648 visninger
|
Oprettet:
Heidi - Shelly lelly <3 .
17. nov 2005 Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
17. nov 2005 Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
handicapstøtte ved skole- hvordan?? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved hvordan det fungere hvis man skal søge om det der hedder handicap støtte eller tillæg, kan ikke huske helr hvad det kaldes.
Håber der er nogen der kan hjælpe :o)
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Du skal have fat i et ansøgningsskema som self skal udfyldes (og en lægeerklæring er osse nødvendig) og den sendes så ind. Men du skal påregne laaaang ekspeditionstid (3-6mdr er ikke helt ved siden af).
Hvis du får det tilkendt, får du dog udbetalt fra ansøgningsdatoen, så hvis du f.eks. søger fra april og får det tilkendt i august, vil du få udbetalt et beløb svarende til det du skulle have haft hver måned fra april til august, og herefter self almindeligt hver den 1.
jan 2007
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
Jeg skal over og snakke med en studievejleder i morgen på det uddannelses sted hvor jeg gerne vil starte, så håber virkelig at jeg kan få det, for vil så gerne starte i skole.
det ansøgningsskema er det et studievejlederne har eller skal man selv have det med??
jan 2007
Du kan næppe få at vide i morgen om du kan få det eller ej -det er nemlig ikke skolen/studievejledere e.l. der tager stilling til det.
Men jeg krydser da fingre for du får det -men du kan godt væbne dig med tålmodighed, for de er hamrende langsomme derinde *suk*
nov 2005
det er fordi jeg har ocd og den er faktisk så slemt at jeg har været sygemeldt i over 1 år, og kan ikke rigtig arbejde som det er nu, men vil gerne i skole for syntes ikke der er det samme pres på skole som det er når man er i f.eks jobtræning, fordi man tit må gå ud og sidde på gangen og arbejde lidt alene osv, og så tror jeg nemlig jeg vænner mig langsomt til det med at være ude blandt andre og gøre de ting jeg har svært ved nu f.eks.
jan 2007
Sm sagt er de ikke jsut hurtige. En ekspeditionstid på 3-6mdr er ikke usædvanligt. Men så tilbagebetales ydelsen så osse, så man får fra ansøgsningsdatoen, hvis man altså får det tilkendt.
Du kan læse meget mere om det på www.su.dk (mener jeg den hedder), og ellers skulle studievejlederen osse gerne kunne hjælpe.
Men med OCD har jeg svært ved at tro at du vil få afslag
nov 2005
kan hverken køre med offentlig transport, benytte offentlige toiletter eller spise foran folk jeg ikke kender (det med at spise er jeg blevet bedre til men kan stadig gå lidt i baglås) og derfor føler jeg mig tit presset når jeg er ude for mit hjem, men hvis jeg ved jeg kan ta aftsed så udsætter jeg det altid lidt og somregl går det så over.
handicapstøtte ved skole- hvordan??