul 2010 mopsejer: det vil jeg da lige se på.. for det faktisk mellem 1-3 gange ugentligt at jeg har migræne.. meget hyppigt.. smiley så hvis det virker er det helt klart værd at prøve)

• #16   27. jul 2010 Ibumetin er faktisk heller ikke noget man bare lige tager da det er hårdt for kroppen, og faktisk er mod betændelse og knogle/led problemer derfor har de ikke den store virkning på hovedpine som panodil zapp fx har.
    Man kan hos lægen få piller mod migræne man ikke bliver afhængig af men som man tager når man mærker det er på vej og det hjælper en del..
    Det fik jeg da jeg led af det før i tiden indtil jeg kom til den osteopat.

• #17   27. jul 2010 Det kan godt komme af når du ikke spiser ordenligt, jeg får det hvis jeg ikke husker at spise regelmæssigt smiley Så det kunne være derfor? men jeg får det så også bare sådan nogengange selvom jeg har spist. fx når jeg sidder i en varm bus. det kan jeg ikke klare

• #18   27. jul 2010 bolette
    Det ville jeg så starte med, virkelig at gøre mig umage med. Kan ikke forestille mig andet end, at det er en medvirkende faktor. "Normale mennesker" får jo bl.a. hovedpine, hvis de ikke jævnligt får det mad og væske, de har brug får, så når man endda er disponeret for migræne, må det være ekstra vigtigt.

Prøv at sørge for, at det er i orden før du begynder at poste penge ud på alle mulige behandlinger.

• #19   27. jul 2010 mopsejer.. : dem tror jeg jeg har fået.: sådan nogle små rødbrune piller?? kan ikk liig husk navnet.. og de har også virket nogenlunde.. men sammen med panodil kun.. tager ikke ibumitin mere da jeg også kender bivikningerne der.. smiley så dem holder jeg mig helst væk fra..

de "rigtige" piller mod migræne (der er jo en million slags hehe) dem prøvede jeg 1 slags af.. men der fik jeg ALLE symptomerne.. og det var rigtig ubehageligt.. jeg var direkte bange (bor alene så derfor er jeg lidt ekstra bange) men der ville jeg hellere have haft hovedpinen..
    og fik afvide af lægen at dem skulle jeg aldrig tage igen.. (pisse træls når man liig havde givet 146 kr for 6 piller.. smiley ) ;P

• #20   27. jul 2010 michelle og jens&marianne: ved deet godt.. ;P og det os bare for ringe af mig selv og mig selv det går ud over.. hehe.. sååh ja hva skal man sige.. jeg prøøøver.. ;P hihi

• #21   27. jul 2010 Kan ikke huske hvad mine hed men de var vide og også smadder dyre gav omkring 300kr for en pakke.. men når intet andet hjalp og man havde et lille barn at passe måtte alt prøves..

• #22   27. jul 2010 Hehe tro mig, jeg har stadig svært ved at spise, det svært når man bare skal spise "hele tiden" for ikke at blive dårlig, og når man først er dårlig kan man ikke spise. det en ond cirkel og skide træls :s Men jeg har så også en del spændinger i nakken, så jeg lider også af spændings hovedpine ;/ så de to forskellige ting kommer på besøg nogle gange, skide træls

• #24   27. jul 2010 michelle: uha ja spændinger har jeg også masser af.. puha.. så ja det rigtig træls.. lægen siger dog at de kan være kommet pga af min migræne... smiley

• #25   27. jul 2010 Ja nemlig ;s igen en ond cirkel ;s

• #26   27. jul 2010 Jeg har fået Voltaren 50 mg da jeg røg på skadestuen med migræneanfald efter at være besvimet. Det virkede okay fint ..

• #27   27. jul 2010 Jeg har lidt af migræne siden jeg var teenager.

Jeg har prøvet ALT og var til sidst stort set "weekendjunkie". Jeg kunne holde det på afstand hele ugen, men når jobbet var slut fredag og jeg havde fri, sagde et KNALD i mit hovede og jeg lå stort set hele weekenden.

For ca. 8-9 år siden mellem jul og nytår fik jeg et anfald. Jeg tænkte "fandeme nej om jeg skal have morfin" så jeg stod et "helvedesdøgn" igennem med opkast, migræne, lysfølsomhed, lydfølsomhed, psykis´k ubalance i høj grad.

Jeg har ikke haft migræne siden!!! Efter at have lidt af det i næsten 30 år!!!

Nu kan jeg have en snert af det, men det kan jeg oftest tage i opløbet ved at tage 1 Ibumetin 600 mg. og 2 pinex.

JEG tror at der er mere psykisk der spiller ned ved migræne end vi har nogen anelse om.

• #29   28. jul 2010 Jeg var hos en biopat, som blandt andet kurede mig for mine invalidrende migræneanfald.

7-9-13 lige siden har jeg ikke haft et eneste migræneanfald.

