{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Hvor gammel var du ved første barn? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor gammel var du, da du fik dit første barn?

Er lidt nysgerrig... smiley

Min svigermor kimer os ned, fordi hun vil have børnebørn og snakker konstant om at man senest skal have børn, når man er 25, for ellers bliver det svært.. (Jeg er 24). Har bestemt ikke travlt, så kan sagtens vente mange år endnu smiley Men hvad er gennemsnitsalderen? Og venter kvinder generelt længere tid med at få børn i dag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel var du ved første barn?
  • #1   1. mar 2010 Tja jeg var 23 da jeg fik William. Det var ikke planlagt..... Men vil da slet ikke være foruden den dag i dag.

• #2   1. mar 2010 var 23...blev 24 7 mdr efter...

• #4   1. mar 2010 Var 24½ år.
    Man skal jo finde ud af, om man skal have styr på alt det kedelige i livet først eller om det kommer efter børnene har meldt deres ankomst.
    Min kusine ventede til hun var 32 år, bare for at finde ud af at hun skulle i behandling....
    Børn kommer når de vil, og der er altid plads til dem alligevel. Giv svigermor en hamster indtil da -de er også vågne om natten

• #6   1. mar 2010 Bonnie P- hahaha en hamster.... Dem har vi 2 af her og de bor på toilettet om natten for ingen af os kan holde ud og hører på dem hehehe

• #7   1. mar 2010 min mor var 20år
    jeg 19 år
    min datter 17 år

• #8   1. mar 2010 35 og han var ikke planlagt, da vi havde fået at vide vi ik ku få. Men miraklet kom og min søn kom til verden den 8/11 2009, ville da ik være foruden ham idag. Men var blevet afklaret med ik at sku/ku få børn, tror det var det der gjorde vi blev gravide.

Men det bliver ik nemmere jo ældre man bliver, men herregud du er kun 24. Og hvis ik i har travlt, så ska svigermor da ik blande sig. Ja undskyld.

• #9   1. mar 2010 Er 30 år og jeg har ingen planer om børn foreløbig

• #10   1. mar 2010 gennemsnitsalderen på førstegangsfødende i dk er lige knap 29 år så vidt jeg husker...

Din svigermor har ret i, at det er statisk set nemmest at blive gravid når man er under 25...

• #11   1. mar 2010 Mosekonen: jeg har skam også haft fornøjelsen af en hamster, gamle Henning. Han lugtede af tis, var også på toilettet om natten og spiste Tyrkisk peber.

• #12   1. mar 2010 Jeg var 20 år. Det var planlagt, og vi har aldrig fortrudt, at vi fik så tidlig.
    Men det er da helt sikkert op til hver enkelt person. Man ska da absolut først gøre det, når man føler man er klar til det.
    Jeg syntes det er møg forkert af din svigermor, at gøre som hun gør.
    Det kan man ikke..........Vores datter er i dag 24, og hun har ikke fået børn endnu, selvom hun er i forhold på snart 6. år.
    De får når de føler det er tid til det.......Men vi glæder os da helt sikkert til den dag vi får børnebørn.

PS. Men tror kke det er godt at få i en sen alder.......

• Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #13   1. mar 2010 Jeg er gravid og 22 år - når dog lige at fylde 23 inden fødslen.
    Det er lidt ud af dårlig planlægning, men også MEGET ønsket smiley
    Der er ingen grund til at haste med det, hvis man ikke føler sig klar - det er jo ikke svigermor der skal bestemme! smiley

• #14   1. mar 2010 26 ,ingen børn,gravid 3 gange uden held, er skruk!!!!

• #15   1. mar 2010 HAHA, god ide... Hun får sgu et hamster smiley

Ej, hendes "brokken" har ingen indflydelse overhoved på hvornår jeg vil have børn...
    Men kom til at tænke på hvornår hg kvinde menneskerne fik deres første barn smiley :D

• #17   1. mar 2010 jeg var 24,5år da jeg fik min søn , men svigermor skal da ikke bestemme hvornår i skal have børn,

• #18   1. mar 2010 Jeg var 34 - blev 35 da sønne var 3 mdr. Ikke planlagt. Havde apporteret spontant og blev gravid max 2 mdr efter igen, så det skulle åbenbart være smiley Var absolut ikke parat før og blev det faktisk først lige før jeg skulle føde.
    Jeg mener det er meget normalt at 1.gangs fødende er over 30 år idag.

