{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Jeg vil bytte ........ {{forumTopicSubject}}

hund ...................

Grunden er ganske enkelt den at Simba ;

-fylder for meget i sengen
-skal under bruseren x 2 dgl , pga. hans mudderbad ved søen
-bliver hurtigere træt end jeg på vores daglige gå-ture
- er alt for behagesyg
-ingen udfordring at træne eller opdrage , forstår kommandoerne efter 4-5 gange
-vil ikke ligge tæt med mig , men helst i benenden
- stjæler alt hvad han kan fra mennesker og slipper ikke før der kommer godbidder frem
-sover ikke ret meget om dagen , vil være sammen med mig hele tiden, meget førerorienteret
- og selvf. er han 100 % indkaldelsessikker
- kan løbe ved siden af cykel , både med og uden snor

Han for selvf. alle sine ting med sig , det være sig ;

- mad , klikker , sporline , læderline , K9-sele , legetøj og hans ladcykel fra Trio-bike

Han har fået fjernet hvad fjernes skal på en hanhund , vacineret fuldt ud og bærer ikke på nogen sygdomme

Hvad ønsker jeg så tilgengæld af den nye hund ?

Den skal bare ligne min himmelhund Freia , som var :

- sig selv nok
-sov meget
-gad ikke træne
-hidsig , dominerende , reserveret , kræsen,kunne til tider snappe efter mig
- kunne ingen kommandoer
-lugtede forfærdeligt ud af munden
-fældede af pommeren til
-og vejede blot 6,5 kg

Giv mig Freia tilbage nuuuuuuu
Hvornår holder dette sagn op med at gøre ondt ?
Hvorfor kan man have en hund i 10 år , som er så underlig og sig selv nok , og bagefter opnå så fantastiske resultater med hund nr.2 , og så alligevel blive ved med at sammenligne til hund nr. 1 fordel ?

Jeg elsker min Simba uendeligt højt , ingen tvivl om det men han bliver aldrig en Freia

Overskriften er selvfølgelig ironisk ment smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil bytte ........
  • #1   24. jun 2010 Jeg kan sagtens følge dig i det med at sammenligne hunde. Jeg savner min forrige hund Ceder, uendelig meget. Han var ualmindeligt lærenem, meget førerfikseret og utrolig hengiven. Men min nuværende Keesha overgår alligevel p.g.a. hendes egenrådighed, selvstændighed, frækhed og evne til at chermere sig ind på alt og alle. De er (var) 2 vidt forskellige hunde og helt unike på hver deres måde.
    Det samme gælder vist også min nuværende mand ( stadig kun forlovede). Han er absolut heller ikke perfekt, men meget egenrådig, stædig, selvstændig og fræk og samtidig yderst charmerende og en som næsten alle holder af som en god kammerat ov ven.

• #2   24. jun 2010 Kan godt følge dig... jeg savner også min gamle collie Felix meget, hans rolige væsen, hvis bare han havde mig, var han fuldstændig ligeglad med alt og alle, han trak ALDRIG når man gik, ignorerede fuldstændig andre hunde og mennesker :o), han var nem at løbe og cykle med... dejlig dreng trods hans til tider negative reaktioner, bid m.m. han var bare mors dreng, sådan var det bare..
    og Max her er bare et totalt modstykke, total Dampbarn, dejlig at træne med, total arbejdsnarkoman, men skrækkelig at gå tur med hjemme, rastløs, skal helst ligge og gnave i noget træ, og ellers snorker og prutter han vildt meget, lalleglad og tit til grin, han laver sgu mange sjove til ting... meeeen nu også super dejlig på hans egen facon :o)

• #3   24. jun 2010 jeg forstår dig også godt , jeg venter dog på at få hvalpen hjem som skal være her da max ikke kan smiley jeg vil gå åbent ind til det, men nogle dage tænker jeg mit , max passede virkelig sååå godt til os , fuldstændig, han var kun ude på at gøre en glad :') jeg håber bare vi kan "lave/opdrage"en lige så lækker hund som ham - jeg er sikker på at vores himmelhunde ønsker at vi skal have en ny ven - de har jjo ikke mulighed for at være ved os .

• #4   24. jun 2010 kan sagtens følge dig..... savner også min tidligere hund..... hun var skøn... utroligt lydig, så aldrig en snor, kærlig, hengiven og alligevel temperamentsfuld smiley
    men de tre jeg har nu, har hver deres charme, og jeg passer meget på med ikke at sammen ligne dem med hende... for uanset hvad, bliver det aldrig det samme.... jeg smiler når jeg tænker på min gamle Chili, men nyder dem jeg har nu, og alle deres særheder smiley
    Jesse er bare en gammel sær hund, men utroligt kærlig.... han kan en masse sjove tricks og er en lille charmetrold smiley

Athos er min træningsmakker.... stoler fuldt ud på ham, men han er noget af en udfordring på en træningsplads... han er mit store godmodige lokum smiley

Nala den nyest tilkomne, er en lille terrorist... meget blød og kærlig hund.. hun er meget lærenem og glæder mig til at se, hvad hun bliver til smiley

meeeen ingen af dem bliver som Chili ... men det gør ikke noget... hun var en ener og vil aldrig blive glemt ;o)

Kommentér på:
Jeg vil bytte ........

Annonce