{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Indlagt kat.. Opdatering {{forumTopicSubject}}

Dyrlægen ringede kl 11.30, at nu havde de set på røntgen billederne og det så desværre ikke så nemt ud som de havde håbet, de havde vendt og drejet og vurderet, at de sagtens ville kunne redde benet, men at det ville kræve en større operation med skruer, skinner og stativ og noget opbygning af hendes knogler.

Dog var der enkelte risici jeg skulle kende, bla. at hun kunne hænge fast med det stativ, og det måtte hun ikke, samt hun ikke måtte kunne hoppe, da det kunne ødelægge alt.

Jeg spurgte om de havde set på om vi kunne få delt regningen, det kunne vi godt men med lovning og ære på spil, for de har desværre kendskab til mange som aldrig får betalt. smiley Synes det er ærgerligt at det går ud over folk i nød, at der findes dårlige betalere.

Kl 15.30 kunne jeg ikke holde det ud mere, jeg ringede derned og fik at vide de først lige var blevet færdige med hende, 4 timer i narkose og nu var hun fin. Hun trak selv vejret, men de ville gerne beholde hende til i morgen, så kl 10 skal jeg ringe og høre om hun har klaret natten og hvordan det står til.

Jeg har lånt et bur af Jeanette med Luna, som er stort nok til en hund, så det bliver lavet om til et hjem til Sol de næste 4 uger, for jeg vil ingen chancer tage med det ben og stativ.

Hun må slet ikke hænge fast, så min plan var at sætte noget fast inde i buret, evt tæpper, men jeg tænker bare, hvad hvis det går galt? Er der andet jeg kan gøre?

I weekenden skal vi hegne terrassen ind, nu vil jeg aldrig mere udsætte mine kære katte for det her, og til den 1. når vi har penge igen, bliver de begge sygeforsikret. Det vil koste os 2040 kr om året, og så står vi aldrig i den her situation igen.

Det var dagens opdatering om Sol, håber nogle har bud på hvad jeg kan forer buret med så hun på ingen måder kan hænge fast..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indlagt kat.. Opdatering
  • #1   19. maj 2010 Puha, det lyder godt nok som en grim oplevelse smiley Jeg ved ikke lige hvad der er sket med din kære mis, man kan læse mig frem til, at det har været slemt.
    Du kan tage et gammelt dynebetræk og klippe i stykker, og sætte fast med strips smiley hvis det altså er med tremmer.

• #2   19. maj 2010 Mette hun er muligvis faldet ned fra 1. eller 2. sal, vi fandt hende igår aftes kl 22, nedenfor vores lejlighed med åbent benbrud...

Tror du ikke hun stadig vil kunne hænge fast selvom det er på indersiden?

• #3   19. maj 2010 hm det kommer jo an på om tremmerne er store nok til at de små ting i stativet kan hænge fast .. måske noget skum sådan noget man kan få til senge , og puder eller sådan .. kunne ikke forestille mig sådan noget skum er så dyrt .

• #4   19. maj 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=399495 her er link til tråden fra igår

• #5   19. maj 2010 Helene : Føj da smiley det er ikke sjovt når man finder sine dyr i sådanne tilstande da.
    Ehm, det ved jeg ikke. Det kommer jo lidt an på hvordan skinnen er? eller stativet?? og hvor stort bur + kat er. Men det er jo næsten eneste mulighed. Ellers kan du også stille buret ind i betrækket, så det bliver en lille hule? Hvis stativet altså ikke kan sidde fast i tremmerne?

• #6   19. maj 2010 Jeg undrede mig over hvor hun var da vi kom hjem, men tænkte ikke over det før efter en times tid. Kaldte på hende og hun skreg så nede fra jorden af. Min mand gik ned og fandt hende. Hun støttede ikke på benet, jeg sagde han bare skulle løfte hende op, for jeg troede hun bare havde slået benet men nej, det hang bare slapt ned. Der var hul og blod og så gik det stærkt med at komme til Karlslunde Dyrehospital.

Buret er stort nok til en stor labrador, katten er en 1-års hunkat, almindelig huskat. Stativet aner jeg ikke noget om, for har ikke set det eller hende, men jeg vil tro det er sådan et som til mennesker. Jeg kan ikke sætte buret ind i dynbetrækket, så er der endnu større chancer for hun kan hænge fast i tremmerne.

