1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 91 Svar

WHAT! Hvor skævt kan det være??? WHAT! Hvor skævt kan det være???

Beklager overskriften men er så chckeret over regeringens svinestreg med dagpengeperioden.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1351182.ece

Nogel der ved om det er med tilbagevirkende kraft?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  WHAT! Hvor skævt kan det være???
  • #1   25. maj 2010 Det er simpelthen under al kritik. Kan forstå at de ønsker at reducere tiden, hvor det er muligt at være på dagpenge, men at halvere dagpengeperioden midt i en af de værste jobkriser... det er dybt uforståeligt!

• #2   25. maj 2010 synes de sagde tidligere at det bliver gennemført

• #3   25. maj 2010 Der står vist at det skal træde i kraft 1. juli....

• #5   25. maj 2010 Det træder i kraft pr 1. juli i år

• #6   25. maj 2010 De nyheder jeg fik på fonen, der er regeringen og df blevet enige om det. Og så endnu en besked jeg fik. Det betyder også at vi stiger en smule i skat

Nå ja spark da lige til en, der ligger ned i forvejen..

• #7   25. maj 2010 Det var sgu 1000 gange bedre, at de halverede deres egen løn+ deres pension!!!!!

• #8   25. maj 2010 Og så stiger grænsen for at være dagpengeberettiget (og berettiget til fuld sats fremfor dimmitendsats) i øvrigt lige fra 13 uger til 1 år. Det er virkelig friskt her midt i krisen!

• #9   25. maj 2010 Syntes det er under alt kritik alt deres fis !! Det er lidt som om de ikke helt åbner øjnene for realiteterne, der er så mange der går arbejdsløse, og er på dagpenge, og de skal da ikke straffes fordi verden lægger i krise !!

• #11   25. maj 2010 Jeg er SÅ gal over det svineri! Min far har arbejdet hele hans liv men blev ramt af krisen sidste år, så har gået hjemme i 2år til jul! Hvis den lov træder i kraft kan han ikke få penge mere også må mine forældre sælge huset og flytte!! Synes godt nok vi har en lorte regering!!

• #14   25. maj 2010 Vi sidder her og overvejere om vi skal flytte til Jylland hvis jeg kan få job derovre...

For vi kan ikke sidde i vort lejemål hvis disse regler er med tilbagevirkende kraft for det kan jeg ikke rigtig gennemskue om det er

• #16   25. maj 2010 Daisie med Fister & Møv. :

Hvor kan man læse det?

Har nemlig haft ringede til akassen som ville ringe tilbage med svar

• #17   25. maj 2010 Jeg synes egentlig det er en okay løsning de fik lavet...

For selvom de ville fast fryse div. overførsels indkomster, så stiger priserne jo generalt, så en evt. folkepensionist ville skulle betale mere for deres varer, men uden at stige i "løn" ..

Og at sætte en grænse på børnepenge på 30.000 kr, er også fint nok, jeg har lige snakket med en venninde som har 3 børn, og de mister 2800 om året, men det mente hun nu nok skulle gå ...
    Så hvis det hjælper med til at pensionister kan leve, stadig fattigt, men ikke fattigere, så synes jeg aftalen er okay .....

• #18   25. maj 2010 har fundet det

• #20   25. maj 2010 Årh tak skal I have.. Vil ringe til min far med det samme:o) Så blir han sku glad:o) Tusind tusind tak:o) Bedste nyhed længe:o)

Men stadig: skod regering!! Håber IKKE det træder i kraft!

• #22   25. maj 2010 metomica ...

hvordan kommer du til at miste med 2 børn ?
    Jeg har også 2, men kommer da max op på ca 24.000 om året, og der står på tekst tv at man får til de første 2,6 barn...

Og de fleste familier har vel ikke meget mere end max 3 børn ...

• #26   25. maj 2010 Ja, der skal spares - det er helt rigtigt. Men hvorfor skal der det? Det skal der pga. de fantastiske skattelettelser, der giver ringe udbytte for os med lav indkomst.

• #28   25. maj 2010 Okay, jeg tror jeg venter et par dage og ser hvad der sker, for på news (nede i bunden af skærmen) står der det træder i kraft allerede 1, juli - men her på dit link står der 2011 .....

Så tror jeg venter og ser hvad de finder ud af ....

