Har VIRKELIG brug for jeres hjælp:( {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med min uddannelse som ernæringsassistent.. Og på nuværende tidspunkt er jeg på mit første hovedforløb - 10 uger.
Jeg er færdig om 2 uger ca, hvor jeg skal til en prøve hvorved min hovedforløbs-lærer er Censor.
Mit problem ligger i at jeg ikke føler hun kan lide mig , hun kommer altid med spydige kommentarer , ellers ignorerer hun hva jeg spørger om, eller svarer på en rigtig nedladende (med rullende øjne) måde.
Det er begyndt at gå mig RIGTIG meget på, da jeg kan mærke at det påvirker både mig og mit humør ekstremt.
- Flere eksempler herpå kan være:
- Hun vil ALDRIG smage på den mad jeg laver - Selvom andre siger det er hammer godt.
- Hun "rakker" mig ned fordi jeg har 3 børn, 3 hunde og katte - " jaja sådan ville min gamle mor også have sagt - Er hendes kommentar tit"
- Hun henvender sig aldrig til mig - Aldrig!
Har snakket med en anden lærer om det, som jeg er meget tæt med - Hun ville gerne hvis jeg gik direkte til min lærer og snakkede med hende..
- Mit problem er bare, at indenfor dette område, da er jeg pisse følsom..
Kan ikk engang snakke med andre om det uden at jeg får tårer i øjnene.. Føler bare gråden stiger mig til vejrs!:(
Jeg ber ikke om at hun skal kunne lide mig - For det kan måske være svært at skulle kunne lide alle på sin vej som lærer, men jeg FORLANGER godtnok at hun accepterer mig, og den vej jeg har valgt at gå...
Jeg har overvejet mange gange at snakke med hende, men VED jeg vil sætte mig til at græde, og det syns jeg ikk jeg gider/har lyst til overfor hende. Eller for den sags skyld, vise mig sådan på skolen!
Ku oz bare skrive en mail - men den virker så luset, fordi hun ikke har en jordisk chance for at forsvare (hvis det er det der skal til)..
Og min "nære" lærer har da oz spurgt om hun kan hjælpe mig på nogen måde..
Men helt ærlig.. Jeg er bare på herrens mark, fordi der KUN er 14 dage tilbage - Men 14 dage er LANG tid hvis jeg føler at jeg bare er til grin på det hold jeg går på - Hvor hun endda skal give mig min slut karakter..
Som jeg GODT ku ha på fornemmelsen ville påvirke det at hun ikke kan lide mig!!
Hjælp mig - Hva gør jeg?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 131
sep 2009
Ville det ikk være for luset at få til en bestyrelse før at jeg har snakket med "problemet"?
dec 2008
Jeg ville heller aldrig gå højere op i systemet før jeg i det mindste havde forsøgt at tale med vedkommende selv. Hvem ved, måske har hun en helt anden opfattelse/bevæggrund og bliver overrasket og ked af, hvordan du har det med hende. Jeg synes, det er et forsøg værd at starte med at gå til "kilden" selv
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
Jeg ville klart indgive en klage!
Håber at du finder en løsning på problemet.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Det er hende der skal give dig en karakter, og selvom hun ikke må dømme dig personligt, kan hun jo sagtens gøre det alligevel.
Jeg ved ikke hvad du skal gøre, jeg selv ville bide tænderne sammen og prøve at få det bedste ud af det.
dec 2008
Er det kun hende, der skal bedømme den prøve? Er den skriftlig eller mundtlig? Hvis den er mundtlig, er den så ikke offentlig, så du kan tage et "vidne" med? Evt. den søde lærer, hvis hun er villig til det (tænker på, hvis du sidenhen skal klage over en eventuel dårlig karakter)
CKH
Jeg tænker faktisk modsat, at har hun fået sagt det til hende inden og gerne i en andens påhør, så har den lærer virkelig et problem, hvis hun giver for lav karakter til prøven
sep 2009
Hvis jeg ville stoppe nu, ville jeg være ernæringshjælper... - Og til den prøve, da vurderer den udefrakommende Censor..
