450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Objektive kontantydelser Objektive kontantydelser

Jeg piver normalt ikke (syntes jeg da), men vil gerne lidt i dag.
Der kommer jo de her nye famøse objektive kontantydelsescentre i år 2012 hvor alle udbetalinger og sagsbehandlig "lige efter loven" skal ligge.
Dem bliver der 5 af i hele DK og kommer til at ligge i Haderslev, Holstebro, Frederikshavn, Vordingborg og Hillerød.
Dvs. intet på Fyn hvor jeg arbejder.
Det tætteste på for mig er Haderslev - som toget ikke køre til!
2/3 af medarbejdere med sådanne job skal bemande de her centre, så der er ikke så meget at komme efter i kommunerne efterfølgende.
Så nu skal jeg hen og finde nyt job, sammen med 600 andre på Fyn, for hvor mange kører til Haderslev, eller Holstebro??
Crap og Christ siger jeg bare.
Jeg hverken kan eller vil rykke med til Jylland. Det vil jo tage evigheder i transport, men bus, tog, bus igen og gåben.
Jeg har da 2 år til at finde nyt arb. så kommer nok ikke til at være ledig. Men øv altså alligevel. Jeg kan godt lide mit arbejde smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Objektive kontantydelser
  • #1   5. jul 2010 Du har i hvertfald lov til at brokke dig - synes sq det er uretfærdigt !

Forstår ikke hvorfor det hele skal flyttes osv. kan du så ikke arbejde på en kommune længere ?

• #2   5. jul 2010 Jo jeg kan måske blive i kommunen, men de skal jo kun bruge 1/3 af dem vi er nu. Og det er kun til rådgivning. Jeg er jo økonomisagsbehandler, vrææl smiley
    Men jeg håber jeg finder noget andet. Bare i en af de fynske kommuner.

Det er også det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt. Hvordan i alverden skal borgerne komme til de centre? Og så lægger de dem i ydreområderne, hvor der stor set ingen kompetance er. Godav mand.

Vi havde regnet med det ene kom til at ligge i Odense, så vi fik sku et chok i morges da vi mødte på arb.

• #3   5. jul 2010 Forstår jeg virkelig godt - der er ingen mening i det overhovedet !

Håber skisme du finder på noget .-D

• #4   5. jul 2010 Det gør jeg sku også. Men mon ikke.. Jeg er nødt til at tro på det. Men dagen i dag var noget mærkelig.
    Og jeg som altid har været jobsikret smiley
    - ja det er jeg jo stadig, i Jylland! Men det kan jeg ikke bruge til noget.

• #5   5. jul 2010 Jamen her er nu også dejligt i jylland smiley

• #6   5. jul 2010 De taler så mærkeligt derovre smiley

• #7   5. jul 2010 lad os se om ikke vi får en ny regering inden;-))

• #8   5. jul 2010 vi må håbe at de laver det om i hvert fald.

• #9   6. jul 2010 Det er da surt, at det skal være sådan. Håber du finder noget andet.

Dog lige en bemærkning til sproget i Jylland - har du tænkt over at de måske synes det samme som du bare modsat rettet. Jeg synes ikke det bør være en hindring at jyder taler underligt. Jo, jeg er jyde, men jeg forstår da mange af de dialekter der tales rundt om i Danmark, hver sin dialekt hver sin charme. Jeg har boet på Sjælland i over 21 år, og det var da morsomt at komme hertil og høre hvordan Sjællænderne taler, og der er himmelvid forskel på Korsør og København i den måde de taler på. Personligt synes jeg det er dejligt at høre hvordan sproget bliver talt forskelligt.

Pøj, pøj med dit fremtidige arbejdsliv smiley

• #10   6. jul 2010 Gitte, haha det er bare en joke med sproget. Det der en hinding er at der er 240 km dertil og fra hver dag i alt - og ingen tog!
    Øv altså. Jeg er sikker på jeg nok skal finde noget andet, men humøret er godt nok nede i dag,

• #11   6. jul 2010 OK Marianne, ironi er ikke altid til at forstå når man skal læse det smiley

• #12   6. jul 2010 Marianne:

Kan jeg få dig til at skære ud i pap hvad det kommer til at betyde for os der er på kontanthjælp? :O)

• #13   6. jul 2010 Karina, jeg er faktisk i tvivl om det også gælder kontanthjælp, for de nævnte ikke dem i nyhederne igår...

Men HVIS det gælder kontanthjælp, så betyder det at der hvor man har et lokalt kommunekontor at henvende sig på og få hjælp, det bliver "skåret ned" til råd og vejledning, og i stedet kommer al myndighedssagsbehandlingen til at ligge i 5 store centre fordelt i DK.

Jeg ved at det i hvert fald rammer Dagpenge, Boligstøtte og Pension, evt. også børneydelser.

Kommentér på:
Objektive kontantydelser

Annonce