300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Katte og dynamik! Katte og dynamik!

Ja, det her er jo kattehjørnet i dag, så jeg vil også lave en kattetråd smiley

jeg har tre katte, to piger som er 3, (jeg har haft dem fra 3 uger) og Mitten, en han fra sidste sommer..

Jeg fik Mitte, fordi det med tiden var meningen at Snehvide skulle aflives.. Hun har allergi, og det er ikke lykkedes mig rigtig at finde noget der hjælper, så når der er flere dårlige dage, er det altså farvel.. Hvilket der nok ikke er længe til desværre :S ..

Men men men, jeg er i tvivl om dynamikken mellem de to andre katte, når Snehvide er væk.. Snehvide og Mitte leger en del sammen, men Sorterper leger under ingen omstændigheder. Hun leger faktisk aldrig, hun vil bare kigge på.. og når Mitte forsøger at lege med hende, er han alt for strid ved min lille sarte kattemis..

Så jeg overvejer om det rette ville være at finde en der har samme temperament som Mitte?..
Jeg synes jo 3 katte er en lidt stor flok, når jeg også har hund, og i øvrigt bor i lejlighed, men det fungerer jo nu?

Hvordan ville I tackle situationen? Jeg vil jo heller ikke risikere at tage en kat ind i flokken, som så ender med at være strid ved Sorteper, hvis nu det ender med at de rotter sig sammen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og dynamik!
  • #1   5. apr 2010 Susanne,
    nej, det skal bestemt ikke være en dominant kat!.. Den skal passe til begge mine misser, dvs. kunne lege med mitte, men være flink mod Sorteper..

Men spørgsmålet er nok mere om det overhovedet er det rette at få endnu en kat? Eller om jeg tør satse på at Sorteper og Mitte vil lære at fungere sammen?

Han er så legesyg og frisk og aktiv, og hun er stille og vil bare gerne ligge og slappe af og følge med..

• #2   5. apr 2010 Jeg har ikke den store erfaring med katte men har dog lidt :o))

Jeg har oplevet at når man har flere katte er der ofte én der ligesom er lidt "udenfor". Dette kan ændre sig når flokken ændres og du vil (måske) opdage at Sorteper pludselig får en anderledes adfærd.
    Jeg ville vente og se havd der sker i din lille flok´når den ene kat er væk.

Kommentér på:
Katte og dynamik!

Annonce