{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Hjælp til biologirapport? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at lave en rapport i Biologi omkring ølbrygning og mangler nu 1 spørgsmål som jeg bare ikke kan svare på. Kan i hjælpe??

4.Hvad er forskellen på gæringsprocessen i gær og i mennesker – og hvor foregår den i mennesker?

Jeg kan bare ikke finde svaret nogle steder, hverken i min lærerbog eller på google.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til biologirapport?
  • #1   5. apr 2010 (link fjernet)

    http://www.volvoxdk.dk/images/stories/volvoxdk/protocols/ingefaeroel/ingefaeroel02_uk_dan.pdf

    http://www.glocalbeer.dk/encyklopaedi/gaering_lagring/index.htm

    ”Cancer – er den sygdom over alle sygdomme, som har uendelige underlagte årsager. Næsten alt muligt kan være årsag til at sætte en cancer i gang, men der er kun en oprindelig årsag til at den opstår. I nogle få ord, summa summarum, så er den primære årsag til cancer at iltningen/åndedrættet i normale celler erstattes af en sukkergæringsproces. Alle normalle celler imødekommer deres behov for energi ved et åndedræt af ilt, mens cancer celler imødekommer deres behov for energi –for størsteparten via en gæring af sukker. Alle normale celler er på denne måde forpligtigede airobiske, hvorimod alle cancer celler er u-airobiske. Set udfra et standpunktet om livs fysik og kemi, så er forskellen mellem normale og cancer celler, så stor, ja nærmest direkte modsætninger, at man knap nok kan forestille sig noget mere forskelligt.
    Iltgasser – energidonoren til mennesker, dyr og planter er afsat – skubbet bort d i cancercellerne og erstattet af en energislugende reaktion uden lige og af laveste, levende udviklingsform.”
    Dette citat er faktisk ret så fantastisk – tænk at vi andre mennesker ikke ved noget om dette! Her er en forklaring på had der sker:
    Dine celler har brug fro ENERGI! De vil gøre ALT for at få fat i det. De foretrækker ILT, men hvis det ikke er i nærheden, så vil de degradere sig selv 13 gange på evolutionens stige og i stedet for ”spise sukker”. Dette forklarer stykket med ”den laveste, levende udviklingsform”.
    Gæring – tænk lige over det her:……det bare vokser og vokser. Gæringsprocessen inden i din krop er det som vi kalder en cancer gæringsproces; når du laver hjemmebryg – vin eller øl . hvad er det så du må sørge for? Jo, du må sørge for at det er forseglet, så luft (ILT) ikke kan komme ind til væsken. Hvis du lader ilt komme ind, så forhaler du jo gæringsprocessen.
    Den samme sandhed gælder også gæringsprocessen indeni din krop, den gæring som vi kalder cancer – lad der komme nok ilt ind, så vil gæringsprocessen jo standse. Det her er hvad Otto Warburg, sagde for tre årtier siden. Hvorfor har du ikke hørt mere om det? Det kan være du nu får lyst til at forbinde dette med den kendsgerning, at ”ilt-terapi behandling” ikke kan patenteres og derfor sikkert ikke er af nogen stor interesse for de store internationale medicinalkarteller. Det kan også være du ikke gjorde, men……..
    Jeg vil lige påpege – skulle der være en lov i Danmark mod at sige dette her – så skulle jeg jo måske ikke fremkomme med disse kendsgerninger og påstande, som sådan. Jeg kommer jo heller ikke med nogen påstande – det eneste jeg gør er at citere en nobelpristager. Og så fortælle dig at det tog ca. 60 år at frigive disse oplysninger og samtidigt for mange af os at vi nu har fundet frem til en god og original stabiliseret iltvæske.
    Om dette virker står der jo kun tilbage at prøve….jeg kender flere inklusiv jeg selv, som har masser af argumenter for, hvor dette skulle hjælpe, men det er jo i sidste ende op til dig selv bare at prøve det…..i værste fald kunne der jo bare ske det at du fik fornyet energi!



  • #4   5. apr 2010 Fætter Karin: Mange tak for link og for teksten..

    Linkene har jeg været inde på, men synes ikk det giver mig et direkte svar.

    Nu kan jeg se at gæringsprocessen i mennesket, foregår i cellerne.

    Men jeg kan simpelthen ikk forstå udfra teksten hvad forskellen på gærring i menesket og i gær er?

    Jeg fornemmer den ligger lige til højrebenet, men kan simpelthen ikk hitte ud af det?

    Har vidst fået gær på hjernen:)


  • #5   6. apr 2010 Mad med et lavt glukose-index - laver ingen eller kun lille gæring skaber kun en lille, eller slet ingen, stigning i blodsukkerniveauet, og det meste af energien tilbydes i form af flygtige fedtsyrer, energi-biproduktet fra gæringen i tarmsystemet.
    Kroppen skal bruge sukker for at "gære" mens gær kan gære i flere elementer (så som brød - øl - sukker)

    Den mikrobielle gæring i blindtarmen og tyktarmens effekt på immunforsvaret, det har været kendt hos mennesket i årtusinder. ...

    Har du læst dette?


    http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=633688


  • #6   6. apr 2010 Fætter Karin: Mange tak for alle link, jeg læser dem igennem senere når jeg har fri, men mange tak for din tid smiley

  • #7   6. apr 2010 Det er bare helt ok.
    Håber du får lavet din rapport uden større problemer :o)


Kommentér på:
Hjælp til biologirapport?

Annonce