{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

HG er det en børnehave ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg tror det efterhånden og af samme grund er jeg ikke så aktiv herinde ...

Det er så nemt at dømme andre mange gange er det mennesker man slet ikke kender IRL og ej heller kommer til ...

Vi har jo alle vores meninger om hvordan man bør holde hunde & andre dyr men enige bliver vi aldrig .. Men synes nu det er rart at høre andres meninger om træning, fodring, få gode råd hvis man mangler et ..

Der sidder jo mange herinde med en super viden om mange ting fordi de har sat sig godt ind i tingenen og lækkert at de GIDER dele denne viden ud til os andre ..

Jeg hører jo til dem som har store hunde som der er mange fordomme omkring desværre men det gør jo ikke at jeg hader alle de små eller dem med labber el andre racer ...

Vi lever trods alt i en rimelig fri verden hvor alle burde respektere andres meningen uden at svine nogen til hvis de ikke er enige ....

Bare min mening ....

Knus Inge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG er det en børnehave ??
  • #1   7. apr 2006 Forstår godt folk kan føle sig støt hvis man bliver direkte svinet til via sin gæstebog (komentar til ens hund). Jeg er heller ikke en særlig aktiv bruger... men man skulle da kunne løse det..Og så må det bare være at man ikke skriver sådan noget i "gæstebogen"....

• #2   7. apr 2006 Hmm hvor vil du hen med dette indlæg ?? - smiler

• #3   7. apr 2006 Hæ hæ Inge *GG*,
    Jeg forstår dine synspunkter
    måske derfor følger jeg som regel også
    kun med fra sidelinjen og deltager ikke
    i børnehave-debatter (mudderkastning)
    men glæder mig til stadighed over de kanon-
    go'e indlæg, der trods alt stadig forefindes

• #4   7. apr 2006 Jeg hentyder ikke til noget specielt bare almindelig viden ... Det er tit at folk sviner andre herinde men det er jo også nemt ... det svære her i livet er at være høflig overfor andre selvom man ikke er einge med dem ... For vi mennesker er de værste ROVDYR af alle og forsvarer os med næb & klør for at blive hørt ...

• #5   7. apr 2006 Hvor der er mange mennesker er der også mange meninger, og det handler vel i bund og grund om at respektere hinandens forskelligheder og se dem som noget positivt fremfor noget negativt. Personligt styrer jeg udenom tråde der "sviner" andre brugere til eller der hvor bølgerne går lidt højt.
    Men så længe man bevarer en god og ordentlig tone bør der være plads til os alle...

Jeg har sørget for godt vejr og solskin til jer i dag - så i må nyde det!

• #6   7. apr 2006 Trine ... jeg er helt enig smiley

Og takker for vejret som mine hunde og jeg snart vil nyde i skoven ...

• #7   7. apr 2006 Ok - så er jeg med - og er helt enig - ingen grundt til at svine folk til - får man jo ikke noget godt ud af alligevel - smiler
    Det er jo ikke personligt når man har en anden mening end de andre - jeg synes også tit der er folk der er spydige og indirekte sviner i deres indlæg - ikke sjovt at være bussemanden i spillet...
    Men der er jo altid folk der tror de ved bedre end de andre og har en negativ facade...

Nej TÆNK POSITIVT det er vejen frem ;o)
    Og så er der plads til alle - smiler

Nyd nu solen som Trine Flor de N har været så sød at sende os ;o)

• #8   7. apr 2006 Trine : Shorty takker for det gode vejr på hans fødselsdag *ss*

Inge : kan ikke være mere enige.. men må da indrømme at jeg selv deltager i nogle af de debatter for tonen ligger højt nogle gange.. og nogle gange har jeg måske smidt en lidt hård bemærkning MEN jeg skriver aldrig noget som ikke har noget at gøre i debatten.. kunne aldrig finde på at bruge de ellers meget berømte "du er da dum i hovedet" "hold kæft hvor er du latterlig" osv.
    Jeg debatterer stadig med debattens emne som målsætning og er også ved at være pænt træt af de mange personlige angreb herinde.. men en børnehave.. JA det er det!