• #33   25. maj 2010 Lav indkomst er 13.500 efter skat. Jeg får omkring 200kr. ekstra pga. skattelettelser. De penge bliver så ædt nu, da fradraget for fagkontingenter kun går til og med 3000kr.

• #36   25. maj 2010 Det er overhovedet ikke en fed løn efter skat - det er helt sikkert. Jeg får mindre end de fleste kassedamer, selvom jeg arbejder langt over de 37 timer om ugen. Heldigvis har jeg egen bolig og det giver lidt på fradragskontoen.

Jeg kunne aldrig drømme om at skifte fagforening - når man sidder inden for et specifikt fagområde er det super vigtigt at de folk, der skal varetage ens interesser har kompetencer inden for dette område.

• #38   25. maj 2010 Så det er 2 år vi har fra 1. juli 2010

• #40   25. maj 2010 Jeg mener bestemt ikke at det skal gå ud over hverken syge eller gamle. Jeg er tilgengæld fuldt ud indstillet på at betale endnu mere i skat, for at vores velfærdssystem kan komme op at køre igen!

• #42   25. maj 2010 Hvem siger at det skal ramme de gamle og syge? Bare fordi skatten hæves eller reguleres, behøver det bestemt ikke at gå ud over de svage i samfundet.

• #44   25. maj 2010 I følge Cepos var det faktisk socialdemokraternes økonomiske politik, der var den mest fornuftige i forhold til finanskrisen. Tankevækkende, når det er Cepos, der laver den vurdering ;o)

Men - hvad angår denne spareplan er den gået fra katastrofeplan til bare at være rigtig dårlig.
    Hvordan kan man - i en tid med arbejdsløshed og med forventet øget arbejdsløshed - trække forsørgelsesgrundlaget væk fra arbejdsløse, som på grund af førnævnte får sværere og sværere ved at finde et job.

Det handler om at få vækst, men man får ikke vækst ved at tvinge folk ud på arbejdspladser, der ikke eksisterer. Det får man ikke folk i arbejde af, det får man kontanthjælpsmodtagere af. Men det er da også en tand billigere for samfundet.... Hvis vi altså ikke medregner bortfaldet af indbetalinger til A-kasserne....

Fradraget for kontingenter - endnu et indpakket brud på skattestoppet. I min verden skulle det skattestop proppes lige lukt i skraldespanden og så skulle dem, der har noget at give af punge op med en lille snert mere - de har lige fået en temmelig pæn samfundsgave, så det manglede da bare, at de også gav lidt tilbage.

Nå - men så længe den regering sidder med DF og styrer vores land, så bliver Danmark ihvertfald ikke et bedre land at være i, i min optik. Men mon ikke også, at grænsen er ved at være nået for rigtig mange mennesker nu....

• #45   25. maj 2010 siri :

altså jeg har 10.000 efter skat, og min kæreste har 8000 efter skat. og vi har barn bil hund og kat, og kan altså godt få det til at rende rundt. jeg vil mene at vi har en lav indtægt smiley

• #46   25. maj 2010 Daisie - man tager indkomst fra dem, der ikke har så meget, og så venter man med at give en gave til dem, der har langt mere - mener du, at det kan sidestilles?

Der er andre måder at skatteregulere på end at skrue på bundskatten - og gør man ikke det, så rammer man ikke dem, der tjener mindst.

• #48   25. maj 2010 De skattelettelser der er givet kan de bare sløjfe igen. De rækker for en lavtlønnet ikke engang til de forhøjede milijø afgifter. Denm der tjener på den skattelettelse er dem med en højrede løn.
    Frit fagforeningsvalg: Ikke ret mange steder. Vil du have arbejde, kræver mange steder du er medlem af den fagforening der har overenskomst.

• #50   25. maj 2010 Topskattegrænsen er på 423.000 i 2010 ;o)

Ja, det er mennesker i arbejde, der får hjulene til at køre rundt, men det kræver, at der er arbejde at hente ;o)

• #52   25. maj 2010 Jeg vil da gerne have job igen. jeg har været på fabrik siden jeg var 14 år, og går i øjeblikket ledig.Jeg er rundet de 50 år. Og jeg skal lige hilse og sige det er ikke nemt og få arbejde som ugfaglært. Slet ikke når alderen og tungt arbejde har sat sine spor.
    Daisi, hvor er der job til mig?
    Uddandelse. Dertil rækker mine skolekunskaber ikke til.

