Andre forumemner med "Gylle"
Gylle
Sofus og jeg gik en lang tur ved åbne marker i det stormvejr her, dum ide, for landmændene havde spredt gylle og da jeg kom hjem stank ALT bare, jeg var sort i hovedet og inde i mine øre af jord! Mit...
Sofus og jeg gik en lang tur ved åbne marker i det stormvejr her, dum ide, for landmændene havde spredt gylle og da jeg kom hjem stank ALT bare, jeg var sort i hovedet og inde i mine øre af jord! Mit...
Skrevet af: - Lille-My - - 18. apr 2013
Gylle!!!
Hvor er det dog skønt med det gode vejr..... Men der er nu et lille minus alligevel... Er der andre end mig som har en dejlig hund som elsker at rulle sig i gylle ude på marken..? Føj da, men han er ...
Hvor er det dog skønt med det gode vejr..... Men der er nu et lille minus alligevel... Er der andre end mig som har en dejlig hund som elsker at rulle sig i gylle ude på marken..? Føj da, men han er ...
Skrevet af: Henriette L - 14. mar 2007
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
- Installation af lamper 1.000 kr.
- Setter op 4 loft lamper 650 kr.
- Samling af havestol 300 kr.
- Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
- Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 206
Det er ikke tilladt at sprede gylle på lørdage samt søn- og helligdage, og spredningen må ikke finde sted mellem høst og 1. februar det følgende år.
Med høst menes den periode, hvor landmændene går i gang med at høste afgrøder, indtil de er færdige. Perioden kan variere fra år til år, alt efter vejret.
Regn kan udsætte en høst, og en streng, foregående vinter kan udskyde afgrødernes vækst.
Spredningen må ikke ske på arealer, der ligger mindre end 200 meter fra byzone og sommerhusområder. Der skal også være minimum 200 meter til områder i landzone, der ved lokalplan er udlagt til boligformål.
Gyllen skal spredes via udlægning med slanger eller ved nedfældning. Ved nedfældning skærer landmandens maskine en fure i marken, sprøjter gyllen i og lukker efterfølgende til med jord. Spredning med en spredemaskine er ikke længere tilladt.
Efter 1. januar 2011 skal al gylle på sort jord og græsmarker nedfældes. Når gylle nedfældes, begrænser det lugtgenerne fra f.eks. ammoniakgasserne 80-100 procent.
Det er stadig tilladt at udbringe gylle med slanger på marker med vintersæd. Det vil sige marker, hvor der er sået foregående efterår eller vinter. Maskinerne til nedfældning skader nemlig de spirende afgrøder.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
Gylle