{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.850 visninger | Oprettet:

Vores kat mangler pels :o( {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at dette er hundegalleri, men jeg tænkte, at I måske kunne hjælpe mig ang. vores kat alligevel.

Det er sådan at vores ene kat er meget lever meget isoleret, efter at vi har fået hund. Hun er meget bange for ham, selvom han ingenting gør. Han er fuldstændig ligeglad med kattene. Hun er meget på mit værelse, fordi der er ro og fred (hun er self ikke lukket inde, men det er her, hun foretrækker at være!) Men det er sådan, at her på det seneste har hun mistet pels rundt omkring på kroppen. Hun har lige haft en gang lopper i forbindelse med hunden, men dem er vi heldigvis sluppet af med nu. Vi troede egentlig at det var derfor hun manglede pels, men hun mister stadig mere nu. Så jeg tænkte på, at det måske er stress? Vi tager til dyrlæge med hende i næste uge, men jeg kunne da godt lige tænke mig at høre jeres vurdering af det? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores kat mangler pels :o(
  • #1   12. feb 2010 Er det udelukkende hårtab, eller også sår??

Min venindes kat fik hårtab, efterfulgt at store sår..
    De fandt aldrig ud af hvad det var, for det var simpelthen for voldsomt for katten, til at de turde lade den leve videre..

Min egen kat har slem allergi, og hun taber pelsen på bagbenene, samtidig med at hun hæver lidt omkring øjnene og ørerne..

• #2   12. feb 2010 Hvis ikke det er loppe-allergi pga lopperne fra hunden, så tror jeg forklaringen ligger i at det er stress. Du siger hun er meget bange for hunden. Det er jo ikke et liv for en kat at bo på et lille værelse uden at kunne snakke med sine ejere eller komme ud pga hunden. Min kat gør lidt det samme, hun bor i en papkasse i bryggerset (dog kan vi godt tage hende ud og sidde med hende i noget tid). Jeg har også stærkt overvejet at finde et nyt hjem til hende. Jeg vil bestemt ikke af med hende, men jeg synes ikke det er en kat værdigt at skulle leve i en papkasse pga en hund.... Så er det måske bedre at finde et sted til hende hvor hun ikke er bange for noget?
    Det er bare et forslag fordi jeg netop selv sidder i lidt samme situation som dig (dog taber min kat ikke pelsen).

• #3   12. feb 2010 Hov, ja.

Nej, det mærkelige er, at hun netop IKKE har sår. Huden virker heller ikke irriteret på nogen måde. Pelsen mangler bare :o(

• #4   12. feb 2010 Jeg tænker lidt ring orm ! Vores ene kat da vi fik hende tabte hår i totter !

• #5   12. feb 2010 Vi har simpelthen så ondt af hende, og det er også utrolig synd, at hun ikke kan være mere fremme. Det værste af det hele er, at vores hund simpelthen er så sød :o( Og vi vil jo helst gerne beholde hende ..

• #6   12. feb 2010 Sandie & Daniel, Lille-My - vi savner dig <

Jeg håber virkelig, at det er sådan noget, det drejer sig om. Noget, vi kan løse :o(

• #7   12. feb 2010 Selvfølgelig vil man ikke af med sine dyr, men nogle gange må man lade være med at være egoistisk og tænke på hvad der er bedst for dyrene. Det er jo bestemt ikke hundens skyld eller jeres, men I har tilfældigvis en kat der bare ikke kan leve med en hund. Så må man overveje om det er det rette hjem for hende at være i.... Tro mig jeg ved hvor svært det er, jeg har endnu ikke helt kunne beslutte mig for hvad vi skal gøre med vores kat.... Men jeg overvejer kraftigt et nyt hjem for synes det er synd for hende. Hun har altid været meget kælen og snakkesalig men nu sidder hun bare for sig selv i en kasse...

• #8   12. feb 2010 Vi tager som sagt til dyrlæge med hende, og så må vi tage den derfra. Jeg havde ellers besluttet mig for at tage hende med mig, når jeg skulle flytte hjemmefra, men der kan jo godt gå nogle år endnu ..

• #9   12. feb 2010 Ja det er trist. Men jeg håber da der er en anden grund til hun har det sådan.

• #10   12. feb 2010 min kat er ude ogf inde kat oh hende og hunden har det fint sammen de kan både spise sammen og sove sammen men hun bed håret af ved halen og jeg gav hende en såen loppekur i nakken men hun bidder stadigvæk der. så købte jeg en luse kam og rede hende godt i gemmen og det var salt i hendes pels til den store guldmedalje så vaskede jeg hende i lang til bare med lunken vand og jeg kunne virkelig se hun nød det for salten røg ud af hendes pels... og det hjalp.... men syntes da uden og være grov at vis dine dyr ikke kan sammen så kom af med en af dem for det synd at den skal være på et værelse pga af hunden.. held med det

pote(/klo dask gg

• #11   12. feb 2010 Vi har haft ham siden oktober ..

• #12   12. feb 2010 Vores er også udekat. Det er ikke fordi, hun lever på mit værelse. Hun har adgang til hele huset og er også udenfor. Men når hun er inde, foretrækker hun at være på mit værelse ..

• #13   12. feb 2010 Klør den sig?

Kommentér på:
Vores kat mangler pels :o(

Annonce