Her er lidt statistik:
    (link fjernet)

• #19   1. mar 2010 jeg var lige blevet 22 et par måneder før jeg fødte smiley

• #20   1. mar 2010 Bonnie- hahaha det gør mine dog ikke og de spiser heller ikke tykisk peber. hehe

• #21   1. mar 2010 Jeg var lige fyldt 21 da jeg fik Janick. smiley

• #22   1. mar 2010 man skal få børn når man er klar, og hvis man aldrig bliver klar skal man aldrig have børn det er min mening, jeg synes ikke der er nogen alder der er "rigtig", men ja gennemsnitsalderen i danmark er steget, tror den ligger omkring 29

jeg var selv 20 da jeg fik min første (blev 21 to uger efter)
    jeg er nu 29 og har tre børn på 8, 6 og 3½ år

• #24   1. mar 2010 23 år og ikke planlagt smiley Men hun kom nok på det bedste tidspunkt i mit liv smiley Nu håber jeg snart at få en elevplads og få gennemført min elevtid så jeg kan begynde at lave nummer to smiley

• #25   1. mar 2010 jeg var 22 da jeg blev gravid med min datter, jeg var lige blevet 23 3 uger ca inden hun blev født.. Hun er 2 år og 2 måneder, og min svigermor er også begyndt at køre på hvornår vi skal have nr 2, hun syntes vi skulle have fået en mere.. Jeg fik en spontan abort her for nogen måneder siden og har ikke travlt med at blive gravid igen.

• #26   1. mar 2010 min mor var 16 da hun fødte min bror

• #28   1. mar 2010 Jeg fik Nicklas 14 dage efter, at jeg var fyldt 25. Havde fået hjælp til ham, så godt vi gik igang tidligt smiley
    Camilla blev født et par uger før, at jeg blev 29 - hun kom 1 md. for tidligt...

• #29   1. mar 2010 Jeg har aldrig været klar til børn men det var jeg bestemt da jeg fik hende i armene for første gang!
    Hun var ikke planlagt men bestemt ønsket (af sin far, jeg var meget i tvivl men det var fordi jeg ikke følte mig klar) og nu vil jeg absolut ikke undvære hende og vi snakker om nr. 2 inden for ALT for længe...

• #30   1. mar 2010 min mor var 26-27 år da hun fik mig jeg var planlagt

• #31   1. mar 2010 Jeg var 23 da jeg fik den første og 25 da jeg fik nr. 2.

De har stor gavn af hinanden i dag, så jeg nyder at jeg fik dem så tæt på hinanden.

De svigermødre skal bare blande sig helt udenom, for det er op til en selv, hvornår man er klar til at få et barn.
    Det værst tænkelige alternativ er, at man slet ikke er klar til at få børn, og så kan man risikere at svigte barnet hvortil det kan blive fjernet.

Men det er nu også rigtigt, at jo ældre man er, jo sværere bliver det at få børn.

• #33   1. mar 2010 Jeg var 21 år ..

Min mor var 37 år da hun fik mig .. Og det synts jeg er for gammel ...

• #34   1. mar 2010 jeg var 17.. var ikke planlagt.. men ville ikke være uden ham nu.. men ville da gerne ha ventet nogen år, istedet for, så tidligt..:-)

• #35   1. mar 2010 Jeg var lige blevet 22(ca3 mdr før) lille Xander kom til verden..

Han er nu knap 6 mdr.

Vent til i begge er klar. Alt andet er dumt!

• #36   2. mar 2010 17 ved den første og 21 ved den næste (og sidste) smiley

• #37   2. mar 2010 20 år og det var planlagt ... har aldrig fortrudt det

• #38   2. mar 2010 Jeg var 20, da jeg fik mit første barn... 21 da mit næste kom ... Der er 14 mdr mellem vores drenge, nok var vi unge da vi fik dem, men har aldrig fortrudt et sekund, vi er stadig sammen, ungerne er blevet store og er ved at starte deres egen fremtid smiley med uddannnelser osv

• #39   2. mar 2010 Lige blevet 21 , da nr. 1 blev født, ellers 27, 28 og 31... Man kan da ikke fortryde et barn lige meget hvad, men man kan synes det måske var liiige lidt for tidligt, hvad jeg bestemt synes set i bagspejlet... Skulle igang med en uddannelse efterfølgende og det var da ikke lige " sjovt" at jeg samtidig skulle være mor 24/7 med eksamner o.lign.

• #40   2. mar 2010 27 i skrivende stund og desværre kun to hundebørn. Men p-pillerne ryger om 15 dage, også må vi se hvad fremtiden bringer.

