{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Opdate på ben problemer {{forumTopicSubject}}

Hey HG!

Jeg lavde i går eller for nogle dage siden noget indlæg omrking noget prblemet med ben under træning pga. nogle læg muskler der var blevet for muskuløse.

Nu har jeg så LANGT om længe fundet ud af hvad det hedder. Og det hedder ... "trommevirvel)

Compartment syndrom.

Og kan klares ved en operation.

/Jeppe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdate på ben problemer
  • #3   2. jul 2010 Omkring musklerne er der en meget stærk hinde ( lidt ligesom når man renser en mørbrad for sene før man steger den )

Når musklen oplever et traume , kan det give blødning i selve musklen , men da senen er så stærk , vil blodet blive i musklen og dermed øges trykket i musklen og vævet vil begynde at dø.

Derfor åbner man operativt for at letter trykket fra musklen og dermed sikre at vævet ikke dør.

Nogen gange lukker man såret igen og andre gange ikke , det afhænger helt af musklens tilstand ( om der allerede er dødt væv , infektion eller helt rask væv )

At have et compartment syndrom er meget smertefuldt og kræver
    " hurtig " behandling af hensyn til den fremtidige prognose for musklen.

• #4   2. jul 2010 Simba - Så er min et udspring af samme! her er det pga. af træning af musklen Det er ikke noget jeg oplever når jeg går alm på arbejde og sådan. Men det er når jeg sætter tempoet lidt op og enten løber eller går hurtigt. Så har jeg problemet med at mine lægmuskler begynder og trykke på tingne inde i benet smiley

Kommentér på:
Opdate på ben problemer

Annonce