• #53   25. maj 2010 Topskattegrænsen er på 423.000 i 2010 ;o)

WE LIKE!! smiley

• #56   25. maj 2010 Daisie, det er vist da ret klart, at der ikke kommer mere arbejde af, at man stiller på arbejdspladsen og tilbyder sin arbejdskraft.

Der SKAL være arbejde at få, før man kan få et arbejde. Så det er ikke hønen eller ægget - det er først behovet for arbejdskraft, der efter selve arbejdskraften.

Hvordan definerer du faglært?
    Rigtig mange faglærte grupper, især inden for de mere bløde områder, så ligger vi mellem 20 og 30.000 om måneden - herunder de lærere, du omtalte før.

• #57   25. maj 2010 En timelønnet tømresvend i provinsen kan ikke forvente at tjene meget over 20.000 om måneden før skat - så der er lang vej til de 35-40.000....

• #58   25. maj 2010 Når jeg hører rundt omkring mig så er 35/40.000 om måneden den løn en faglært har i dagens danmark

Hvad er en faglært med den normale løn ?

• #59   25. maj 2010 Gad vide om de forventer at opkvalificere ledige uden at betale penge for det?

• #61   25. maj 2010 En tømrer , murer mm. med en løn på 175kr i timen hvilket er en god løn sys jg i hvrt fald. tjener så 26-27.000kr ved en 37timers arbejdsuge

• #63   25. maj 2010 En nyuddannet lærer får ikke over 25
    Jeg er faglært med kandidatgrad og får hverken 35 eller 40.000.
    Min far er faglært håndværker gennem 35 år og får heller ikke hverken 35 eller 40.000.

Det er et noget imaginært lønspektrum der arbejdes med her...

• #64   25. maj 2010 En butiksansat eller en fængselsfunktionær - jeg tror ikke engang de kommer op på de 20....

Mark, det er også en rigtig god løn, IMO - det er nok også i den højere ende hvis man ser geografisk på det..

Jeg mener ikke der er mange i mellemklassen der kommer i nærheden af 40.000 kr. om måneden, må jeg indrømme.

• #65   25. maj 2010 betaler selv topskat. Så er godt klar over det ikke kun er direktøre

• #67   25. maj 2010 jaaa, ved at murer kun fik 140-150kr her på lolland da min kammerat flyttede her ned, han forsatte med at arbejde i kbh, som jeg går ud fra er det bedst betalte sted

• #68   25. maj 2010 Daisie, arbejder hun på en folkeskole?

• #69   25. maj 2010 det kræver en løn på 240kr i timen at få 40.000kr om mdr. på en 22 dage arbejdsmdr.

• #70   25. maj 2010 Daisie, jeg skal ikke kunne udtale mig om din datter er fuld af løgn, jeg kan bare konstatere at af min gamle årgang på lærerseminariet som jeg stadig har kontakt til, der var ikke én af dem oppe på en løn på knapt 30.000 som nyuddannet.

• #73   25. maj 2010 En social og sundhedshjælper tjener hvad 22000kr om året.

• #74   25. maj 2010 Virksomhedernes aktionærer vil tjæne mere og mere uden og røre en finger.Der er virkelig mange der har flyttet produktionen østpå for at aktionærene kan tjene mere. Ikke at de som sådan ikke tjener på i dag, men de kan tjene mere derude.
    Virksomhederne har vel også et ansvar, for landet .
    Hvad sker der nor østfolket vil til og have løn, for deres arbejde.
    Jo længere ned de sætter understøttelsesperoioden jo mindre tid er der til og finde job.Og hvor er de job?
    Ud fra visse udtagelser her er der vist nogle der enten ikke har været på arbejdsmarkedet i flere år og derfor ikke kender nok til hvad der røre sig på arbejdsmarkedet, eller også har sit på det tørre.

• #75   25. maj 2010 Min svigermor er lærer på en folkeskole og ligger på det øverste løntrin for lærer når man er offentligt ansat. (hun har også haft 30 års jubilæum) og hun får omkring 30000 kr pr måned.

Der er sikkert højere læreranstalter hvor lærene er bedre lønnet, og i det private er lønnen sikkert også bede..