• #32   28. jul 2010 Heej..:)

Nej det er ikke bare indbildninger, jeg har selv døjet rigtig meget med migræne men jeg fik det konstateret allederede da jeg var omkring de 4-5 år, jeg havde alle de sammen symtomer som dig og jeg kunne have de slags anfald to gange i ugen, så jeg ved nøjagtig hvad du slåsser med.
    Men når jeg have migræne kunne vi ikke finde noget medicin som jeg kunne holde i mig for jeg kastede utrolig meget op samtidig med, så det eneste jeg kunne holde ud til var ligge på mit værelse under en dyne (pga mørke) og spise sodavandsis og drikke en masser af cola, men nogle gange tog jeg et langt bad har før sat der inde i en halv time, ved godt det er uoverskueligt men det hjælper når man først kommer ud igen. Nu er jeg heldigvis sluppet af med det, jeg har været en af dem der voksede fra det ligesom min mor og bror..:)
    Men tror mig jeg ved hvordan du har det og det er virkelig frygteligt..:(
    Håber du får det bedre med årene..:)

• #33   28. jul 2010 Jeg lider også utroligt meget af migræne. Hver gang det kommer, så kommer det uden advarsel. Jeg plejer rent faktisk at spise en magnum mandle eller magnum classic og drikke en almindelig coca cola. Også skal der bare være helt stille. Og det er kæresten godt træt af når der er simpsons i fjernsynet smiley .. Og hvis det er rigtig slemt ligger jeg mig ind i sengen hvor der er helt mørkt og koldt .. Men is og cola er min bedste løsning, da jeg slet ikke kan li at sluge piller smiley ..

• #34   28. jul 2010 Jeg har også migræne men det er pga en diskos kollaps i ryggen at jeg får det.

Jeg går til kiropraktor ca 4x om året og han kan løsne så meget op at jeg kun får kvalme og opkast 6-10x på en mdr.
    Jeg tager ibumethin eller iboproben 400 mg sammen med 500 mg pamol.

Min migærne kommer jo så også af muskel smerter der kommer fra ryggen hvor min diskos sidder.

Da jeg samtidig er bloddonor og tit kommer på hospitaler ( hver 90 dag ) har jeg talt med dem vedr. mine migræne hovedpiner og de anbefaler til stadighed den "blanding" af ibumethin + pamolen da mine smerter helt klart stammer fra muskel og led smerter.

Jeg vil også helst undgå morfinnen men da jeg fik min skade i ryggen sagde alle jeg ville sidde i en rullestol inden jeg blev 40...

Jeg vil trods alt hellere have migræne opkast mv fremfor en rullestol... :o)

Indtil videre har jeg en fremragende livskvalitet selvom jeg har de voldsomme hovedpiner ind imellem, kan jeg da trods alle odds passe mit nuværende job >:o))))))

• #35   28. jul 2010 og så kommer dagens 50.000 kr's spørgsmål:
    "er du blevet udredt af en speciallæge?"

Hvis svaret er nej.. evt. med et øøøh foran, så SE og komme ned til egen læge og få en henvisning, og det i en fart.

Der findes en stor og verdens-anerkendt hovedpineklinik på Glostrup Amtssygehus (lidt vest for køwenhavnstrup). De er knalddygtige og der er tilknyttet alt muligt, sådan at patienterne får den bedst mulige hjælp.
    Men det kræver altså en henvisning fra egen læge.. og ventetiden er lidt afhængig af hvor alvorligt et problem man har. Så hut jeg husker, så er de indledende førstebesøg hos både læger og fysser på 1½ time. Og som fodnote, så prøves der at lægges tider, sådan at rejsende langtfra får tider til samme dag.

• #37   28. jul 2010 Ja, det kan godt være det lyder underligt. Jeg har også haft en del migræne, min morfar lavet et kopperarmbånd.
    Jeg har måske et til to anfald om året nu.
    Der er en ulempe som er træls. Huden bliver sort.

• #38   28. jul 2010 Jeg har også migræne og haft det mange år nu. Har også prøvet mange piller uden at det virker eller hjælper. Har tid hovedpine i 3 dage, det hjælper ikke at tag piller for det går ikke væk af den grund.

• #39   28. jul 2010 uha en masse svar :O)

for liig ar svare så bredt som muligt... hae været ved læge mange mange gange....
    og har været ved speciallæge også.. smiley men han kunne intet gøre..???

helt tosset: sjovt du siger det med hormoner!! for jeg har en hormon sygdom.. pco..???? ved ikk om det kan spille ind... samtidig har jeg været bange for at det skulle være en knude der trykkede da vi i familien en sjælden sygdom der hedder rekhlinghausen (staves??) som er knuder! i 2 arter. knuder udenpå huden og knuder indeni smiley så er jo bange for fx kan være sådan noget også...

nu kan jeg ikk liig husk hvem der var der nævnte mine absolut yndlingsspise: ærter og nædder mmm ;P hehe.. men det kunne da være jeg skulle prøve at skrive ned...

pernille.. den med badet.. gør jeg også... og ja den virker nogen gange ;P

• #41   28. jul 2010 Jeg fik en overgang voldsom migræne af gulerødder.

