{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige knæ og Glucosamin??
  • #1   9. mar 2010 min mand har slidt brusken væk i det ene knæ og tog det i længere tid. (det skulle jeg opbygge nyt brusk). Det er nu flere år siden og ved almindeligt arbejde, havde han ikke mere ondt (kun hvis han skulle ligge på knæ el. lign.) Han har stort set ikke haft problem med knæet i flere år. Fornylig begyndte han at få ondt igen i forskellige situationer, så han brude starte op igen, på en nu kur. Jeg vil lige sige, at vi ikke troede på det, men hvad forsøger man ikke, når man har meget ondt, så på ham virkede det altså rigtigt godt. Bare husk at man skal tage dem i længere tid, vist nok 3 måneder, før man kan se de virker. og det er jo ganske uskadeligt at prøve, godt nok lidt dyrt, men får du dem på recept, er de billigere.

• #2   9. mar 2010 jeg glemte lige, jeg ved jo ikke hvad der er galt med dit knæ, så det er jo nok det der afgør, om det kan hjælpe.

• #3   9. mar 2010 Jeg er begyndt at tage dem....... Men det er kun 1 uges tid siden..

Lotus har fået dem i en periode, men så fandt jeg nogle andre til hende, så jeg er gået igang med dem, hun havde tilbage.

• #4   9. mar 2010 Okay mange tak:o)... Skal til læge alligevel i næste uge så vil lige prøve at snakke med hende om det der:o)... Det skal helt klat prøves....

Hehe hvad fejler jeg ikke;o)...Har slappe ledbånd og så er mine knæ også slidte, ved desværre for meget og for hård træning gennem mine teenage år:o(... Og så har jeg Fibromyalgi, så ja det er en "dejlig" blanding af alt muligt...

• #5   9. mar 2010 jeg får det pga meniskskade. og min læge sagde der kan gå op til 3 mdr før det virker og det virker kun for 60% af dem de r bruger det.

• #6   9. mar 2010 Min mor spiser det med godt resultat.

• #7   9. mar 2010 Jeg fik begyndende mavesår af glucosaminpiller fra apoteket, så jeg har desværre ikke gode erfaring.

Men jeg har hørt at man kan blive resistent overfor det, så når du har tømt et "glas", så køb ingefærpiller og tag dem i en periode, og så derefter igen et glas glucosamin

• #8   9. mar 2010 Og det råd er givet af en med gigt, så hun ved, hvad hun snakker om :o)

• #10   9. mar 2010 Undersøgelser viser at glucosomin ikke har den store ffekt som man gik og troede.
    På mig virkede det ikke, prøvede gennem 1/2 år

• #11   9. mar 2010 Tak for jeres svar, tror lige jeg vil spørge min læge til råds føør jeg køber noget, men skønt til jer som virkelig har mærket en effekt:o)

• #12   9. mar 2010 Ellers så prøv fiskeolie .. smiley Han fik også glukosmin

Det hjalp på min kærestes ryg .. Han har scoliose ... smiley

• #13   9. mar 2010 Jeg synes det hjælper væsentligt på mig.
    Jeg har meget dårlige knæ og led.

Min far oplevede en moderat forbedring, og min faster oplevede slet ingen forbedring.

Og det er nok meget kendetegnende.. Nogle oplever en markant ændring, og nogle oplever ikke noget.

Prøv dem og giv et par mdr..

Dog tvivler jeg på at det har nogen virkning i forbindelse med fibro..

• #14   10. mar 2010 Glucosamin går ikke uden msm.

Glucosamin sulfat virker inflammationshæmmende og brukopbyggende. Glucosamin hydroklorid er uvirksomme. Dette er meget rart at vide når man kigger efter glucosamin produkt.

Dog ville jeg personligt vælge produktet/(-erne): venustorn (Ægte Venustorn), hyben (natur drogeriets hyben - evt økologisk), ingefær (Comfort Complex kapsler) og / eller grønlæbet musling (Ledvogteren, som osse indeholder ingefær og vitaminer, hvor vitaminerne er med til at understøtte den grønlæbede musling).

Jeg personligt har stor glæde af produktet Ledvogteren (grønlæbet musling med ingefær og vitaminer, hvor vitaminerne er med til at understøtte den grønlæbede musling) til mine knæer. Dog må de ikke tages hvis man er ammende eller har skaldyrsallergi.

Her kan der findes info om produktet Ledvogteren: www.pharma-vinci.dk/index.php/ledvogteren.html

• #16   10. mar 2010 jeg har prøvet det efter anvisning fra lægen, som sagde at hvis det ikke havde hjulpet efter 2. mdr.hjalp det ikke, og så var der ingen grund til at blive ved med det.og det hjalp ikke på mig.

Kommentér på:
Dårlige knæ og Glucosamin??

Annonce