Men der er helt sikkert uddannelser hvor man kommer ud til en startløn på omkring de 28000 kr, tror bare at man skal sorter de fag fra hvor man har stået i lærer. (håndværks fag og lignende)

• #76   25. maj 2010 Daisie, uagtet, så var din påstand at en faglært har 35-40.000 om måneden, og jeg kan nu godt forstå at du trækker lidt i land, for det harmonerer ikke ret godt med den virkelighed der er i det erhvervsliv jeg er vidende om.

• #77   25. maj 2010 Selvfølgelig vil der være undtagelser der sprænger den generelle lønramme, lærere der arbejder på privatskoler, sygeplejersker på privathospital osv., men det kendetegner jo ikke den største gruppe af alm. mellemklassearbejdere og dér ligger lønnen altså ikke i topskat-niveauu.

• #80   25. maj 2010 Daisie, tydeligvis.. og regeringen ser ud til at befinde sig i samme univers som du, for de har også en urealistisk idé om hvor mange penge folk har.....

• #81   25. maj 2010 Jamen jeg er uddannet social og sundhedshjælper . og arbejder som det, og ufaglært smiley har os mange timer, men arbejder ikke flere dage en andre .

• #82   25. maj 2010 Jeg er faglært kontoruddannet, den højeste løn jeg har haft var 20800 kr før skat. Så der er dælme langt op til 35.000-40.000 kr..

• #84   25. maj 2010 Ja, Susanne. Det er rigtigt. Du får valget jobbet eller skift fagforening.

• #86   25. maj 2010 Der er mange herinde der bliver tørret bagi med de lønninger i ligger for dagen... Hvor mange håndværkere kender i som kun arbejder 37 timer i ugen? Jeg kender øh et stort 0, og selv hernede i sønderjylland er 150kr i timen meget normalt, så der skal ikke mange ugentlige overarbejdstimer til før du vandre på den på den fine linie af at skulle være topskat eller ikke...

Men syntes slet ikke det her spørgsmål handler om lønninger osv. men om sagens kerne nemlig dagpenge perioden... Syntes det er meget fair den sættes ned til 2 år, folk må bare må fingeren ud og lade være med at være kritiske der er masser af jobs derude, men nej folk er snæversynet de vil KUN arbejde med det de gjorde før, i stedet for bare at søge alt også komme igang, man kan altid søde videre...

• #88   25. maj 2010 I min branche ligger lønningerne på omkring kr. 45.000. Nogen tjener mere og andre lidt mindre. Men det er deromkring. Men det er altså ikke mange brancher hvor lønningerne er så høje.

Min mand er faglære og tjener lige omkring 30.000 kr. før skat.

• #89   25. maj 2010 Mener nu os to år burde være mere end rigeligt!

• #91   25. maj 2010 Jeg vil da gerne vide hvor de job er henne. Jeg har søgt mange både opslåede og kørt rundt til firmaer, og søgt uopfordret. Endnu uden held.
    Ja der er måske nok job til de faglærte, dog kender jeg nu både murer og tømre der er ledige.
    Men hvis nu den der arbejder over 37 timer lod være, så var der måske plads til en eller to mere.
    Hvad skal man uddannne sig til?
    Vel og mærket til noget , hvor der er arbejde når man er færdig.
    Men tillykke til dem der har deres på det tørre.

• #92   25. maj 2010 Maianne:

Jamen så er du meget velkommen til at 'tippe' et job til mig der som minium ligger på dagpengesatsten som pt er 752 kr om dagen.

For jeg søger på alt hvad jeg selv mener jeg kan stå indefor både indenfor min branche og udenfor.

Så hvis du ved hvor de mangler en teknisk assistent, kontormedhjælpler eller andet i det branche område så sig endelig til, for jeg vil ernormt gerne på arbejdsmarked igen men kan simpelthen ikke finde et selvom jeg søger med stor ihærdighed.

• #93   25. maj 2010 Ja jeg søger nu også.. Og jeg skal til min 2. samtale på næsten 5 mdr, i morgen..

Ellers er det afslag på afslag på afslag..

• #94   25. maj 2010 Jeg har 3 jobs . hehe. Har personligt aldrig haft problemer med at finde jobs.