• #9   7. apr 2006 Jeg synes bestemt ikke HG er en børnehave, jeg synes at det er et fantastisk debatforum hvor man virkelig kan blive klogere på de forskellige aspekter af et hundehold, derunder debatterne om kamphunde og hvad der ellers plejer at få folk op af stolene.
    Men over 6000 brugere kan vi, og skal vi, ikke alle være enige, det ville desuden også være alt for kedeligt!!

Faktisk synes jeg at der tværtimod er en tendens til at tage mange af de skrevne ting herinde alt alt for nært. Man hører næsten dagligt om folk der sletter sig efterat de har deltaget i en debat der er blevet ophedet på grund af forskellige meningsudvekslinger, men er det virkelig måden at løse tvisten på? Nu er jeg sur, så nu skrider jeg??? Ikke særligt givende for den konstruktive debat, synes jeg!!
    Jeg synes at det er langt vigtigere at kigge på den måde vi "taler" til hinanden herinde.. Mange forstår ikke at det skrevne sprog virker langt voldsommere end det talte og når man kaster om sig med bandeord, og fraser som "svine til", "løgnere", "latterlige" osv osv, så er det altså ikke gavnligt for debatten...

Personligt har jeg enormt svært at tage mig nært hvad en eller anden Janus fra Nørresnede mener om mine holdninger omkring hunde, for som der tidligere er sagt så kender jeg ham ikke og kommer aldrig til det..

Det jeg synes er spændende i sådanne situationer er konstruktivt og sagligt at give udtryk for mine holdninger med forventning om at modparten gør det samme - se det er en god debatform og det lærer man af!!! Alt det andet gider jeg ikke tage mig af...............

• #10   7. apr 2006 Sabrina. Okey måske har Shorty også en lille finger med i spillet he he... Kæmpe stort tillykke til den lille frækkert!

Nu er vi dem som er gået - God dag til alle!

• #11   7. apr 2006 Mie : enig . Desværre findes der dem der ikke kan være med i en debat uden at flippe fuldstændig ud og tage alt personligt smiley

• #12   7. apr 2006 Nogen gange er det også alt for personligt når nogle skriver til andre og synes man bør huske at der skal være plads til os alle herinde ...

Ha en forsat god dag alle sammen ... Og nyd solen når den endeligt er her smiley

• #13   7. apr 2006 Sabina: ja og hvis jeg må generalisere lidt så er det ofte dem man hører om har slettet sig...
    Hvis man kaster sig ind i en debat og smider om sig med grimme gloser og ophedet sprog, så må man også forvente at få en reaktion fra resten af debattens deltagere... Dem der så piver bagefter over at det gik hårdt for sig, dem har jeg altså ingen sympati for!!

Generelt synes jeg faktisk at de folk som gerne vil debattere er enormt gode til at holde en god og sober tone, selv overfor dem som bare er ude på at ødelægge debatten uanset forskelligheder!!

Sidst men ikke mindst siger jeg igen at jeg syens at det er træls at vi konstant skal have skudt i skoene hvor grimme vi er ved hinanden herinde.... og jeg siger også igen at det slet ikke er min opfattelse at flertallet af tråde herinde er tråde hvor folk taler grimt....... Så skal vi istedt ikke prøve at få øjnene op for at her for det meste er ganske fredelig og rart at være og så prøve at glemme de få tråde hvor det modsatte er tilfældet???

• #14   7. apr 2006 Jeg er en af dem der er mest på sidelinjen.

Fordi jeg ikke har lyst til at deltage ret meget.
    Simpelthen fordi der er en klikke herinde, som altid maser sig frem. Og de er som regel anderledes i tankegangen en sådan en som mig.
    Har prøvet og deltage i nogle meget få indlæg.Og får så atvide " du skal ikke vide alt " eller bliver fuldstændig overset. Da dem der "snakker" mest herinde, "snakker sammen"
    Samtidig skal man passe enormt på med hvad man siger, ellers får man en over nakken. Og nogen kan diskuterer og blive ved, og ved.
    Jeg aner intet om Muskelhunde, eller hundeopdragelse som sådan, eller hunde der ikke kan blive renlige, eller der gøer meget. Feks.
    Men jeg kender meget til Chow Chow, da jeg har haft den race i 20 år.
    Desværre er der kun en Chow ejer herinde som er meget aktiv. Selvom der er 20 Chower her på Hg. Ser jeg ikke de 19 af dem smiley

Men jeg følger skam med, om alt hvad her sker smiley

• #15   7. apr 2006 Sabina så sant som det er sagt dem der flippe fuldstændig ud og tage alt personligt, skal nok tænke lidt over hvad de selv skriver engang imellem

• #16   7. apr 2006 ........igen at jeg syens at det er træls at vi konstant skal have skudt i skoene hvor grimme vi er ved hinanden herinde.... og jeg siger også igen at det slet ikke er min opfattelse at flertallet af tråde herinde er tråde hvor folk taler grimt.......

