26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Nogen der vil hjælpe? Negleklip Nogen der vil hjælpe? Negleklip
På opfordring i min anden tråd, søger jeg nu en anden hundeelsker der evt. har lyst og tid til at komme og hjælpe mig med min hunds negle.
Jeg vil gerne give penge til benzin, en kop kaffe og lidt hyggelig sludder og evt. hundeleg(hvis det er en ikke-dominerende tæve)
Jeg linker lige til den anden tråd så kan I se hvorfor jeg ikke selv kan/tør.¨
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=377781
Mange hilsner Line
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
feb 2007
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Hej .
Jeg kommer gerne og hjælper , har erfaring med at klippe negle , har gjort det i snart 9 år
Mvh
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Det jeg gjorder for at blive mere vant til situationen var at gøre min hund tryg ved situationen dvs. så var det kun mig og mine nerver at tage sig af
1. Jeg vænnede ham til at jeg måtte røre hans poter og negle. Holde dem fast, nusse på poterne, røre hans negle mv. Jeg nussede og masserede hans poter når vi hygger, slapper af og når han halv sover. Da han var blevet vant til mit potepilleri gik vi videre med negleklipperen.
2. Så viste jeg ham negleklipperen. Rørte forsigtigt ham med den på poterne og neglene med ros og masser af godbidder. Efter han blev fortrolig med dette, gik vi videre med at tage en negl af gangen. Jeg klipper hans negle når han er godt træt.
3. Klip lidt af i starten, så du får en fornemmelse af at klippe negle og derved ikke for klippet i blodårene (som var min største frygt). Efterhånden for du en bedre føling og fornemmelse.
Du kan også få en til at vise dig hvordan det skal gøres eller I kan gøre det i fællesskab
Jeg fik forleden dag klippet lidt for tæt på og det blødte, men han sagde ikke en lyd eller tog poten til sig - han reagerede ikke.. hmm
Held & lykke med negleklipperiet.
feb 2007
Sanne: Ja vi har os haft kunnet på ham, altså han har aldrig været vildt glad for det, men det har kunnet lade sig gøre, indtil min kæreste fik klippet for langt ned.
Nogen der vil hjælpe? Negleklip