{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.992 visninger | Oprettet:

Brændvabel.. Av av. Gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG...

Nu har jeg siddet og søgt nettet tyndt om gode råd til en brændvabel... Men kan intet finde... smiley

I Lørdags valgte jeg lige at træde på noget glødende kul der var røget ud fra grillen, med bare tæer...

Først mærkedes det som en lille splint, så blev stående og fortsatte med det jeg var igang med, men så brændte det jo helt ekstremt og skyndte mig ud med foden under vandhanen, og havde den i vand i 2 timer før jeg ku holde ud at ha den oppe af vandet...

Jeg prikkede så væsken ud, ellers ku jeg simpelthen ikke gå på min fod. Vablen er på størrelse med en 5 krone.

Idag, kommer der så noget tykkere væske ud, som er lidt gult... Jeg er SÅ forbandet øm... Jeg kan sagtens gå på foden og holde det ud. men løfter jeg foden så der ikke er noget støtte (så som gulvet) under den, får jeg en sindsyg smerte op gennem foden og op i skindebenet... Er det normalt??

Jeg må vel godt rense det med noget klorhexidin, ikk??? Skal den der hudflap af eller??? Åh ja, klumpede mig altså... hehe...
Håber nogle kan hjælpe smiley

Lea..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændvabel.. Av av. Gode råd?
  • #1   8. jun 2010 Ja, klorhexidin. Især hvis væsken er lidt tyk, for det kunne godt lyde som en begyndende betændelse. Gør alt hvad du kan for at holde det rent og desinficeret, ellers kan du risikere en blodforgiftning (under foden kommer der gerne en masse skidt som man helst ikke putter i sår)

• #2   8. jun 2010 av for h***ved.. ;O)

jeg ville lave fodbad med alm salt i!!!
    da salten renser rigtig meget... bliver du ved at få stød helt i skinnebenet, ville jeg kontakte lægen..

• #3   8. jun 2010 Tænkte også det var begyndende betændelse... Men er ikke rød eller varm omrking... Men det behøver man måske heller ikke....

Henter straks klorhexidinen smiley

• #4   8. jun 2010 Skal til lægen torsdag i forbindelse med min graviditet, så må han sku lige se på den, hvis det da ikke bliver værre inden da... smiley

Og JA,.. AV for H*LVEDE..... smiley

• #5   8. jun 2010 Kære dejlige Lea:-) Hvorfor ringer du ikke til Tante Sarah hun har jo løsningen på alt (og her vil mange råbe: og hun er brandudannet;.-) forklaring kan du få en anden dag;))
    Brandsårssalve.
    Det er vejen frem.
    Kram til dig, vovse, mand og mave:-)

• #6   8. jun 2010 Nej hvor pudsigt! Jeg troede kun det var mig, der var dum nok til at træde på glødende kul:) Har humpet rundt i snart en uge.
    Jeg renser det hver dag (sætter det evt. i blød i sæbesånder) og smører derefter såret ind i creme. Hvis jeg ikke gør det, så er det som om at det bliver helt hårdt omkring og så gør det super ondt at gå på.

• #7   8. jun 2010 Jeg vil sige rens med saltvand (evt. fodbad med salt) og smør det ind i aloe vera (creme) som har en kølende effekt på både mindre brandsår, vabler, bistik, brændenælder ol.

• #8   8. jun 2010 Helosan...

Min søn satte hele klør fem på en kogeplade, fordi han ikke troede på at den var varm... det var den... vi fik heldigvis holdt "bylden" lukket i 4 dage... så vaskede vi den i sæbevand hvor han sad med den i blød i 15minutter så skyllede vi og lufttørrede, og smurte helosan på...
    2 dage med den behandling og der er allerede fin hud på og han har ikke ondt mere...

• #9   8. jun 2010 Tusinde tak for de gode råd.. Jeg har renset det igår og idag... Og det ser ud til at det gule snask er væk...

Jeg får desværre stadig det stød.. Det er gør hammer ondt... Men får lige lægen til at kigge på den på torsdag... Bliver jeg nød til...
    Men endnu engang tak..

Sarah... Jeg husker dig, når jeg brænder mig næste gang ... smiley For den dag skal nok komme hehe,..

Kommentér på:
Brændvabel.. Av av. Gode råd?

Annonce