{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.958 visninger | Oprettet:

Har lige købt et dværg hamster.- hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt et dværghamster, og jeg har en masse spørgsmål.
Er det rigtig at dværghamster er sociale og jeg har lige købt en dreng jeg ved god ikke hvor gammel han er, men han er ikke voksen ihvertfald. Jeg vil gerne købe en ven til ham men er bange for at de kommer til at slås, er det rigtig eller har han det fint nok med at være alene-hamster.

Hvor stort et bur skal jeg købe?

Hvad er det bedste foder for et dværghamster?

Håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lige købt et dværg hamster.- hjælp
  • #2   10. apr 2010 Og det er endnu gratis at oprette sig på gnavergalleri smiley

Jeg ved det heller ikke, men mener ikke at man skal have 2 dværghamstre sammen.

Foder købes i dyrehandel. Der findes specielle hamsterblandinger.

• #3   10. apr 2010 Tænker lige at det måske havde været en ide at undersøge hvad sådan et dyr kræver inden man køber det.

• #4   10. apr 2010 Det er bare iorden.. vi prøver at finde noget

• #5   10. apr 2010 hamstre har det faktisk bedst som alene dyr. du skal købe hamster gnaver blanding til den. En smule grønt, Gulerod,fx frugt som nødder, æble og druer kan de godt lide. Du kan have dem i et egnet hamsterbur, med tunneller og et sovehus. Et akvarium kan også bruges. Har du ikke fået information der hvor du har købt den?

• #6   10. apr 2010 Jeg vil lige sige at hamstrer ikke må få mandler da der er blåsyre i. Og så er det kødædere så det skal have kød 2-3 gange om ugen

• #7   10. apr 2010 uhaaaa det omvendt rækkefølge det her, dyret først og så spørgsmålene om ja alt bagefter. men ellers kan du vel google det og finde oplysninger der. held og lykke med den lille hehe

• #8   10. apr 2010 Er det en joke det her? Har du anskaffet dig en gnaver uden at vide noget som helst om det, og ikke mindst uden at have et bur til den? Hvor dælen har du den så henne?
    Men ja, prøv at spørg på GnaverForum, eller ta' og snak med en dyrhandler om det.

• #9   10. apr 2010 Man anskaffer sig sku ikke et dyr uden at vide noget om dyret/arten etc!!!

Først der er flere forskellige dværgarter, hvoraf nogle har det bedst alene og andre i par eller små grupper.
    Vinterhvide dværghamster kan gå både alene og i par (evt. små grupper; men to hunkøn kan nemt komme op og slås og hurtigere end to hankøn).

Det bedste foder er en blanding af:
    Afskallet havre, byg, hvede, tørrede majs, tørrede ærter, tørrede sojabønner, hamp, græskarkerner (m skal), solsikkekerner med skal, boghvede og undulatblanding (primært forskellige hirsefrø og kanariefrø).

Er det en vinterhvid dværghamster, kan jeg sige af erfaring, at de også spiser:
    Frisk oksekød, kattemad (tør og våd), jordnødder med skal, tranebær, banan, og forskellige slags frisk grønt. Især er de glade for spirer og agurk.

Buret skal have en god størrelse. Terrarier/akvarier på 128 liter er gode. Da der skal være plads til vandflaske, madskål, skjul/hus/bo, hjul og andet legetøj og evt. mulighed for sandbad (chinchilla-sand er godt for deres pels og holder deres pels blød og flot).
    Derudover er det en god idé at bruge terrarie/akvarie med låg/låger. Da dyret derved ikke kan komme ud gennem nogle tremmer.

• #10   10. apr 2010 hamstre er dyr, som skal holdes alene. og buret skal helst være så stort som muligt, og helst ikke fyldt med masser af plastik ting. hamstre kan godt lige sandbad og afhængigt af hvilken slags dværg hamster du har købt, så skal buret indrettes forskelligt. foderet skal være egnet til dværg hamstre og frugt og grønsager til.

• #11   10. apr 2010 Takker for alle svarene

• #12   10. apr 2010 Hmm en ting jeg undre mig over i ikke skriver er at i skal passe på med at fodre dem for meget, de laver små gemmesteder til deres mad eller overspiser, mit gamle hamster(for mange år siden!) blev underligt tykt på maven, lignede lidt en alt for tyk ilder(kan se du har et billede af en så går ud fra du har en??) og han kom til dyrlægen hvor han sagde til os at man skal passe på med at give de små for meget mad, de overspiser sig simpelthen ... ligesom fisk smiley

• #13   10. apr 2010 ikke to hanner sammen og heller ikke en han og hun efter de har parret sig

• #15   11. apr 2010 Hamstre kan sagtens gå sammen (guldhamstre er alene-dyr undtagen op til parring!).

Søskende kan også sagtens gå sammen (også han og han, dog kan der jo være nogle der ikke kan gå sammen; men hunner har meget svært ved det!).

Har selv dværghamstre og har aldrig haft problemer med at have to hanner sammen eller han og hun (både før og efter parring).

Nogle af Jer skal læse lidt om dværghamstere inden i svarer! Dog er der forskel på de forskellige arter smiley

Kommentér på:
Har lige købt et dværg hamster.- hjælp

Annonce