Jeg holdt mig fra dem i et års tid, og så gik det igen...

Jeg får nu ofte migræne som resultat af nakke/kæbespændinger og det løser jeg med en magnet på kæbemuskulaturen.
    Så det er min kur.

• #42   28. jul 2010 geser: har fået afvide at piller dagligt kunne virke forebyggende.. men er virkelig ikke meget for at skulle spise piller hver dag.. smiley

ch: det var smart ;P det skal prøves.. :O)

• #44   28. jul 2010 geser.. ja. det ville det helt klart også være her... men et pille forbrug kan kun gå op.. :S og det bryder jeg mig ikk om...

• #45   28. jul 2010 Bolette - husk at det skal være en magnet, der er delt i nord og syd, og det er nord, der skal vende ind mod muskulaturen.

Den skal sidde omtrent 1 cm foran øret i den fordybning, der er i kæben og som bliver større, når man åbner munden.

For mig er det det eneste, der virker.

Jeg får tramadol for andre smerter, og de kan slet slet ikke hamle op med den hovedpine der.
    Det kan magneten - både forebyggende og behandlende.
    Men der går et døgns tid inden den slår igennem.

• #46   28. jul 2010 min datter har også pco+migræne - hun har stor gavn af at gå med magnetsmykker. hun har en der altid sidder i hends BH.

siden hun har fået den i januar, har hun haft 1-2 anfald før havde hun 2-3 om ugen

• #47   28. jul 2010 Jeg bruger dem her:
    http://magnapak-magnetic-mattress-health-therapy.com/catalog/high-strength-neodymium-magnets-pain-p-159.html

Siden er i øvrigt spændende, hvis man er til magnetterapi ;o)

De er fine at handle med - billigt og hurtig betjening.

• #48   28. jul 2010 ch: tak for siden.. der vil jeg liig ind og lure lidt.. :O)

• #50   28. jul 2010 bolette - jeg tror altså ikke på at der ikke kan gøres noget.
    Den speciallæge, var det sådan en soloarbejdende læge, eller har du været på hovedpineklinikken?
    Hvis ikke du har været der, så bed din læge om at få en henvisning. Det er ikke bare dr. hvemsomhelst der er derinde - det er internationalt anerkendte professorer... så hvis DE melder pas, så kommer det nok til at knibe med hjælpemidler.

• #51   28. jul 2010 Geser, det er ikke lykkes mig at finde en, der har pol-magneter, der passer lige til denne her brug.

Man kan købe dem hos nogle alternative behandlere, men jeg skal være helt ærlig og sige, at det LANGT bedre kan svare sig at købe dem i udlandet. Det er en væsentlig prisforskel.
    Det, man så til gengæld får med er en præcis vejledning i, hvordan den skal bruges, og det skal man bestemt heller ikke kimse af.

Udenfor pædagogisk - Det er muligt, det ikke kan hjælpe Bolette, men det kan bestemt ikke skade at prøve. TÆNK hvis det virker.
    Det ville være synd at afskrive alene fordi læger ikke kan finde en brugbar metode, synes jeg.
    Deres midler er trods alt også begrænsede fordi de skal holde sig fuldstændig til beskrevede og dokumenterede behandlingsformer. Der ligger en guldgrube af behandlingsmetoder, der bare venter på at nogen dokumenterer, så lægerne også kan tage dem i brug.
    Indtil da, må vi selv forsøge os frem med de ting, der ihvertfald ikke kan skade noget og som også er lettilgængelige, billige og ubesværlige.

• #52   28. jul 2010 øhm, jeg synes du lægger mig ord i munden om noget jeg overhovedet ikke har udtalt mig - er du lige rar at lade være med det, tak!

Jeg svarede på at bolette skrev at speciallægen ikke havde kunne gøre noget - og jeg tror ikke de lægelige muligheder stopper der.

• #53   28. jul 2010 Udenfor - Jeg forsøger ikke at lægge dig ord i munden - men det kan da snildt tænkes at jeg ikke forstår det, du skriver på den måde, som du har ment, det skulle forstås.

• #54   28. jul 2010 udenfor: det var hos en neurolog????? og han kunne ikk gøre noget.. bor i jylland.. ved ikk noget om det sted du snakker om???? oohm men kunne være rigtig fedt at prøve.. hehe vil gerne rejse de der 3 timer for at få det her skidt til at forsvinde.. :O)

• #55   28. jul 2010 altså så hut jeg er orienteret, så er der kun ET sted hvor de har samlet til en klinik.. og det er på amtssygehuset i glostrup.
    Jeg synes bestemt du skal bede din læge om en henvisning, for her bliver du altså fulgt 110% med flere ting som kan have indflydelse på problemerne. Jeg ved osse at der er flere succeshistorier osse, hvor folk efter et forløb ringer og afbestiller deres kontroltider, fordi det går så strålende at de ikke synes de har behov for det.

Så måske kan de ikke gøre dig smertefri, men de burde med stor sandsynlighed kunne få en bedre hverdag for dig.

Kommentér på:
migræne KUR

Annonce