{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.049 visninger | Oprettet:

Dåbsgave med mening.....?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal snart til barnedåb, hvor jeg også skal stå fadder.
Jeg vil rigtig gerne give en gave der giver mening og som de vil huske og tænke på er fra mig.
Men jeg er bare i tvivl om hvad.. Jeg har tænkt på sådan et lille sæt med min første tand og første krølle.. Men er det noget man som nybagte forældre bliver glad for?

Det skal ikke være tøj eller legetøj, det skal være en slagt ting...

Til jer med børn, hvad blev I gladest for, hvis man kan sige det sådan?

Et spørgsmål til, hvis det skal graveres, hvad skriver man så typisk?

Dåbsdato eller fødselsdato? Barnets navn?

Sikke en jungle :o) Håber nogen kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dåbsgave med mening.....??
  • #2   17. jan 2010 Lige mine ord, sådan et gav jeg min venindes første datter og hun er SÅ glad for det.. Hendes anden datter skal døbes om 14 dage og hun har ønsket sig sådan et rør igen..
    Jeg står også fadder til de 2 piger - jeg købte bare røret uden gravering, så tog jeg det med hjem igen og fik graveret det senere, mest for ikke at risikere hun fik 2 med navn på, når først de er graveret kan de ikke byttes jo smiley


  • #3   17. jan 2010 Nu ved jeg jo ikke om det er en pige men hvis det er så synes jeg sådan en fast armring der "vokse"r med barnet er en super god ide ellers et andet smykke
    h.c. Andersens eventyr eller grimms eventyr er også et hit

    og så har alle vores tre børn fået en prinse eller prinsesse stol fra www.dukkehuset.dk også en super gave de kan have glæde af i mange år


  • #4   17. jan 2010 Jeg selv fik sådan en platte med indgraveret navn, fødselsdato, hvor lang jeg var og vægt.
    Den har jeg stadigvæk. Den er lidt sjov at ha synes jeg :o)
    Ved dog ikke om det er for gammeldags? Har jeg ikke så meget forstand på ;o)


  • #6   17. jan 2010 Synes også de dåbsrør er fine... Og god ide at vente med gravering :o)

    Jeg er nu stadig lidt varm på de små "æsker" til tand og hår.. De er lavet som 2 små skildpadder.. Såå søde :o)


  • #7   17. jan 2010 Vi giver tit en lille flagstang til at sætte på bordet - med gavekort til gravering. Det er noget som barnet kan ta med sig når hun/han blir stor.

    Til min nevø som jeg er gudmor til - købte jeg en fotoramme, graveret med alle de info der var om ham fra fødslen, med billeder fra selve fødslen.


  • #8   17. jan 2010 min venindes søn på 7 år er meget glad for et sådan dåbs fotoalbum som han kan kigge i og blive fortalt om dagen osv...

    jeg skal købe det til de jeg skal på dåp i weekend...


  • #9   17. jan 2010 Jeg fik et dåbskors, halskæde og en halskæde med hestesko for held og lykke, dem har jeg endnu :).
    Synes da sådan et dåbsrør lyder som en fin ting og give og hvem siger du ikke både kan give rør og skilpadder smiley


  • #10   17. jan 2010 Gizmofilius

    Tror det bliver lidt ud over mit budget med begge ting... Er alene om gaven nemlig...


  • #11   17. jan 2010 http://min-egen-eventyr-bog.dk/

    vi har lige givet denne i dåbsgave, forældrene blev vildt glade for den, den er meget personlig:-)


  • #12   17. jan 2010 alle de nævnte ting er jo gode.. bare husk, at hvis det er graveret kan det ikke byttes.. jeg fik selv en ramme med navn, fødselsdato, dåbsdato og klokkeslæt. og så havde min gudmor broderet en klokkestreng med navn, datoer og så broderet et ur med klokkeslæt.. det samme fik min kæreste, selvfølgelig ikke af de samme personer.. så det hele er hængt op inde på vores ekstra værelse...

  • #13   17. jan 2010 Det kommer nok meget an på, hvordan forældrene er. Min søster hader alt det der sølv smykker, sparegris, dåbsruller og hvad der ellers findes, så jeg har købt andre ting ved min niece og nevøs barnedåb smiley Så alt efter hvad forældrene bliver glade for :o)

  • #15   17. jan 2010 Jeg har også haft givet sølvrøret - det var til min nevø, som er mit gudbarn.

    Jeg selv ville blive glad for sådan en - ingen ved, hvad barnet siger til den, når vedkommende bliver voksen.



  • #17   17. jan 2010 og fra hundene får dåbsbørnet en " rottweiler- bamse " hihi

  • #18   17. jan 2010 Line A

    Den er ellers godt nok fin da, men desværre lidt ud over mit budget :o(

    Har ikke set dem før, synes det er en god ting at give :o)


Kommentér på:
Dåbsgave med mening.....??

Annonce