{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Hvad sker der for ungddommen?! shit! {{forumTopicSubject}}

Ja, altså nu er jeg jo ikk blevet så gammel endnu, MEN jeg synes godt nok der er sket meget fra jeg var 16 til mine snart 23 år!

Dengang jeg begyndte at gå i byen var det at tage stoffer utrolig "taberagtigt", og gjorde folk det turde de ikk nævne det højt fordi der var fare for de fik en skideballe eller man så slet ikke gad snakke med dem mere.
Idag er det åbenbart sådan at man er super cool hvis man tager stoffer som ketamin, ecstasy og hvad alt det skidt hedder. Når jeg ser på fx baboom eller rundt på venners søskendes fb profiler og gamle folkeskole kammeraters, så skriver de åbentlyst om de har været det de kalder "flyvende" i weekenden, og reklamerer for at man er ung og sej hvis man tager det ene og det andet.
¨
Når jeg er i byen ser jeg en masse høje unge mennesker der synes de er så seje når de lige tager en bane, pille eller sådan noget i hjørnerne. og det at slås gør alle åbenbart, for man er jo sejest når man slås i byen?!

Jeg ved der sikkert også sidder nogen herinde der er en af de typer jeg snakker om, og vil i ikke gerne forklare mig hvorfor man pludselig blev sej?- jeg fatter det nemlig ikke.

Nu vil jeg og mit "kedelige" voksenliv smutte ud på en cafetur og slappe af.. god eftermiddag/ aften!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der for ungddommen?! shit!
  • #1   10. feb 2010 Det afhænger vel af, hvem man hænger ud med?

Jeg med mine næsten 36 år så jo det samme generelle billede da du var 16 ;o)

Og dem, der er ti-femten år ældre end mig så uden tvivl det samme billede i min generation.

Ingen tvivl om, at grænserne flyttes, men det gør vores også. Og fra at være i et miljø til at se på det er der stor forskel.

• #2   10. feb 2010 Du er ikke i dit kedelige voksen liv. Jeg har tænkt nøjagtig det samme.
    Kender nu også nogle der bare slet ikke kan gå i byen uden de lige har fået eller andet.
    Kender da også nogle der bare atger det i hverdage, hvorfor ja det aner jeg ikke.

Når jeg er i byen er det kun alkohol der ryger ind og ikke andet. Synes det andet er både for farligt og så er det slet ikke min stil.

• #3   10. feb 2010 Det handler nok mere om omgangskreds end alder. smiley

• #4   10. feb 2010 Jeg har det som CH, på en eller anden måde.. Nu er jeg bare yngre end dig jo.
    Jeg synes bestemt det er sørgeligt! Er blevet tilbudt såååå mange gange. Til sidst var jeg den eneste der sagde nej, næsten, så jeg droppede at komme der og fandt mig nogen andre steder at feste og der er det helt anderledes. Så det handler om omgangskreds! smiley

• #5   10. feb 2010 det handler ik om at være sej tror jeg.. det handler om omgangskredsen og hvor man kommer henne.. Jeg har været i miljøet og der var det ik fordi man var sej men fordi det var ens omgangskreds.. Idag er jeg helt ude af det og ja jeg har slet ik noget med det miljø at gøre..

• #6   10. feb 2010 det handler ik om at være sej tror jeg.. det handler om omgangskredsen og hvor man kommer henne.. Jeg har været i miljøet og der var det ik fordi man var sej men fordi det var ens omgangskreds.. Idag er jeg helt ude af det og ja jeg har slet ik noget med det miljø at gøre..

Nåja det med at slås det er da ligeså meget på alkohol som det er på stoffer.. Hvis ik det er mere på alkohol end stoffer!!

• #7   10. feb 2010 da jeg var teenager ved jeg at mange tog det, men det var bare alligevel ikke noget man snakkede om fordi det var tabu at indrømme det (kommer fra en ægte bondeby lidt uden for roskilde).. men er chokkeret over at mange skilter sådan med det idag?! men ja jeg er nok bare gammeldags og mener at alkohol er nok, hvis man overhovedet lige gider drikke sig fuld

jeg glæder mig godt nok ikke altid til at få børn heeeh

• #8   10. feb 2010 Øhhhhhh, hvor er du fra ???

Her er det lige nøjagtig omvendt, der var det "sejt" da jeg var 16 år, men ikke hos de 16 årige i dag.

• #9   10. feb 2010 camilla jeg kommer fra roskilde egnen.. men det er også de 16- 21 årige idag jeg synes der er slemmest- kan jeg se på mine venners søskendes profiler på fb og baboom.. men da jeg var 16 var det tabu

• #10   10. feb 2010 Nu er jeg kommet i Borup/Viby/ejby egen fra jeg var 14 til vi købte hus da var jeg 21. Og mener også helt klart det har noget med omgangskredsen at gøre.
    Nogle viser gerne frem de tager stoffer og andre skjuler det så godt som muligt. Synes ikke jeg kan se forskellen.

Jeg personligt forstår det ikke, har en onkel der er narkoman, så han har sagt et godt eksempel på hvordan mit liv aldrig skulle blive/være.

• #11   10. feb 2010 Okay, jeg ved godt det ikk rigtig har noget, med det at gøre.
    Men de små børn på min skole er bare blevet så flabet, så tror sgu nok det bliver endnu værre, om et par år.

• #12   10. feb 2010 Gæt Hvem,
    tjaee, jeg er vel fra nogenlunde samme område som dig (Fløng), og jeg befandt mig da helt klart i det billede du nu tegner..

Da jeg var 14-15-16 var folk stive konstant, jeg datede en pusher og alle i omgangskredsen var på alt hvad der kunne inhaleres eller ryges.
    Jeg så endda elever som var meget yngre, sidde og tage snitter på min folkeskole..

Jeg tror bare det handler om hvad man ser og ikke ser?

• #13   10. feb 2010 ja, da jeg var 16 røg ALLE!!! Nu kan jeg se på mit arbejde at flere og flere på den alder vælger ikke at ryge...

• #14   10. feb 2010 Jeg e 19 år og bor i kbh centrum så er tit i byen i det indre kbh tors-fre-lørdag

Ja der måske mange der der på stoffer , men det har virkelig også meget betydning hvem man er osv.

Jeg har gået i byen siden jeg var 15 år og aldrig er jeg blevet tilbudt stoffer eller taget noget, hverken joins eller noget,
    Jeg går ud fra det fordi jeg har nogle ordentlige venner og selv er et voksent og klogt menneske .
    Det kommer vel an på hvem man er, jeg har altid syntes det var taberagtigt og vil jeg altid gøre .

Nogle unge er bare dumme og syntes det sejt, men jeg syntes sku også det virkelig lavt agtigt.

• #15   11. feb 2010 hehe i får mig til at lyde som om jeg sad hjemme altid;) var skisme til fest næsten hver weekend hvor folk var fulde og røg en masse smøger, men der var ikke særlig mange der skiltede fra min årgang med at de tog stoffer.. men det tig til med de yngre årgange.. meget underligt egentlig..

fatter bare ikke at de skal skilte med det

Kommentér på:
Hvad sker der for ungddommen?! shit!

Annonce