Så såre sandt som det er sagt og sagt før, af mange af os *S*

Flertallet af tråde er posetive på mange forskl. måder og heldigvis kun få brugere benytter sig af mere eller mindre indirekte spydigheder, der kun forståes af de få fra "inder kredsen" alligvel...

God fredag-dag til jer alle, solen og den lune luft skal bare nydes udfra :-))

• #17   7. apr 2006 Jeg syns tit at jeg er usynlig i trådene
    Det må være fordi jeg har en ligegyldig
    holdning... Det kan godt holde mig fra at deltage
    i trådene.. Tit svarer man på hvad folk de spør om
    og de skriver altid noget tilbage..

• #18   7. apr 2006 B.G - det tror jeg vi alle oplever ind i mellem og det er ævs når man gør sig umage med at svare og ingen respons får :-//

• #19   7. apr 2006 Nu kalder solen og en aftale i byen smiley

Hygge..

• #20   7. apr 2006 Karina >>>
    Godt det ikke kun er mig, der har det sådan

• #21   7. apr 2006 Det er det jeg med med at blive overset.

Karina og B.G. Skal vi ikke starte en nu klub smiley

• #22   7. apr 2006 mener med. Skulle der stå.

• #23   7. apr 2006 Jeg kan ikke være mere enig Inge....men igår havde jeg en rigtig god oplevelse. Efter en ophedet debat hvor jeg trak mig ud fordi jeg ikke syntes tonen var god, snakkede jeg igår med en af deltagerene og vi fik redet trådene ud...........det var bare så dejligt!!!
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=38670
    Det kan godt lade sig gøre at finde hinanden og se at man ikke er nær så uenige som man tror!!!

• #24   7. apr 2006 Jeps Lise!

Det var en rigtig god tråd, hvor jeg følte at der faktisk blev lyttet til hinanden.

Og i bund og grund tror jeg de fleste er enige i de diskussioner omkring muskelhunde.

Ind imellem er der bare nogle der ikke kan skille deres egen hund fra generelle betragtninger omkring problematikker omkring muskelhunde, og så går der følelser i den.

Jeg har sagt det før - men siger det gerne igen.

Hvis man gider bruge sin sparsomme fritid på at hænge ud på HG, er det fordi man går meget op i sin hund - og dermed overvejende sandsynligt er en dybt seriøs hunde-ejer. Dermed er det ikke dem herinde, som har muskelhunde, som er problemet.

Det er derimod Brian, Mustafa eller unge kvinder, som har hundene som babysurrogat. M.a.o. alle dem som IKKE bruger deres tid på at indhente flere oplysninger om deres hunde, eller tør sådant et forum her, hvor alle de andre brugere kan være et spejl.

Så det eneste skridt frem, er ud af busken og vis omverdenen hvordan muskelhunde OGSÅ kan være.

Jeg har selv deltaget i et træf med 6-7 muskelhunde, og det var en positiv oplevelse. Så verden er ikke sort/hvid.

Men de grimme hunde, med de grimme ejere er derude - og dem vil vi vel alle sammen godt have gjort noget ved. Både os med hunde, som risikerer en på hatten, men også de seriøse hunde-ejere, som også får ødelagt meget på grund af de hunde.

Så hvad med at blive enige om at gøre fælles front mod muskelhunde-ejere, som IKKE har sat sig ind, hvad det vil sige at have sådan en ? De ødelægger det nemlig for alle os andre.

M.v.h.
    Nette

• #25   7. apr 2006 Ja Nette.....men hvis vi ikke kan føre en ordenlig tone bliver det ikke bedre.....
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=38797
    ....og heldigvis kan vi gøre det bedre!!!!

Kommentér på:
HG er det en børnehave ??

Annonce