21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Underlag til hamster {{forumTopicSubject}}
Ja, lige lidt hjælp tak:
Jeg har i min barndom haft marsvin, og senere haft dværghamstre..
Og det savner jeg lidt..
Men min astma driller lidt grundet strøelsen og høet til gnavere, når det hvirvler op i luften. Så kan de gå i noget andet?
F.eks træpiller og avisstrimler? De skal jo have noget at gemme sig i og lege i..
Og nu er det nogle år siden jeg har haft dværghamstre, og jeg var en del yngre.
Hvad er bedst? Ser for mig at de helst vil gå alene. Er det forkert?.
Og hvad er forskellen på alm. hamster og dværghamster?
Jeg vil gerne have et bur med flere etager i, samt en masse gange og et hjul og generelt legetøj til dyret. Det behøver egentlig ikke være kælent, men skal kunne håndteres når det buret skal skiftes osv.
Og selvfølgelig skal der være mad, vand og en "sandkasse" i..
Men kan det lade sig gøre at de går i det?
Og andre ínputs samt gode råd er velkomne
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men det gør Izabella :o) http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=49229
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg vil ikke have marsvin igen..
Vil gerne have hamstre..
Okay, tak..
dec 2008
men de skal vel helst have noget at gemme og lege i?..
kan jeg bruge avisstrimler til det? Eller hvad ville du foreslå?..
og foretrækker de ikke at gå alene?..
dec 2008
uhhh, lyder også godt..
men jeg kan altså helt forsvarligt godt have et bur med træpiller og f.eks toiletpapir og avisstrimler til dem.. Uden at risikere de ikke får opfyldt deres behov..?
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Kan købes i dyrehandlen
dec 2008
hvad bruger du så som underlag??
Da jeg havde hamstere sidst, havde de sådan noget vat-lignende i hulerne, men da ikke i selve buret..
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
Jeg brugte selv toilet papir til deres huler
Havde en veninde der ikk kunen tåle spåner og hun havde sine på træpiller, men om det er godt ved jeg ikke..
men ved at avispapir nu ikke er godt da de er begyndt at bruge farvetryk i aviserne og ikke sort/hvid som før i tiden desværre..
Men ja spørg Izabella hun er mere inde i det hamster halløj, man glemmer det lidt når man ikke længere har hamstere selv..
Iøvrigt så må guldhamstre aldrig gå to og to- dem sætter man kun lige sammen ved parring.
jeg havde det mange kender som vinterhvide dværghamstre, de gik sammen to hunner og hannen alene i sit eget bur, jeg oplevede aldrig problemer, men man siger det langt fra er alle der kan gå to og to, da de vil slås når de blier kønsmodne.. om jeg bar har været heldig dengang kan jeg ikke sige, for jeg har også som barn haft guldhamstre og de gik også sammen og der skete heller ikke noget.. (selvom man i teorien ikke kan) men det fortalte dyrhandlen aldrig noget om dengang..
men kan anbefale dig at blive medlem inde på hamsterland og læse og udnersøge ting derinde
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 286
Bio base bruges også til heste
aug 2008
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 62
De kan grave og gemme sig i det, det lugter ikke overhovedet og billigt i indkøb (gav selv lidt over 100,- for 25kg)
Dværghamstere, afhængig af race, kan godt gå i par; men nogle fraråder det; men jeg har aldrig selv haft problemer med at have dem parvis.
Vat og hamstervat er no-go, da deres maver ikke kan fordøje det og derved stoppe dem til og resultere i dødsfald.
Køkkenrulle/toiletpapir er vejen frem.
Jeg bruger ikke selv avispapir til mine vinterhvide dværghamstere, for de har toiletpapir, bøgeflis, kokosnødder, grene, trærør, kokosnet, hjul at hygge sig med.
Held og lykke med det
aug 2008
rigtig tragisk.. derfor har mine aldrig haft vat af nogen form..
Underlag til hamster