Men skulle jeg blive ledig, så ville jeg da bestemt videruddanne mig , både for min egen skyld, men os for fremtiden

• #95   25. maj 2010 K N>> Hvad laver du da? :o)

• #96   25. maj 2010 En uddannelse som social og sundhedshjælper.giver jo et par tusinde mere end dagpenge.
    Og der er man sq næsten garanteret job, Da der bliver flere og flere gamle

• #97   25. maj 2010 Charlotte. så har du os kørt vikar bereau smiley da det er en gennemstit løn på 240kr i timen smiley

• #98   25. maj 2010 ahh ok smiley

• #99   25. maj 2010 jeg er os ansat på 20timer om ugen. som hjælper uden ancinitet. jeg har ca. 185.000 der fra.

• #100   25. maj 2010 Jeg du'r bare ikke til mennesker, så jeg ville ikke kunne arbejde som so-su hjælper. Tro mig, det er overvejet smiley

• #101   25. maj 2010 Charlotte, jaaa, men jeg gider ikke komme ud til et lorte sted hvor ingen ting fungere smiley Så beholder bare de jobs jeg har. Der kan jeg os få det at løbe rundt smiley smiley

• #103   25. maj 2010 Peøver lige igen Maianne da ikke responderet:

Jamen så er du meget velkommen til at 'tippe' et job til mig der som minium ligger på dagpengesatsten som pt er 752 kr om dagen.

For jeg søger på alt hvad jeg selv mener jeg kan stå indefor både indenfor min branche og udenfor.

Så hvis du ved hvor de mangler en teknisk assistent, kontormedhjælpler eller andet i det branche område så sig endelig til, for jeg vil ernormt gerne på arbejdsmarked igen men kan simpelthen ikke finde et selvom jeg søger med stor ihærdighed.

• #104   25. maj 2010 Jeg har forsøgt at komme i hjemmeplejen men kunne ikke få nok timer så jeg kunne leve af det også skulle jeg bruge af de supplerende dagpenge (30 uger) og havde ikke nok timer til at optjene en ny periode så efter jeg ikke få supp. mere ville jeg være fuldtidledig igen herudover ville hjemmeplejen ikke underskrive en frigørelsesattesten så det blev der ikke noget af ; (

Har osse forsøgt at blive voksenlærling men det kan jeg ikke da jeg har brugt min uddannelse indenfor de sidste 5 år så der er heller ikke noget at komme efter ; (

Gerudover har jeg ringede rundt til forskellige virksomheder og tilbudt dem at komme i virksomhedspraktik som jeg kan komme kvit og frit i optil 4 uger hvorefter jeg kan komme i løntilskud job hvor arbejdsgiveren vil få optil ca 10500kr dækket af min løn men det er der heller ikke nogle arbejdsgiver der er interesseret i ....jeg kan slet ikke forstå det....

Så jeg tager imod forslag med kyshånd til hvordan pokker jeg kan komme i job

• #106   25. maj 2010 Jeg søger nu også udenfor min uddannelsesramme.

Charlotte: jeg har et problem med hmm, hvad skal man kalde det.. berøring og sådan. Men kunne da være jeg skulle læse lidt mere op om det smiley I det hele taget er jeg vist et dårligt socialt tilfælde, men det er en hel anden tråd smiley

• #107   25. maj 2010 .::$::. Reiki Master .::$::.
    Hvis du har uddannelsen kan du jo supplere med vikar bereau 1 søndag eller 2 om mdr. det er 3-4000kr mere

• #108   25. maj 2010 Hehehe iiih tak altså :o)

• #109   25. maj 2010 Maianne:

I know....som sagt jeg er uddannet Teknisk assistent og derindefor søger jeg samt jeg søger alt ufaglært kontorarbejde, kundeservice, osv sååååå ....ex i sidste uge kunne jeg kun finde 3 jobs at søge på det var det enste der sådan nogle lundende matchede min profil så jeg kan ikke bruge det til noget at der er 12942 ledige jobs på ofir for jeg matcher dem overhovedet ikke plus jeg pendler ikke til Jylland hver dag da det er der absolut ingen idé i plus at det ikke er derovre at jobbene er for mit vedkommende, hvis der var ville jeg være parat til at hive teltpælene op og flytte

• #110   25. maj 2010 MARK BLOM .

Jamen det ville da osse være en plan hvis jeg ellers havde sosu uddannelsen hvilket jeg ikke har og vi har vendt hver en øre for at se om vi kunne leve af SU og det hænger slet ikke sammen plus jeg skulle op og have 20timer om ugen ca for at komme op på dagpengesatasen så det er helt umuligt.

