{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

2 hanhunde sammen.. Råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

For at gøre en lang historie kort, gik mig og kæresten fra hinanden for lidt over en md siden, da vi ikke anede vores levende råd om hvordan vi skulle løse nogle problemer mellem vores hunde.. - Han har en amstaff på 2, og jeg har en golden retriever på 1 år.
De har aldrig kunne dele kødben eller andet spiseligt, men med tiden udviklede den agressive adfærd sig, og at de snuste samme sted på gulvet kunne være nok til at de farede i hovederne på hinanden, og vi måtte hive dem væk fra hinanden.

Nu er vi blevet enige om at prøve at finde nogle metoder som måske kunne give dem glæde ved hinanden, og håbe de kan glemme deres dominans osv.
Vi bor hver for sig nu, og søger nogle der har kendskab til nogle gode måder at føre dem sammen på igen.. Er der evt noget vi kan lave sammen med dem, så de finder "glæden" frem i hinanden igen?
Råd søges. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hanhunde sammen.. Råd søges.
  • #1   23. apr 2010 du skal nok ikke regne med at de glemmer ............
    er de kastreret nogen af dem ???

det er meget svært når de først har været oppe og toppes. men sørg ihvertfald for at der aldrig er mad og kære ejendele fremme når de mødes........møds evt. på stranden, skoven el. stort område hvor der er plads nok.

• #2   23. apr 2010 Ja den ældste er kastereret.. (amstaffen).
    Det meste af tiden har de godt kunne sammen, men der har været episoder der gjorde mig ekstremt nervøs.
    Det har aldrig nået at ende med slemme bid eller lign, men det går lynhurtigt, og de knurrer meget meget højt og snapper ud, og er helt tætte på hinanden. Ingen af dem stopper af sig selv.
    Synes bare det er mystisk der ikke har været en "grund" de sidste gange vi oplevede det.

• #4   23. apr 2010 jeg vil give cat f ret ... I skal ind og tage leder skabet og være den der knurre !!! to hanner sammen med kugler kan give mange problemer hvis de først er begyndt at opføre sig dominat overfor hinanden!!
    jeg har selv 3 hanhunde og 1 tæve. mine hanner er henholdsvis 14 måneder, 13 måneder og 5 måneder. De har endnu ikke haft nogen dominerende adfærd og ingen af dem er kastereret da de to af dem er avls hanner og den mindste jo kun er 5 måneder.
    Jeg er så så heldig at min tæve er den der har det sidste ord her efter mig og hun holder godt styr på de 3 knægte!! hvis de kommer lidt op at toppes over et stykke legetøj og jeg ikke i hendes øjne er hurtig nok til at stoppe det, fare hund indimellem dem og skælder dem ud !! det giver ro med det samme smiley faktisk ret sjovt at se for så går hun tilbage til sin sofa og sover videre smiley hihi

Men jeg lader ALDRIG mine hunde selv uden opsyn, da det er hanner og de har begge været i avl og ved hva det handler om, så når de er selv har de hver deres store bur i deres eget værelse som står helt op af hinanden så de stadig mærker de er en flok og har hinanden trykhed smiley

håber i får det til at fungere mellem jeres hunde men mit råd er en masse tålmodighed, kasterasion og et stærkt lederskab fra jeres side !!

• #5   23. apr 2010 Om ikke andet kræver det mega meget arbejde for at "mindske" det og I vil stadig være nødt til at være obs. på det.

Jeg ville også få en behandler ud og hjælpe med problemet, men det er ikke sikkert vedkommende kan få det til at stoppe helt..

Held og lykke..

• #6   24. apr 2010 har absolut INGEN problemer med mine 2 hanhunde (amstaffer) og INGEN af dem er kasteret...

til gengæld er der ingen spiselige ting i vores hjem og kødben bliver spist under opsyn eller i 2 forskellige rum. vi har masser af sokker med knuder og bolde men det leger de altid sammen om..

vi har dog prøvet 2 gange at skille dem af men det var fordi en af hundende overskred den anden hunds grænse og IKKE reagerrede på dens signaler til at stoppe

Kommentér på:
2 hanhunde sammen.. Råd søges.

Annonce