706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tudetur i Tønder, ikke om hund... Tudetur i Tønder, ikke om hund...

....men om hvor vred jeg bliver når nogen ikke vil stå ved deres handlinger.

Vi var på vej på en hyggetur till Tyskland, en tur der blev desværre fik et trist indslag da vi er på vej ud af Tønder. i rundkørslen ved McD ligger en påkørt kat i modsat vejbane. Jeg flyver op "der lå en kat", kæresten fortsætter, men får ham overbevist om at vi skal vende om og køre tilbage. Vi når et godt stykke inden vi kan få vendt i en rundkørsel, og jeg håber selvfølgelig at der i mellemtiden er nogen der har samlet katten op og lagt den ind til siden.

Men så heldig var jeg ikke, så vi svinger ind til McD og jeg flyver ud af bilen og hen mod katte, der er lige ved at blive ramt af en stor lastbil. Jeg var selvfølgelig sikker på at katten var død, men et par meter derfra ser jeg at den en pote laver små ryk. Jeg tror først det er vinden for det stormer en halv pelikan. Da jeg er helt henne ved katten kan jeg se at den stadig er i live. Jeg samler den forstigtigt op. Den hvæser lidt og prøver at daske ud efter mig, men falder hurtigt til ro. Jeg bærer den over til bilen og beder kæresten åbne bagsmækken. I begagerummet ligger der heldigvis nogle rene håndklæder fra sidst vi var på stranden med hundene. jeg lægger katte på de ene, og lægger et andet hen over det, mens jeg med rystende hænder for ringet til oplysningen for at få telefonmummeret på en dyrlæge i Tønder. Jeg får et nummer og ringer og forklarer hvad der er sket. Heldigvis ligger der et dyrehoslpital meget tæt på, og der må vi gerne komme hen med den.

I venteværelset sidder en dame med sin hund og venter på at det bliver hendes tur, men hun er så rar at lade os komme til først.

Dyrlægen mener den har brækket bagparten. Katten bliver tjekket for tatovering og chips, men der er ingen af delene, så det lille pus skal aflives. Jeg siger at jeg gerne vil være der imens. Først får den en beroligende sprøjte. Jeg synes der går evigheder inden den virker.

Dyrlægen er rigtig sød og forklarer at hvis den havde være mærket havde hun selvfølgelig prøvet at gøre noget ved den, men deres erfaringer var når der de ikke er mærket så finder de aldrig dens ejer. Hun mener det er en gårdkat fra en nærliggende gård, p.g.a. den ringe foderstand. Hun forklare at den p.g.a. chok er så længe om at reagere på den beroligende sprøjte.

Da den lille sorte mis med de hvide poter er faldtet til ro får den den sidste sprøjte, lige ind i det lille bankende hjerte, der kort tid efter holder op med at slå.

Vi siger pænt farvel og på vej ud ser damen i venteværelset spørgende på mig. Jeg fortæller at den nu var væk, mens jeg kan mærke tårerne presse på. Da vi igen sidder i bilen kan jeg slet ikke lade være med at tude, mest af vrede over at den lille kat skulle lide fordi der var nogen der ikke gad tage ansvaret for at have kørt den ned. Derefter over at alle dem der måtte have set det stakkels dyr ligge der på vejen i storm og regn uden at gøre noget. Den ene bil efter den anden er sust hen over det hjælpeløse dyr. Hvad f,,,,,, er det for nogle menneker? Så blev jeg vred på kæresten fordi han jo også havde kørt videre hvis ikke det var fordi jeg insistede på at vi i det mindste kunne ligge den ind til siden. "Jamen jeg troede jo den var død" var hans svar. Heldigvis havde han det skidt over det, så han har forhåbenligt lært noget.

Undskyld, men skulle bare lige have det ud, sider igen og tuder. "TUDEFJÆS"

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tudetur i Tønder, ikke om hund...
  • #1   6. apr 2006 Sådan er vi mennesker tit desværre men flot at du tog dig tit til den lille stakkel ...

Selv jeg har tårer i øjene nu ...

