Sorg {{forumTopicSubject}}
Jeg vågner. Kigger mig omkring. Tomt... Jeg strækker mig, og mærker intet. Forleden kom hunden med logrende hale mig i møde, møflede til mig med sin snude og lagde sig ved min side med sit hoved lige ved mit. Det gør han ikke nu. For han er der ikke.
Jeg står op. Ser på de sidste rester af hundehår, der stadig ligger på gulvet. Jeg kan endnu ikke støvsuge. Jeg går ud i køkkenet, tager mig lidt vand - kigger på den spand med mad, som jeg forleden ville have vejet foder af fra - mens hunden glædestrålende vimsede omkring mig med små glædeshyl... Jeg fordelte mad på gulv og græs... Det gør jeg ikke nu, for han er her ikke.
Jeg sætter mig ind på kontoret. Forleden kom min hund ind og lagde sig på sit tæppe - kiggende på mig, med ørene lidt nede. Morgen hilsen inden formiddagsluren. Det gør han ikke nu, for han er her ikke.
Jeg vender mig om, kigger på tæppet. Forleden bankede halen mod gulvet, ørene var nede, øjnene spillende. Det er de ikke nu, for han er her ikke.
Forleden kom han til mig, duttede mig let på siden for at snakke. Jeg kælede ham på hovedet, kiggede ham øjnene. Han lagde sin pote på mit skød og jeg kløede ham på indersiden af benet. Det gør jeg ikke nu, for han er her ikke.
Jeg går ud i køkkenet. Der roder. Jeg vil rydde op - sætte ting i opvaskemaskinen. Stopper. Forleden stod han der, som altid med hovedet helt inde i den. Jeg smilende, opgivende, Lad ham dog... Det gør jeg ikke i dag, for han er her ikke.
Jeg har ikke åbnet døren til haven. Jeg siger ikke "Hej skat" når han kommer mod mig. På badeværelset kommer han ikke snigende med ørene nede og logrene hale. Hans vandskål står der med en sjat vand i.... det fordamper. For han er her ikke.
Der kommer ingen lyde fra gangen, når døren går op. Der er ingen rørstrømsk modtagelse. Der er ingen, der sidder ved mig og tigger, når jeg laver mad. Han er her ikke...
Forleden kom han til mig med sin bold. Igen og igen - vi legede og hans øjne var levende, glade og uden sorger. Han tog sin pind i haven, spillede op til leg. Han hentede mig på kontoret, fulgte mig ud til havedøren, med forventningens blik. Det gør han ikke nu, for han er her ikke.
Forleden sagde vi godnat med en kiks og en politistav. Han kom med sit legetøj og vi lå og boksede og skubbede legetøjet frem og tilbage til hinanden. Han var rigtig glad. Vidste han mere end jeg? Det tror jeg, for han er her ikke.
Alt hvad jeg gør minder mig om ham. Han fyldte hele min hverdag, hvert et skridt jeg tog var med ham ved min side og med ham som indflydelse på mine valg. Jeg ville gå gennem ild og vand for min hund. Og gjorde det.
Jeg græder og græder og græder. Smerten er så stor i mit hjerte at det føles som om det krymper.
Jeg er vred på verden.
Jeg forstår det ikke.
Jeg vil have min hund tilbage. Han er overalt, hele tiden, men han er her ikke.
Jeg vil se hans øjne, jeg vil se hans blik, jeg vil lugte hans pels, hans ånde, jeg vil mærke hans poter, hans klør. Jeg vil lege med ham, jeg vil kæle med ham. Jeg vil kigge på ham, beundre ham, elske ham.
Det kan jeg ikke... for han er her ikke...
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
Det er bare SÅ hårdt og uretfærdigt!!!
kram herfra
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Jeg føler med dig......
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
sidder oprigtigt med tårer nu......
det er SÅ forfærdeligt at miste sin bedste ven....
og kan kende min egen så meget i det du skriver....
vi tænker på jer, og føler med jer ........
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Det gør mig så ubeskriveligt ondt... Kan slet slet ikke beskrive det.
SÅ unfair!!!!!!
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
Hvor det må være svært, slet ikke til at beskrive, har selv prøvet det et par gange, uha. Utroligt at man kan være så følsom, at en øjne løber i vand over en historie som din, man kender slet ikke hverken dig eller hunde, men alt godt fremad igen, måske får du en ny lille vaps, som du kan holde af. knus susie.
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 639
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Et stort trøstekram herfra
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 106
Det gør mig ondt at I har mistet...
Trøstekram herfra
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
He then looked down upon his earth, and saw your beautiful face.
He put his arms around you, and lifted you to rest.
His garden must be beautiful, he always takes the best"
jeg har slet ikke ord... ville så gerne sige det hele nok skal blive godt igen. men ved af erfaring at intent nogen siden bliver det samme igen..
man køber sig så megen glæde --- og så stor en sorg..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
- Det er så hårdt at miste sin bedste ven, og det er aldrig det man drømmer om, når man får en lille livsglad hvalp hjem.
Din beskrivelse fortæller hvor meget du elskede ham - og han, dig. Det er tydeligt.
Der er ingen ord der kan trøste nok i sådan en situation, for ligemeget hvad, så overskygger tomheden alt.
Jeg føler med dig, og sender dig og din mand alverdens varme tanker.
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
Føler med jer....
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Alt det vi oplever i hverdagen med vores skønne hunde, kan være væk den dag i morgen.
Føler virkelig med dig.
Tusind tanker og trøstekram
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
Det gør mig virkelig ked af det
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 1.453
hvor er du bare go til at beskrive det tomrum der kommer... det var præcist sådan jeg havde det da min lille Fis døde sidste sommer
Jeg føler så meget med dig... sidder her med tårende trillende ned af kinderne, både fordi det du skriver er så rørende, men også fordi den måde du mistede Cassius på minder så meget om den måde jeg mistede min lille Fis på
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Forstår så udemærket det tomrum du føler...
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Tror du ikke det kunne lindre din sorg lidt, hvis du købte en ny dejlig hund??
Masser af kram og tanker fra mig..
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
sidder bare her med tårene trillende ned af kinderne, de vil ikke stoppe.
Hvor har jeg ondt af jer....
hvil i fred smukke dreng.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Man skal huske at leve i nuet og elske sine dyr uendeligt, for man ved aldrig hvornår det er slut.
Jeg ved at min Mille har taget godt imod ham deroppe.
Cassius var en meget meget heldig hund at have en ejer som dig, når det engang imellem ser sort ud og det er hårdt, så kig op på himlen, så ved jeg at din elskede dreng sidder og kigger ned på dig og hvis du høre rigtig godt efter er jeg sikker på du vil høre ham sige : Tak for alt
Sov sødt smukke dreng.
Sorg