Herudover er min mand langtidssyg og kommer højst sandsynligt ikke tilbage på arbejdsmarked så indkomsten herhjemme er meget lav.....

• #111   25. maj 2010 under uddannelsen får du 17.500kr ???? der er INTET s.u smiley
    Så du får flere penge mellem hænderne gør du ikk ?

• #112   25. maj 2010 MARK BLOM .

Hvordan skulle jeg kunne få 17.500 kr ???

Jeg kan ikke blive voksenelev pga jeg har brugt min egen uddannelse som TA'er indenfor de sidste 5 år

Sidst jeg undersøgte kunne jeg få SU og intet andet

• #113   25. maj 2010 du kan ikke få voksenløn ? dette lyder meget mærkeligt . jeg havde undersøgt det nærmere.
    Selv satsen for under 25år er højere end su

• #114   25. maj 2010 Hvorfor skulle din tidl uddannelse have en relevans om du får det samme som alle andre over 25 `?

• #115   25. maj 2010 Nej det kan jeg ikke. Jeg SKAL bruge min uddannelse som TA'er så det vil sige hvis jeg ikke bruger min uddannelse de næste 4 år ca da jeg ikke har brugt den siden april sidste år så kan jeg få voksenløn og ikke før sådan er reglerne.

Dette har jeg haft oppe og vende med Jobcenteret og min akasse og der er intet at komme efter.

Dette fandt jeg på / www.blivvoksenlaerling.dk/sporgsmaal_svar_borgere.html

''Hvilke betingelser skal jeg opfylde?

• Du skal være fyldt 25 år

• Du skal være ikke-faglært, eller

• Du har en forældet uddannelse (ej brugt i 5 år), eller

• Du har været ledig i sammenlagt 6 mdr. for personer under 30 år og 9 mdr. for personer over 30 år.''

• #116   25. maj 2010 ''• Du har en forældet uddannelse (ej brugt i 5 år)''

Det er lige præcis denne regle der spænder ben for mig - øv bøv!

• #117   25. maj 2010 Der havde jeg så søgt uden jobcenteret, og undladt at fortælle jeg havde en uddannelse. hehe. men sådan er vi alle forskellige smiley

Men snak med dem på uddannelses stedet i stedet og hør dem.
    For tag du f.eks assistenen og du har hjælperen, så har du jo stadig en uddannelse som ikk er forældet. og derfår du jo voksenløn. Vend den med uddannelses stedet, og ikke bare jobcenteret.

• #118   25. maj 2010 Nej nej nej Mark, rysten på hovedet....den går ikke!
    Hvem tror du udbetaler voksen lønnen når man er på skole...? -Gættede du rigtig...? Tilskudet går gennem Jobcenteret

''• Ansøgning om tilskud skal være jobcentret i hænde senest en måned efter at voksenlærlingen er startet'' samme kilde som før.

• #119   25. maj 2010 ved ikke helt hvad du snakker om med tilskud osv.
    Men man er ansat, med løn af en bestemt kommune, den der vel og mærke ansætter dig som elev.

• #121   25. maj 2010 FOAs SOSU-overenskomster sikrer nu, at mange vil have ret til at få
    voksenløn under uddannelsen.
    Der er 3 betingelser for at få voksenløn:
    · Uddannelsen skal begyndes 1. januar 2008 eller senere.
    · Du skal være fyldt 25 år ved elevkontraktens indgåelse.
    · Du skal have mindst 1 års relevant erfaring.

Vil gerne våge at påstår at jobcenteret eller dig, muligvis har taget fejl .

De link, du tag fra nævner voksenlærling, og ikke voksen elev mm

er 99.99 % du kan få voksen løn, men tagtlf i morgen og ring til skolen / kommunen, og bevis jeg tag fejl. du har intet af miste, alt at vinde.

• #123   26. maj 2010 Det er undersøgt til bunds og der er intet at komme efter for som du skriver Mark ''...· Du skal have mindst 1 års relevant erfaring...'' så har jeg ikke erfaring plus jeg kan ikke finde et job så jeg får relevant erfaring, sådan er det!

Syntes det er underligt at du ikke vil tror på mig, for jeg har sat min grundigt ind i tingene og undersøgt reglerne hos både, skole, jobcenter og kommune med det resultat at 'kassen' er lukket for mit vedkommende ikke engang via flaskehalindsatsen kan jeg blive bevilligt en uddannelse.

