Jeg er rystet......! {{forumTopicSubject}}
Hey HG!
Jeg sad her i weekenden og sumpede lidt tv og det er i gunden fint og afslappende. Så faldt jeg dog over et program på på TV3 som rystede mig DYBT!!!!!
Nu er jeg som sagt her inde før, igang med et vægt tab og det går rigtig godt med det. Og gør det via kost og motion.
Men jeg så den her amerikanske udsendelse, omkring børn der var ALT for store og deres kamp omkring deres vægt. Der var en ... jeg mener han var 18 eller 19 årrig gut, som vejede - hvis jeg siger 220kg, så tror jeg ikke jeg har overdrevet. Han har så været på hospitalet og fået oppereret en stor del af en tumer og noget fedt fra sine ben.
Og for afvide, at hvis han ikke taber sig, så ender han med at dø og dette bliver moderen jo vildt ked af. Og hun er så villig til at gøre alt, for at få ham til at tabe sig.
Hun for så drengen her hjem. Og der første hun gør, er at smide ham ind i hans send med en bærbar og tilbyde ham et stykke pizza! Og som om dette ikke skal være nok.
Da de x antal mdr. kommer op til lægen på hospitalet igen. Og igen for afvide at han skal tabe, så beslutter moderen for at han skal da ud på ferie hso hans beste forældre (hvilket i bund og grund er godt nok, da de bor på en gård). Men på vejen der ud, skal de jo have frokost. Men i stedet for at finde noget relativt sundt. Så for sønnikke da lov til at spise ja, det han pejer på. Og han for da Sodavand til det! intet mindre!
Og så ser man den her dreng på en meget forvokset havetraktor. Og som mange ved kræver det ikke nogle MEGA god kondition og trykke på en speeder og bremse og dreje et rat. Men drengen lyder som en der er ved at omkomme efter de har 20 min han åbenbart sidder på den her.
Jeg er virkelig rystet i mine grundvolde efter den udsendelse! Hvordan kan drengen lade det køre så lang - og hvordan kan moderen få sig selv til at gøre som hun gør, selv om lægerne siger som de siger....
Ja sorry ville bare lige ud med det!
/Jeppe
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er en fuldstændig klassisk misbrugsfamilie med et fuldstændig klassisk handlemønster.
Det er tragisk... Men også meget kompliceret følelsesmæssigt.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Hvis man selv sidder som overvægtigt burde man vide hvor svært det er at lave om på det, og hvor meget det kræver af en, og hvor meget støtte det rent faktisk kræver.
Mht moderen tror jeg det handler om at hun gerne vil se sønnen glad, og det er svært - kort og godt.
Ja, det er den forkerte måde, helt klart, men jeg tror absolut ikke at hun gør det i en ond mening.
Måske drengen skulle et andet sted hen og være, og selv lære at tage ansvar for sig selv.
Jeg har ikke set programmet, men lignede programmer.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.289
maj 2008
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hun var en voldsom medafhængig kvinde - og hun sandsynligvis er det hende, der er årsagen til problemet.
Det er vældig komplekst sådan noget...
maj 2008
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg håber det lykkes for ham at løsrive sig, for da en af de andre på sygehuset døde som 18 årig pga overvægt, fik han virkelig noget at tænke over. Det er bare så forbandet svært at løsrive sig.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg var også temmelig rystet over det jeg nåede at se… Det var rigtig uhyggeligt! Men som psykologen fra hospitalet sagde, så er moderens adfærd den eneste form for kærlighed han kender, og derfor ønsker han det i bund og grund ikke anderledes.
Jeg er rystet......!