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #41   2. mar 2010 Jeg er 31 og gravid - når at fylde 32 inden "Lille Blyb" kommer til verden.

Ud af mine nære venindekreds på 5 styk tøser er status som følger:
    1 fik barn som 29-årig
    1 som 30-årig
    2 som 31-årige
    og en der endnu ikke har nogen børn (og ej heller er gravid så vidt jeg ved, hehe)

Jeg mener, gennemsnitsalderen ligger på 29 komma-et-eller-andet, men der er jo så mange faktorer, der spiller ind. Jeg mødte f.eks. først en egnet far, da jeg var 27 og vi ville da gerne lige have lov bare at være os to og lære hinanden ordentligt at kende, før vi tog så vigtigt et skridt.

Dertil kommer, at jeg personligt synes, at det er meget rart at have afsluttet sin uddannelse og være kommet i gang på arbejdsmarkedet, inden man skal til at være familie, men sådan er der jo så stor forskel fra familie til familie - nogen bliver jo også modne længe før andre smiley

• #42   2. mar 2010 21 år og lykklig gift er nu 34 og stadig lykklig gift:O) og har nu 2 dejlige "halv" store unger:O)

• #43   2. mar 2010 Var 16, da jeg var gravid første gang men arborterede hende i 29uge... Så der skulle lige nogle år til at sunde sig...
    Da vi så endelig fik Sebastian var jeg lige fyldt 22 måneden inden og ved vores lille Oliver var jeg 24...

Tror det er meget hvornår man føler sig klar, og ikke hvornår alle andre føler de er klar... Min mor har absolut ikke været begejstret nogle af gangene, men det var jo heller ikke hende der skulle være forælder igen...
    Vi er meget glad for vores drenge og kunne ikke tænke os at være foruden...

• #45   2. mar 2010 Hold da op, hvor er der mange, der har fået børn "tidligt"... smiley Ikke at der er noget forkert i det, men troede faktisk at der ville være flere førstegangsmødre sidst i 20'erne/først i 30'erne.... smiley

• #46   2. mar 2010 Jeg var 23 år ved den første, og henholdsvis 25, 29 og 31 år ved den sidste som forhåbentlig kommer om ca 4 uger;0)

• #47   2. mar 2010 Jeanett: Jeg synes os det lyder lidt vildt når statestikkerne siger noget andet.

Nu kommer jeg lige med en vild fordom:

Kan det være at de fleste her på HG kommer fra provinsen og man herude får børn tidligere end i større byer??

Er selv fra landet og har som skrevet fået barn som 23-årig

• #48   2. mar 2010 31 år..
    Havde kæmpet for det med behandling i 3 år før det lykkedes, så vi gik igang da jeg var 27 år...

• #50   2. mar 2010 Det tror jeg jeg vil gøre i en ny tråd:)

• #51   2. mar 2010 Min mor var 18 da hun fik mig..
    det samme var hendes mor..
    ja faktisk har alle i min familie har fået børn ret tidligt..
    Jeg selv er 20 nu og har ingen planer om at få børn ...ihvertfald ikke indtil jeg har færdiggjort min uddannelse og har arbejdet i nogle år.. smiley
    Min svigermor kommer også tit med hentydninger om at hun snart vil have nogle børnebørn.. hehe smiley ingen andre end digselv skal bestemme hvornår du vil have børn smiley

• #53   2. mar 2010 Jeg var næsten lige blevet 21 da jeg fik min datter - hun er i dag 19 :o) jeg synes det er fantastisk at være så ung at min datter stadig gider mig ;o) min 37-årige lillesøster har til gengæld lige fået en lille datter og jeg kan se at det også er en helt fantastisk alder at blive mor i - hun nyder det på en helt helt anden måde end da hun fik sit første barn som 20-årig - man har en anden modenhed tror jeg.... Jeg har det så til gengæld som om jeg er blevet mormor hehehe selvom det jo er min niece - men hollerkæf manner hvor er hun bare fantastisk :o)

• #54   2. mar 2010 27 år, ingen børn, ej heller planer om nogen foreløbig. Har været sammen med manden min i snart 12 år, vi blev gift i sommers! Vi prioriterer andre ting nu, så som rejser, frihed, hinanden og vores karrierer! smiley

• #55   2. mar 2010 27 år og ingen planer om børn lige foreløbig. Jeg vil jo gerne have en hund mere - man må jo have sine prioteter i orden *GG*

Kommentér på:
Hvor gammel var du ved første barn?

Annonce