Om flaskehalsindsatsen: http://www.brhovedstadensjaelland.dk/Flaskehalsindsats.aspx?sc_lang=da

Det som både du Mark & Charlotte infomere om vil jeg gerne høre om det er noget I har undersøgt til bunds eller om det blot er påstande (forstå mig ret)...?

Ville da ønske at det I infomerede var sandt så jeg kunne komme i gang med sosu uddannelsen : )

• #124   26. maj 2010 Husk på jeg har ingen erfaring indenfor sosu området

• #125   26. maj 2010 nu kan jeg se i snakker om ar der bliver taget i børne penge..
    Men det kommer vel ikk til og ramme mig??
    Jeg er gravid og venter mit første barn er ikk gift men bor sammen med faren.

Der udover kommer det til og mærkes på min kærestes eks børnepenge hun få.
    Hun har 2 børn og for forhøjet børnepenge.

• #126   26. maj 2010 Charlotte: Hvem i kommunen skal jeg kontakte (afdeling)..?

• #127   26. maj 2010 Charlotte: Det link du lige har smidt har jeg kigget på og der kan jeg blot få su og ikke den økonomi som er for personer over 25 da jeg ingen erfaring har

• #128   26. maj 2010 Har lige været inde på kommunens hjemmeside og endnu engang jeg kan kun modtage voksenelev ved at have mindst 1års erfaring

• #129   26. maj 2010 Dette er hvad der står på min kommunens hjemmeside mht økonomi:

SOSU-hjælper Trin 1
    Elever under 18 år: 7518,41 kr.
    Elever over 18 år: 9764,40 kr.
    Elever over 25 år Voksenelevløn: 18947,50 kr.

SOSU-assistent Trin 2
    Elever under 18 år: 7643.57 kr. (1. uddannelsesår)
    Elever under 18 år: 8173,78 kr. (2. uddannelsesår)
    Elever over 18 år: 10390,04 kr. (1. uddannelsesår)
    Elever over 18 år: 10846,01 kr. (2. uddannelsesår)

Elever over 25 år og med 1 års relevant erhvervserfaring inden for de sidste 4 år kan få voksenelevløn: 18947,50 kr.

Dette kan jeg som sagt ikke modtage altser voksenelevløv da jeg ingen relevant erfaring har.

• #130   26. maj 2010 Ring dog til kommunen ? hvad har du at miste ?
    Det fint nok du siger du har undersøgt alt til bunds på trods af at hele dit argument i starten var det emd den forældet uddannelse , Som nu er ændret til det intet har med det at gøre.
    Vi havde alså flere mænd med 0 erfaring som fik voksenløn på mit hold.

Det virker i mine øjne som om du har opgivet.
    Og beder mig om beviser :S
    Du har intet at miste, du siger du virkelig bare gerne vil ku komme videre. Havde det været mig havde jeg taget kontakt til folk i kommunen / skolen som du bliver anbefalet af folk som allerede er i branchen!

Kan jo være total ligeglad med dig og bare sige ja ja, for jeg har 3 jobs, og intet problem med at finde det 4 og 5 hvis det skulle blive aktuelt.

men har erfaringer med at de jobkonsulenter mm. bare snakker og røven går. man skal selv lige eftertjekke alt smiley

Held og lykke, håber du giver svar når du har snakket med en skole i nærheden af dig, eller den konsulent på kommunen der ansætter elever !

• #131   27. maj 2010 Mark,

Du læser vist ikke særligt godt men fred være med det hi hi hi

Som jeg hele tiden har sagt er min nuværende uddannelse ikke forældet (hvilket egentlig er en af kravene for at få voksenelevløn ens uddannelse må nemenlig ikke været brugt de sidste 5 år hvilket jeg har gjort) og logisk nok har jeg heller ingen erfaring som sosu da jeg altid har beskræftiget mig som TA'er, så den opsang havde jeg nu ikke lige fortjent syntes jeg.

Opgivet har jeg bestemt ikke, det er fuld fart over feltet her med flere forskellige tiltag ; ) jeg er overbevist om at det lykkedes mig en dag at komme udaf min ledighed på den ene eller anden måde.

Tak for tippet med at ringe til uddannelseskonsulenterne i min kommune : )

Kommentér på:
WHAT! Hvor skævt kan det være???

Annonce