Den prøve jeg skal op til, giver mig bare "godkendelsen" til at gå videre i den retning.. Og derfor er det kun min lærer der skal bedømme den!
Den er faglig praktisk den ene dag, og så er den muntlig dagen efter..
Så der er kun hende.. Der må ikke være andre til stede mens det foregår.. De skal alle passe deres "pinde" rundt omkring..
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
Jeg kan godt se dit problem med den lærer, og er absolut ikke sjovt at være i den situation du er i. Jeg ville en snak med hende der er problemet, imens hende den søde er tilstede, og hvis du græder så kan hun jo se at det påvirker dig, og er noget som du virkelig tænker meget over. Jeg syntes også at det lyder som en god idé at have en bag dig til eksamen hvis den er offentlig, for så er det ikke så meget påstand mod påstand mellem dig og problem læren.
Er der ingen på dit hold der har lagt mærke til det??
Jeg syntes det er super flot at du er ved at tage den uddannelse selvom du har meget i fritiden også med børn, hunde og kat, og så skal den dame ikke komme og ødelægge det for dig, men tværtimod være en støtte for dig.
Men syntes du skal give hende en chance for "at forsvare" sig først, og så se om det hjælper, ellers må du videre op, for er ikke fair det hun udsætter dig for...
Håber det lykkes dig...
sep 2009
Jo andre kan oz godt se det... Jeg har selv prikket til andre og bedt dem se hva der foregår..
Om det bare var mig der var helt forkert på den..
Så sent som idag var der 3 klassekammerater henne ved mig og sige at de godt syns de ku se det:( Og mærke det!
M M:
Du har helt ret, det var oz den måde jeg havde tænkt mig det på.. Syns bare ikk om at skulle udstille mig selv på den måde overfor en lærer..
Jeg har selv været til samarbejde og kommunikation.. - og ja, det handler jo om hvordan JEG oplever tingene, og føler det hele ramler ned over mig:( Så ja.. Men vil helt klart tænke over hvad jeg skal gøre, eller kan gøre, for at gøre det bedst!
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Måske du skulle sætte dig ned og skrive det til hende - giv det til hende og ed hende om at læse det mens du venter.
Og så tal med hende bag efter.
Dels undgår du at blive følelsesmæssig oprørt - dels giver du hende tid til at "sunde" sig - og så er vejen banet til en rolig samtale.
Vil hun ikke dette - ja så har du strakt hånden ud og må tage den derfra
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
Da jeg gik på HHX havde jeg en lærer i dansk og alt hvad jeg gjorde var forkert (ifølge hende), ex. skriftlig opgave hvor jeg havde misforstået lidt men havde fået det meste rigtigt hun gav mig 5 - jeg tog så ned til lektiehjælp og spurgte dansklæreren dernede om hun ville kigge min opgave igennem og hvad hun ville give mig i karakter, hun ville give mig 8....
Et andet eks var at vi snakkede om poesi og jeg rækker hånden op og siger noget om at der var altså poeter før det blev rigtigt populært fx med shakespeare det eneste hun svarede ja der var du klogere end du ser ud - efter den hændelse valgte jeg at droppe ud efter 1½ år på uddannelsen jeg kunne ikke magte det mere hun kørte mig i sænk psykisk.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
sep 2009
Det er en prøve der skal sende mig videre..
Hvis jeg ville stoppe nu, ville jeg være ernæringshjælper... - Og til den prøve, da vurderer den udefrakommende Censor..
Den prøve jeg skal op til, giver mig bare "godkendelsen" til at gå videre i den retning.. Og derfor er det kun min lærer der skal bedømme den!
Den er faglig praktisk den ene dag, og så er den muntlig dagen efter..
Så der er kun hende.. Der må ikke være andre til stede mens det foregår.. De skal alle passe deres "pinde" rundt omkring..
Så nej, det er ikke muligt at få en anden:(
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 318
Var det på mit studie, var hun inhabil.
sep 2009
Som jeg skriver længere oppe, er det "KUN" en videregående prøve der IKKE skal være en Censor på udefra!
Har VIRKELIG brug for jeres hjælp:(