• #7   19. maj 2010 Det er et bur fra Harald Nyborg, så bare et ganske almindeligt jernbur.. Buret passer til en større hund som lab, schæfer etc..

Helene, hvis du sætter tæpper eller dynebetræk så stramt som du kan og binder det med strips eller noget, så burde hun ikke kunne hænge fast. Og de første par dage er det nok kun i kattebakken, hun bevæger sig.. Stakkels Sol..

• #8   19. maj 2010 Puhhh ha .. sikke noget.. Arme lille pus.. Rigtig god bedring til hende.. krydser fingre for at hun snart er på højkant..

• #9   19. maj 2010 Helene:

Hvor henne bor du?
    Jeg bor i Ålsgårde (mellem Helsingør og Hornbæk) og hvis du er interesseret i noget framingo med påklistret blød skumgummi til foring af buret, må du gerne få det (det skal ikke koste dig en krone, men du må selv komme og hente dem).
    Ialt er pladerne ca. 7 cm tykke (ca. 5 cm. flamingo og 2 cm. skumgummi)
    - ved ikke om buret er så stort at der er plads til det?

Du må bare lige vende tilbage hvis du er interesseret.

God bedring smiley

• #10   19. maj 2010 Åh lille sol dog, hvor er det forfærdeligt H..

Håber hun kommer sig helt efter sådan en om gang, men ved du gør det bedste for dine dyr.. Knus

• #11   19. maj 2010 held dog lykke. hvor gammel er katten?

• #12   19. maj 2010 Åhh tak tak tak.

Jeg har endnu ikke set buret, Martin er ude og lufte hund og slå græs og ordne en masse.. Vi lever hvert vores liv lige i dag, for jeg vil bare være hjemme, mens han vil ud ud UD! Han savner Sol og kan slet ikke holde ud at være hjemme, slet ikke fordi vores store hankat går og skriger efter hende. smiley

G.B Jeg bor i hundige, tror ikke jeg får Martin til at køre så langt lige nu, uden vi først har afprøvet det andet først, men jeg vil vende tilbage i morgen eller senere på ugen hvis jeg kan se det bliver nødvendigt.

Jeg har taget en feriedag i morgen, så jeg kan få styr på hjemmet inden hun kommer hjem, for ovenpå et bryllup i lørdags er der ikke styr på noget, og her skal være klinisk rent til hun kommer hjem med det ben.

• #13   19. maj 2010 Det er bare helt ok Helene.
    Men skriv mig lige en PB hvis du vil gøre brug af det, for jeg framelder mig tråden igen.

• #14   19. maj 2010 Bonus nej hun skal skam ligge på dyner og tæpper, det er siderne på buret hun kan hænge fast i med det stativ hun har fået på.

• #15   19. maj 2010 Nej det er jeg ikke bange for. Jeg er meget mere bange for siderne får revet i stativet.

• #16   19. maj 2010 K kan du tro jeg gør. Det her koster indtil videre 6000 kr, men med en ekstra overnatning og alt bagefter, ja så tør jeg ikke tænke på prisen!

Jeg spurgte dyrlægen om det var bedre at fjerne hele benet, men nej ingen grund til det hvis de kunne redde benet, samt det altid var bedre at have et skud tilbage i bøssen. Ja det sagde dyrlægen...

• #17   19. maj 2010 Puha det er noget af en regning...

Håber lille Sol klare den, det gør så ondt at høre at hun er kommet så galt afsted og kan slet ikke lade vær med at tænke på at jeg snakkede med den lille pige i lørdags, håber inderligt at hun snart er ovenpå igen, men ved hun er i de bedste hænder..

• #18   20. maj 2010 Badut min mand har foret buret med et par gamle dyner så hun kan på ingen måde hænge fast i tremmerne. smiley

Ja jeg fik det også skidt da jeg ikke kunne finde hende, hun er jo altid lige der når jeg kommer hjem. smiley

Jeg savner min pige ufattelig meget og jeg glæder mig til vi skal hente hende kl 16.45 i eftermiddag. smiley

Lige nu bander jeg over vi ikke har fået bil endnu, for så havde jeg hentet hende selv!!!

Kommentér på:
Indlagt kat.. Opdatering

Annonce