Hvad ville I have gjort? {{forumTopicSubject}}
Her i fredags sad jeg sammen med nogle veninder på en bænk uden for Fakta og ventede på nogle andre venner.
Vi ser så en ung mand og en ung kvinde komme gående med deres hund, som lignede en amstaff-blanding - ikke, at det har noget med sagen at gøre. De bandt hunden til hundekrogen på muren.
Hunden havde en sele på, der lignede en hjemmelavet sele. Det var nærmest bare et halsbånd og to snore, der gik ned omkring skuldrene.
Mens ejerne var inde at handle, begyndte den her hund langsomt at "bryde" ud af selen. Efter kort tid var den fri. Jeg havde ikke set, den var kommet fri, før den begyndte at gå lidt væk fra muren. Den var ikke aggressiv eller noget, den gik bare og snusede nysgerrigt til jorden.
Jeg ved jo selvfølgelig godt, at man ikke skal gå hen til fremmede hunde, men jeg ville heller ikke bare sidde og se på, at den her hund løb væk. Så jeg sagde til en af mine veninder, at hun skulle gå ind i butikken og finde ejerne, og så ville jeg spærre vejen for hunden, så den ikke kunne løbe væk - og hvis den var nødvendigt, ville jeg prøve at give den selen på igen. Heldigvis kom ejerne ud kort tid efter, og de fik selen på hunden igen og gik deres vej.
- Hvad ville I have gjort? Ville I have gået hen og sætte selen på hunden igen?
- Hov, det blev vist lidt langt
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 20
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Nu ville jeg aldrig selv sætte mine hunde af udenfor, men hvis jeg gjorde så ville jeg være SÅ taknemmelig hvis de kom fri og der så var nogen der fangede dem...
Jeg ville tage bestik af situationen og gå mod hunden, udviser den aggresiv adfærd overfor mig så ville jeg nok ikke, men jeg ville forsøge uden tvivl
mar 2008
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
mar 2008
C K H - Jep, det var ogs min strategi
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Jeg ville nok også lige forsøge at få kontakt til hunde, og se om jeg kunne komme til den, så den kunne få halsbåndet på igen.
Men mener at så længe man gør noget og ikke bare lader stå til, så har man gjort det man selv fandt rigtigt i situationen og det er det vigtigste
mar 2008
Hvad ville I have gjort?