• #2   6. apr 2006 Ja det er trist når sådan noget sker ;o( Vi har selv oplevet at en hund løb rundt ude på vejen, en der lignede Mille meget. Vores nabo så hunden blive påkørt og troede jo at det måske var Mille, så han kontaktede hurtigt os. Heldigvis var Mille herinde på sin plads i min seng. Jeg gik så ud for at kigge efter hunden, men den var væk, måske humpet væk? Det værste er, at personen der påkørte den, bare kørte videre! *grr*

• #3   6. apr 2006 Skal vi lave et nyt team "Team Tudefjæs"

• #4   6. apr 2006 Puha, sikke en ubehagelig oplevelse smiley

Ja, man bliver helt arrig og trist over at vi mennesker kan være ligeglade fordi det "bare er dyr", som om deres smerte er mindre ubehagelig end vores....

Et stort trøste krammer herfra....

Maria

• #5   6. apr 2006 Dyrlægen forklarede at hvis det skulle gå efter bogen skulle vi først have ringet til Falck, som så skulle have hentet katten og bragt den til dyrlægen. På den måde var det Dyrenes Beskyttelse der kon til at betale for aflivningen. Nu var det dyrlægen der skulle betale, hvilket hun jo også gerne gjorde, men hun havde faktisk ret til at afvise os.

Men vi prøvede engang at ringe efter Falck fordi en forankørende bil havde ramt en kat. Den lå i bagede sol, mens vi ventede i 3 kvarter på at Falck kom. Jeg ringede endda til dem og rykkede. Da de endelig kom var det en autohjælp? Da var katten død, han sparkede lidt til den og tog den så med sig. Hvad f..... ville han have gjort hvis den ikke var død? Så vi ringer aldrig mere efter Falck, så betaler jeg hellere selv de 140 kroner der ville koste at komme af med dyret.

• #6   6. apr 2006 Mange tak Maria smiley

• #7   6. apr 2006 Tudefjæs eller ej, det var flot det du gjorde.
    For et par uger siden, på vej til arbejde, løber 2 rådyr over vejen efterfulgt af 2 løse hunde.... Vejen var rimelig tæt trafikeret den morgen og de 2 hunde suser forvildede rundt MIDT UDE PÅ VEJEN !!! Er der en kæft der gør noget?? Næ.. Jeg stoppede og fik fat i hundene, mens jeg måtte lægge ører til en del dytteri fra de biler der har SÅ travlt at de ikke kan sagtne farten i 2 sek. Formoder der er tale om samme type bilister der heller ikke gider stoppe når de påkører et dyr smiley

P.s. Hundeejerne blev rigtig glade for at få deres hunde igen.

• #8   6. apr 2006 Ja, helt ærligt. Hvis de ikke havde tid til at stoppe op et øjeblik, så skulle de vist være kørt hjemmefra noget før.

Jeg tænker tit på den der reklame "mere overskud i hverdagen" Det er der vist en del der godt kunne bruge smiley

Men vi lever i en verden hvor man er sig selv nærmest, og så skide være med andre.

• #9   6. apr 2006 Hvor er du dejlig!!!! jeg får tåre i øjnene, ikke pga katten, for den har det nu herligt i kattehimmelen :o) men fordi jeg bliver så glad over der er folk som dig! Dem kan vi godt bruge nogen flere af!

• #10   6. apr 2006 Snøft, sidder også med tårer i øjnene nu... Men SÅ flot gjort af dig! Tudefjæs eller ej, en rigtig flot handling fra din side!

• #11   6. apr 2006 Vi tudefjæser også med her!!! Godt, at der dog er nogen der reagerer, men det siger jo bare noget om vores samfund! Alting går stærkt og alle har nok i sig selv, hvorfor bekymre sig om en kat????Jeg havde gjort det samme, håber din kæreste har dårlig samvittighed eller har han den der holdning- det er jo bare et dyr?? Mænd er sgu ikke helt af denne verden nogen gange...*LOL*

• #12   6. apr 2006 Han havde, heldigvis, meget dårlig samvittighed. Tror ærlig talt han vil stoppe af sig selv, hvis det skulle ske en anden gang.

• #13   6. apr 2006 GODT GÅET ! *SS*
    Sådanne handlinger tar´ een sgu´ hatten af for !

Kommentér på:
Tudetur i Tønder, ikke om hund...

Annonce