Objektive kontantydelser Objektive kontantydelser
Jeg piver normalt ikke (syntes jeg da), men vil gerne lidt i dag.
Der kommer jo de her nye famøse objektive kontantydelsescentre i år 2012 hvor alle udbetalinger og sagsbehandlig "lige efter loven" skal ligge.
Dem bliver der 5 af i hele DK og kommer til at ligge i Haderslev, Holstebro, Frederikshavn, Vordingborg og Hillerød.
Dvs. intet på Fyn hvor jeg arbejder.
Det tætteste på for mig er Haderslev - som toget ikke køre til!
2/3 af medarbejdere med sådanne job skal bemande de her centre, så der er ikke så meget at komme efter i kommunerne efterfølgende.
Så nu skal jeg hen og finde nyt job, sammen med 600 andre på Fyn, for hvor mange kører til Haderslev, eller Holstebro??
Crap og Christ siger jeg bare.
Jeg hverken kan eller vil rykke med til Jylland. Det vil jo tage evigheder i transport, men bus, tog, bus igen og gåben.
Jeg har da 2 år til at finde nyt arb. så kommer nok ikke til at være ledig. Men øv altså alligevel. Jeg kan godt lide mit arbejde
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
Forstår ikke hvorfor det hele skal flyttes osv. kan du så ikke arbejde på en kommune længere ?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Men jeg håber jeg finder noget andet. Bare i en af de fynske kommuner.
Det er også det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt. Hvordan i alverden skal borgerne komme til de centre? Og så lægger de dem i ydreområderne, hvor der stor set ingen kompetance er. Godav mand.
Vi havde regnet med det ene kom til at ligge i Odense, så vi fik sku et chok i morges da vi mødte på arb.
apr 2008
Håber skisme du finder på noget .-D
jan 2010
Og jeg som altid har været jobsikret
- ja det er jeg jo stadig, i Jylland! Men det kan jeg ikke bruge til noget.
apr 2008
jan 2010
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
jan 2010
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Dog lige en bemærkning til sproget i Jylland - har du tænkt over at de måske synes det samme som du bare modsat rettet. Jeg synes ikke det bør være en hindring at jyder taler underligt. Jo, jeg er jyde, men jeg forstår da mange af de dialekter der tales rundt om i Danmark, hver sin dialekt hver sin charme. Jeg har boet på Sjælland i over 21 år, og det var da morsomt at komme hertil og høre hvordan Sjællænderne taler, og der er himmelvid forskel på Korsør og København i den måde de taler på. Personligt synes jeg det er dejligt at høre hvordan sproget bliver talt forskelligt.
Pøj, pøj med dit fremtidige arbejdsliv
jan 2010
Øv altså. Jeg er sikker på jeg nok skal finde noget andet, men humøret er godt nok nede i dag,
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
Kan jeg få dig til at skære ud i pap hvad det kommer til at betyde for os der er på kontanthjælp? :O)
jan 2010
Men HVIS det gælder kontanthjælp, så betyder det at der hvor man har et lokalt kommunekontor at henvende sig på og få hjælp, det bliver "skåret ned" til råd og vejledning, og i stedet kommer al myndighedssagsbehandlingen til at ligge i 5 store centre fordelt i DK.
Jeg ved at det i hvert fald rammer Dagpenge, Boligstøtte og Pension, evt. også børneydelser.
Objektive kontantydelser