{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Opskrifter søges {{forumTopicSubject}}

Ja manden kommer snart hjem på weekend. Og han har besluttet at vi skal grille hvis vejret er til det. Fint nok.

Derfor søger jeg nogle opskrifter på noget med kylling. Kunne sagtens bare smide nogle fileer på men det synes jeg bare er lidt kedeligt.

Så ligger i inde med gode grill opskrifter så må i gerne dele med mig hvis i vil
Det behøver nødvendigvis ikke være kyllingekød. Alt har interesse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opskrifter søges
  • #1   23. jun 2010 Takker

• #2   23. jun 2010 Den her gyrosmarinade ser vild lækker ud smiley ...den kan bruges til marrinering af ex. koteletter, kyllingebryst og tern til grillspyd.

Ingredienserne passer til 500 gr. skinkekød i tern til grillspyd.

Ingredienser
    10 spsk. olivenolie
    5 spsk. citronsaft
    5 spsk. tørret oregano
    2 fed hvidløg (efter smag)

Fremgangsmåde
    Bland olie, citronsaft og oregano i en skål. Pres hvidløgsfedene ned i blandingen. Drys salt og peber i, og rør blandingen rundt.
    Læg kødet i en frysepose og hæld marinaden over.
    Luk posen, og læk den i køleskabet. Mindst 1 time, men gerne længere. Start evt. marineringen om morgenen, hvis du skal grille om aftenen.

Alternativer
    Marinaden kan også bruges til små stykker skinkekød eller kylling i tern og serveres i pitabrød med salat.

Velbekomme!

• #3   23. jun 2010 Jeg elsker grill-spyd og laver det også gerne med kylling. Der kan man jo selv vælge, hvad der skal på alt efter smag. Mine favoritter er (udover kødet selvfølgelig) løgbåde, hele champignon og skiver af majskolbe. Ved siden af måske nogle asparges.

Dertil f.eks. tynde kartoffelskiver lagt i lag med lidt løg, olie og krydderier i staniolpakker. Eller favoritten; kartoffelsalat

Husk, at de fleste mænd forventer en pølse til bagefter uanset hvad man ellers har fundet på af lækkerier smiley

• #4   23. jun 2010 Ingefær marineret kylling
    det smager altså vildt godt, jeg har bare ikke de præcise mål
    da jeg altid bare laver den efter hoved

største del olie
    ca. 1 stort løg (pillet og hakket)
    salt
    peber
    soja alt efter hvor meget olie man bruger (bare så det bliver lidt brunt)
    revet ingefær igen alt efter hvor stor resten af blandingen er

det hele blandes sammen i en skål og kylling skal havde lov at ligge og trække
    gerne til kødet bliver brunt af sojaen.

• #5   23. jun 2010 Tak hvor er i gode.
    Tja tror han forventer meere end en pølse *GG

• #6   23. jun 2010 Jeg bruger tit BBQ marinade på kylling, den karameliserer ligesom den man bruger på spareribs

140 g tomat pure
    1 spsk dijon sennep
    1/4 dl engelsk sovs
    næsten en pakke brun farin...

Jeg tager det hele lidt på slum, er den for sød, mere engelsk sovs og er den for stærk, mere sukker...

Den er god til alt... bøffer, kylling, spareribs, bacon... ALT

• #8   23. jun 2010 kartoffelposer på grill som tilbehør.

Nye kartofler vaskes og skæres i mundrette stykker.

Gulerødder skraldes og skæres i stykker

andre rodfrugter kan også sagtens bruges.

1 eller 2 fed hvidløg pr. pakke (kan undlades)

Smør

Kartoflerne m.m placeres på et stykke staniol på den blanke side.

Hvidløg tilsættes i hele fed

En god teske smør lægges på toppen

Fold staniolen diagonalt hjørne mod hjørne, så det er godt lukket til.

Pakkerne skal have en lille time ved indirekte varme i kuglegrill. Ryst forsigtigt poserne et par gange.

Serveres med groft salt til at drysse på.

• #9   23. jun 2010 Dessert på grill som jeg altid laver når vi griller og for at bruge restkullene. Tag en staniol bakke eller læg evt bare et enkelt lag staniol på risten. Lig ananas skiver ud over og steg dem længe til de er næsten møre. Så hælder man rigeligt med sukker på og venter på det er karameliseret, et stænk rom ved og vanille is til NAM!!

• #10   23. jun 2010 Den bbq marinade lyder da bare rigtig lækker.. men en hel pakke brun farin??

Kommentér på:
Opskrifter søges

Annonce